aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > جهانگردی > جاذبه های گردشگری خارجی > اروپا > ایسلند > بهترین جاذبه های دیدنی ایسلند

بهترین جاذبه های دیدنی ایسلند

دریاچه آبی گرینداویک ایسلند
ezgif-1-eca2962dc6

بهترین جاذبه های دیدنی ایسلند ، کشوری که به پایتخت زیباترین آبشارهای جهان شهرت دارد را بررسی می کنیم، جاذبه های ایسلند که همیشه در فصل تابستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد شامل آبشار، دریاچه های یخی، چشمه های آب گرم و کوه های آتشفشانی هیجان انگیز در کنار مشاهده شفق های قطب شمال می باشند، این مقاله که ترجمه شده از سایت پلنت ویر است توسط تیم ترجمه این تودی به زبان فارسی ترجمه شده است، در ادامه با بهترین جاذبه های دیدنی ایسلند آشنا خواهید شد، همراه من باشید.

اسکجا کالدرا  

اسکجا کالدرا  ایسلند

در منطقه شمال پارک ملی واتناجوکال ، اسکجا کالدرا Askja caldera از مهم ترین جاذبه های دیدنی ایسلند محسوب می شود . Askja بزرگ ۵۰ کیلومتر مربع است. اینجا که یک منطقه وسیع با آتشفشان های فعال است میزبان چندین چشمه آبگرم با خواص درمانی می باشد، بهتر برای بازدید از این مکان تور بازدید گروهی آن را از شهر ریکیاویک خریداری کنید.

غار یخ اسکافتافل

غار یخ اسکافتافل ایسلند

قطعا این عکسی که در بخش بالا می بینید را بارها در تصاویر گردشگری و صفحات مجازی مشاهده کرده اید، اینجا غار یخ اسکافتافل واقع در پارک ملی واتناجوکول از مهم ترین جاذبه های طبیعی ایسلند است، بالعکس دیگر جاذبه های ایلسند برای بازدید از این غار هیجان انگیز باید فصل زمستان راهی این کشور نزدیک قطب شمال شوید.

آتشفشان میلیفل

آتشفشان میلیفل ایسلند

همانطور که می دانید بیشترین تعداد یخچال های طبیعی اروپا در کشور ایسلند قرار دارد، پارک یخچال طبیعی میردالسجوکول میزبان آتشفشان میلیفل که شبیه یک کوه یخی است از جاهای دیدنی ایسلند می باشند، این  محل در طول زمستان کاملا یخی و در تابستان یکدست سبز می شود، معمولا بومیان ایسلندی برای کوهنوردی، عکاسی و پیک نیک در فصل تابستان راهی اینجا می شوند.

پارک ملی لاندمنالاوگار

پارک ملی لاندمنالاوگار ایسلند

پارک ملی لاندمنالاوگار از بهترین جاذبه های دیدنی ایسلند واقع در دویست کیلومتری جنوب ریکیاویک پایتخت این کشور است، چند آتشفشان فعال، مسیرهای خوشکل کوهنوردی، طبیعت گردی و از همه مهمتر اسب دوانی از تفریحات این مکان خارق العاده بکر می باشند.

شفق های قطبی آرورا بوریلیس

شفق های قطبی آرورا بوریلیس

از معروف ترین جاذبه های طبیعی ایسلند ، شفق های قطبی آرورا بوریلیس که در طول شب با ترکیب یون های نور خورشید و مولوکول های جو زمین منظره ای رومانتیک تشکیل می دهند، اینجا هر ساله میزبان هزاران دانشمند، دانشجو، محقق و عکاس های خبری می شود، این پدیده معمولا از نومبر تا آپریل هر سال در ایلسند رخ می دهد.

چشمه های آبگرم Strokkur 

چشمه های آبگرم Strokkur 

از دیگر جاذبه های ایسلند که خیلی از تعدادشان زیاد است به چشمه های آبگرم Strokkur  مشهورترین چشمه آب گرم شمال اروپا می رسیم، اینجا از لحاظ جغرافیایی در جوار رودخانه خروشان Hvíta واقع شده که برخی لحظات شبانه روز آب را با فشار زیاد تا پنجه متر به سمت آسمان پرتاب می کند! در بخش تفریحی در این مکان می توانید همراه بومیان غذاهای خود را با استفاده از حرارت چشمه بپزید!

دریاچه آبی گرینداویک

دریاچه آبی گرینداویک ایسلند

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایسلند دریاچه آبی گرینداویک از دیدنی های اطراف ریکیاویک است، صنایع شیلات با پرورش مارماهی مهم ترین تولید نا خالص ایسلند در اطراف دریاچه به وفور رویت می شوند، از آنجایی که آب دریاچه گرم و بین ۳۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد بوده برخی گردشگران و ایسلندی ها اقدام به گرفتن دوش آبگرم می کنند و عقیده دارند آب اینجا برای بیماری های قلبی و عروقی مفید است.

نهنگ های ایسلندی

نهنگ های ایسلندی

در فصل تابستان هزاران نهنگ غول پیکر به شمال ایسلند و نزدیک شهر ریکیاویک مهاجرت می کنند، از همین رو تماشای این گونه های نادر از ساحل لذت خاصی دارد، همچنین تورهای بازدید از نهنگ، بازدید از پرندگان و بازدید از چشمه های آبگرم در نواحی مختلف و مراکز توریستی ایسلند عرضه می شوند.

سخن پایانی

حال که با جاذبه های دیدنی ایسلند آشنا شدید می توایند مقاله مرتبط یعنی بهترین جاهای دیدنی ریکیاویک ایسلند را هم مطالعه کنید تا اطلاعات ایده آلی درباره این کشور زیبا کسب کنید، در بخش زیر نظرات و سوالات خود را برای ما ارسال کنید.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
https://intoday.ir/?p=60280
van

پروانه ماندگار

مطالب مرتبط
پارک ملی واتنایوکول ایسلند
کیوان ناصر
0 دیدگاه
آتشفشان میلیفل ایسلند
ترلان کمیلی
0 دیدگاه
نهنگ های ایسلندی
الهه شاکردوست
0 دیدگاه
دریاچه آبی گرینداویک ایسلند
ترلان کمیلی
0 دیدگاه
چشمه های آبگرم Strokkur 
ترلان کمیلی
0 دیدگاه
شفق های قطبی آرورا بوریلیس
مریم عبداللهی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس