aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > مراکز اقامتی > اجاره سوئیت ارزان در قشم از سایت سپنجا

اجاره سوئیت ارزان در قشم از سایت سپنجا

اجاره سوئیت ارزان در قشم از سایت سپنجا
ezgif-1-eca2962dc6

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است. این جزیره بزرگ‌تر از ۲۰ کشور دنیاست و پر از شگفتی‌ها و زیبایی هاست. جزیره قشم به خاطر جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و مناظر خیره کننده‌اش شناخته شده است. علاوه بر این، قشم یک مرکز تجاری مهم در این منطقه است، بنابراین مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده است.

تاریخچه قشم

قبل از سفر دانستن مکانی که می خواهید بعه آن سفر کنید در گذشته چگونه بوده است برای هر گردشگری ضروری است. در ادامه به معرفی تاریخ قشم می پرزدازیم.

فسیل های کشف شده در سواحل ایران در آغاز حیات، به حدود ۴۰۰ هزار سال پیش برمی گردد. زیستگاه های کوچک اولیه در جزیره به تدریج تکامل یافته و به جوامع انسانی تبدیل می شوند. مردی مهاجر اولین تجربه ماهیگیری را در جزیره قشم کسب می کند. به دلیل محصور شدن با سد طبیعی آب به مردم ساکن قشم در برابر تهاجم سایر گروه های انسانی کمک کرد.

تاریخچه توسعه جزیره قشم

وجود فرصت اقتصادی این جزیره و موقعیت جغرافیایی، وسعت، نزدیک به بنادر عمده منطقه خلیج فارس و اطراف بزرگترین مخازن نفت و گاز جهان و واقع در تنگه هرمز، چشم انداز منحصر به فردی را برای استقرار منطقه ایجاد کرده است.

قشم محیطی امن، باثبات، همراه با گردش بدون مالیات، گردش بلامانع، قابلیت تبدیل و بازگرداندن ارز و سرمایه را ارائه می دهد. موقعیت استراتژیک قشم، محیط تجاری و قانونی عالی منطقه آزاد، زیرساخت های توسعه یافته و دسترسی سودمند آن به بازار پرسود نفت و گاز ایران، بستری بی رقیب را برای انجام تجارت منطقه ای فراهم می کند. سازمان منطقه آزاد قشم بسته جدید سرمایه گذاری را برای دعوت به سرمایه گذاری صنعتی در این منطقه ارائه می کند.

آب و هوای قشم

جزیره قشم دارای آب و هوای نسبتاً گرم و مرطوبی دارد. در تابستان معمولاً دمای هوا بین ۴۵ تا ۳۵ و در زمستان بین ۱۵ تا ۲۰ درجه باقی می‌ماند. میزان رطوبت هوا معمولاً حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است. بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم، از اواخر پاییز تا اوایل بهار است.

جاذبه های گردشگری جزیره قشم

احتمالاً گورستان باستانی غارهای خربس از زمان مادها در جزیره قشم آغاز شده است. با وجود اینکه مادها از نظر قدرت دریایی ضعیف بودند، کنترل مؤثری بر تنگه هرمز داشتند. چاه طلا لافت از دیگر آثار گذشتگان، چاه هایی به نام طلا وجود دارد که بر اساس اخبار گذشته در اوج تمدن و شهر لافت حفاری شده است و تعداد چاه ها ۳۶۶ حلقه بوده که به تدریج تخریب شده است. در ادامه به برخی از جاذبه های گردشگری در جزیره قشم می پردازیم.

ژئوپارک

یکی از پربازدیدترین مکان‌های قشم، ژئو پارک آن است. این پارک ملی در ۲۱ مارس ۲۰۰۶ توسط شبکه جهانی ژئوپارک‌ها در پاریس به ثبت رسید. ژئوپارک قشم در قسمت غربی جزیره واقع شده و مساحتی بالغ بر ۳۲۰۰۰ هکتار را پوشش داده است. این پارک به دلیل قرار گرفتن بین آسیای شرقی و اروپا، از نظر زمین شناسی، اکولوژی، باستان شناسی، محیط زیست و تنوع طبیعت وحشی، جایگاه مهمی را در منطقه به دست آورده است.

غارهای خربس

غارهای خربس در ۱۵ کیلومتری شهر قشم قرار دارد. این پدیده‌های شگفت انگیز به طور طبیعی ۲۸۰۰ سال پیش به دلیل کاهش سطح آب در این منطقه شکل گرفته‌اند. بر اساس شواهد تاریخی، گمان می‌رود در زمان ساسانیان روستایی به همین نام در نزدیکی این غارها وجود داشته است که دریانوردان و بازرگانان در آن تردد می‌کردند اما امروزه چیزی از روستا باقی نمانده است.

آنچه در این غارها ارزش بازدید دارد، شواهد حکاکی‌های صخره‌ای است که نظریه‌های زیادی در مورد عملکرد این غارهای پیچ و خم‌ مانند ارائه شده است، از جمله اینکه آنها مکانی برای عبادت آیین میترایی، استودخانه زرتشتیان بوده‌اند. این مکان قبلا معبد باستانی آناهیتا بوده است.

روستای لافت

روستای لافت یا بندر لافت یکی از قدیمی‌ترین روستاهای واقع در جنوب ایران است. این روستای تاریخی به روستای بادگیرها نیز معروف است. قلعه پرتغالی‌ها یکی از جاذبه های معروف این روستا است. قدمت این قلعه تاریخی به قرن شانزدهم و زمانی که پرتغالی‌ها جنوب ایران را تصرف کرده بودند، بازمی‌گردد.

چاه‌های تلا یکی دیگر از جاذبه‌های معروف روستای لافت است. این چاه‌ها با باران پر می‌شوند و بعدا مورد استفاده قرار می‌گیرند. روستای لافت علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، به خاطر مناظر خیره کننده غروب خورشید که از ساحل آن قابل مشاهده است، شهرت دارد.

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه ۱۱۰ ساله پرتغالی‌ها در زمان تسلط پرتغالی‌ها بر مسیر تجاری بین هند و اروپا ساخته شد. این قلعه که بیش از ۲۰۰۰ متر مربع وسعت دارد توسط فرمانده پرتغالی آلفونسو دو آلبوکرک در سال ۱۵۰۷ ساخته شده است. در ساخت این قلعه از سنگ آهک، گچ و ملات ساروج(مخلوط آهک و خاک رس) استفاده شده است. این قلعه دارای چندین برج ۱۲ متری و دیوارهایی به ضخامت ۳.۵ متر است.

این قلعه در ابتدا برای جدا کردن یک قسمت از جزیره با بقیه توسط یک خندق ساخته شد. در قلعه قسمت‌های مختلفی از جمله آب انبار، اسلحه خانه، پادگان، زندان، کلیسا، مرکز فرماندهی و تعدادی تالار وجود دارد. امام‌قلی خان که در زمان صفویه فرمانده بود به حکومت پرتغالی‌ها پایان داد و در سال ۱۶۲۲ قلعه را تصرف کرد.

جزیره هنگام

یکی دیگر از جاذبه‌های قشم که نباید از دست داد، جزیره هنگام است. آب‌های اطراف جزیره بسیار شفاف است به طوری که می‌توان زندگی دریایی را از طریق قایق مشاهده کرد. جزیره هنگام واقع در خلیج فارس یکی از زیباترین جزایر این منطقه است. این جزیره باشکوه یکی از بهترین سواحل ایران را دارد.

آب تمیز و گوارای خلیج به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا از فعالیت‌های مبتنی بر آب لذت ببرند. جزیره هنگام همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با فرهنگ مردم جنوب ایران است، زیرا ساکنان آن هنوز به سنت‌های قدیمی خود احترام می‌گذارند. این جزیره زیبا همچنین میزبان بسیاری از حیوانات جالب مانند دلفین‌ها، خرچنگ‌ها و گونه‌های خاص غزال است.

ساحل نیز به دلیل حل شدن خاک قرمز در آن قرمز است. ماسه قرمز این ساحل نیز خوراکی است و در صنایع پزشکی و آرایشی استفاده می‌شود.

روستای شیب دراز

در جزیره قشم روستاهای زیادی وجود دارد که روستای شیب‌دراز یکی از مشهورترین و پربازدیدترین آنهاست. دلیل محبوبیت این روستا در بین مردم این است که زیستگاه آن لاک پشت‌های پوزه عقابی است. یکی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌هایی که هر کسی می‌تواند در این روستا داشته باشد، دیدن لاک پشت‌ها است. لاک پشت‌ها فقط در بهار و گاهی کمی زودتر تخم می‌گذارند. پس از تقریبا ۶۰ روز، لاک پشت‌های کوچک تخم‌های خود را بیرون می‌آورد.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌های جزیره قشم است. این دره حیرت‌انگیز به خاطر اشکال زیبایی که روی دیواره‌هایش دیده می‌شود مشهور است. این دیوارها تقریباً ۱۰۰ متر ارتفاع دارند و هر چه به عمق دره بروید نزدیک‌تر می‌شوند. آرامش یافت شده در تنگه چاهکوه یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در بین مسافران است. همچنین می‌توانید در شب از این جای شگفت انگیز زمین شناسی دیدن کنید و از تماشای ستارگان لذت ببرید.

جنگل حرا

جنگل دریایی حرا یک منطقه محدود پوشیده از حراهای خاکستری شگفت انگیز است، سیاره‌ای زیبا که در آب شور رشد می‌کند. این جنگل باشکوه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های قشم است. این درختان آبی علاوه بر زیبایی، تصفیه کننده آب طبیعی هستند. جنگل دریایی حرا زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه‌های پرندگان و آبزیان است که سفر شما را جذاب‌تر می‌کند. جنگل دریایی حرا قطعا یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های ایران است. این جنگل شگفت انگیز با قایق قابل دسترسی است.

جزایر ناز

جزایر ناز که در یک کیلومتری ساحل جزیره قشم قرار دارند به جاذبه‌های محبوب این منطقه تبدیل شده‌اند. این جزایر صخره‌ای از طریق مسیری که در زمان جزر وجود دارد به قشم متصل می‌شوند. پایین آمدن سطح دریا به مسافران این امکان را می‌دهد که در آب تا قوزک پا قدم بزنند و به جزایر ناز برسند. علاوه بر تجربه بی‌نظیر پیاده روی در دریا، فعالیت‌هایی مانند اسب سواری، شترسواری، عکاسی و ماهیگیری، جزیره ناز را به جاذبه‌ای هیجان انگیز تبدیل کرده است.

فرهنگ و آداب مردم جزیره قشم

مردم جزیره قشم مانند سایر اقوام ایران سبک پوشش خاص خود را دارند. زنان محلی جزیره لباس های متفاوت، رنگارنگ و چشم نواز می پوشند و بدن و صورت خود را می پوشانند. آب و هوای گرم این منطقه دلیل اصلی پوشیدن لباس‌های بلند نازک به نام کندوره است. این شلوار گشاد در قسمت پایین با نخ های طلایی تزئین شده است. آنها همچنین برای پوشاندن تمام لباس های خود چادر می پوشند. خیاط ها در واقع این نوع چادرها را از پارچه های سبک با طرح ها و رنگ های مختلف درست می کنند. واضح است که سبک مردم محلی نه تنها نشان دهنده ذوق عالی آنها در مد است، بلکه نشان دهنده اعتقادات سنتی آنها نیز هست. اهالی این منطقه برای دوری ازگرما و رطوبت هوا از معماری خاصی در خانه های خود استفاده کرده اند و سقف های خانه ها خشتی و گنبدی شکل و به صورت بادگیر ساخته اند.

اقامتگاه های جزیره قشم

جزیره قشم با دارا بودن جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی گردشگران زیادی را از سر تاسر دنیا به این جزیره خوش و اب و هوا می کشاند و با دارا بودن آب و هوای گرم و مرطوب در بیشتر اوقات سال در تمامی فصول با سفر های گردشگران مواجه هستند به همین دلیل در جای جای جزیره اقامتگاه های بومگردی و سوئیت ها و هتل هایی احداث شده اند تا مسافراند بدون هیچ نگرانی به سفر خود بپردازند. اجاره سوئیت یکی از این کار هایی است که می توانید با بودجه کم و در بهترین مناطق دارای اقامتگاه باشید شما می توانید اجاره سوئیت قشم را به راحتی ازطریق سپنجا اقدام کنید و سفری با خیال راحت و آسوده ای را به همراه خانواده تجربه کنید.

کلام آخر

جزیره قشم یکی از جذاب‌ترین و متنوع‌ترین نقاط ایران است. جزیره‌ای زیبا که ارزش کاوش و کشف دارد. در این مطلب سعی بر آن شد تا هرآنچه که نیاز قبل از سفر به جزیره قشم بدانید قید شود. امیدواریم این مطلب شما را برای سفری پرهیجان آماده کرده باشد.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
https://intoday.ir/?p=78019
van

مریم عبداللهی

چهار سال تور لیدر در مناطق مختلف بودم که فهمیدم علاقه بیشتری به سفرنامه نویسی و مقاله های توریستی دارم ، یکی از بزرگان می گفت ما درخت نیستیم که یجا بشینیم همش، پس سفر کنیم .

مطالب مرتبط
مجتمع اقامتی رفاهی بانک سپه نور
فاطمه انوری
2 دیدگاه
رزرو هتل تهران در مرکز شهر - هتل استقلال تهران
فاطمه انوری
0 دیدگاه
دهکده ساحلی کیش
کوروش ابریشمی
8 دیدگاه
هتل فرودگاه مهرآباد
کوروش ابریشمی
5 دیدگاه
دوپال باکس هتل کپسولی فرودگاه مهرآباد
کوروش ابریشمی
2 دیدگاه
بهترین هتل‌های 5 ستاره کیش رو به دریا و ساحلی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس