aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > راهنمای سفر > اخذ ویزا و مهاجرت > تحصیل در کانادا بهتر است یا آمریکا
Studying in Canada is better or America

تحصیل در کانادا بهتر است یا آمریکا

تحصیل در کانادا بهتر است یا آمریکا
ezgif-1-eca2962dc6

هم کانادا و هم ایالات متحده می‌توانند فرصت‌های خوبی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه دهند. بااین‌حال، هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه در کدام کشور باید به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی تحصیل کنید، عوامل مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

باتوجه‌به کیفیت آموزش عالی، هزینه آموزش عالی، کیفیت زندگی، فرصت‌های شغلی و سیاست‌های مهاجرت؛ متوجه خواهید شد که کدام کشور برای شما بهترین است.

مقایسه رتبه دانشگاه‌های امریکا و کانادا

برای مقایسه کیفیت آموزش عالی در ایالات متحده در مقابل کانادا، باید بدانید این دو کشور به طور قابل‌توجهی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های خود متفاوت هستند.

بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال ۲۰۲۲، تنها ۲ دانشگاه کانادایی در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در مقابل، دانشگاه‌های ایالات متحده با ۲۹ دانشگاه در لیست ۱۰۰ برتر (با ۱۸ دانشگاه در ۵۰ دانشگاه برتر) بر این رتبه‌بندی غالب هستند.

بااین‌حال، هنگام نگاه‌کردن به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، باید در نظر داشته باشید که این رتبه‌بندی به‌شدت بر روی خروجی و کیفیت تحقیقات آکادمیک در این دانشگاه‌ها تأکید دارد نه به کیفیت تدریس.

بنابراین، منصفانه است که بگوییم ایالات متحده آمریکا از نظر کیفیت تحقیقات دانشگاهی کمی بهتر از کانادا است. اما با درنظرگرفتن کیفیت تدریس در دانشگاه‌های ایالات متحده و کانادا، متوجه می‌شوید که هر دو کشور تقریباً یکسان هستند.

بنابراین، اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید که حضور در یک دانشگاه معتبر متمرکز بر پژوهش را در اولویت قرار نمی‌دهید، ایالات متحده و کانادا تفاوت چندانی ندارند. بااین‌حال، فرض کنید به دنبال یک دانشگاه برجسته با رتبه بالا هستید که بر روی تحقیق نیز متمرکز باشد. در این صورت، ایالات متحده چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۲۳

هزینه آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا در مقابل کانادا

هزینه آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا در مقابل کانادا

وقتی صحبت از هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی می‌شود، هزینه تحصیل در کانادا به طور قابل‌توجهی کمتر از تحصیل در آمریکا خواهد بود. این امر زمانی صادق است که میانگین هزینه آموزش عالی در مؤسسات دولتی و خصوصی در ایالات متحده را با مؤسسات دولتی و خصوصی در کانادا مقایسه کنید.

به‌عنوان‌مثال، از سال ۲۰۲۱، یک دانشجوی بین‌المللی در مقطع کارشناسی مهندسی شیمی در دانشگاه آلبرتا، بهترین و بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در استان آلبرتا کانادا، حدود ۳۲۰۰۰ دلار در سال هزینه تحصیل می‌پردازد. در مقابل، یک دانشجوی بین‌المللی که در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه میشیگان، بهترین و بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در ایالت میشیگان، تحصیل می‌کند، باید سالانه حدود ۵۶۰۰۰ دلار شهریه بپردازد.

این بدان معناست که یک دانشجوی بین‌المللی که در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه آلبرتا تحصیل می‌کند، حدود یک‌سوم کمتر از یک دانشجوی بین‌المللی که در دانشگاه میشیگان تحصیل می‌کند، هزینه می‌کند. در نتیجه هزینه تحصیل در کالج در کانادا به طور قابل‌توجهی کمتر از دانشگاه‌های ایالات متحده است، درحالی‌که کیفیت آموزش تقریباً یکسان است.

بیشتر بخوانید: آسان ترین و سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

 

کیفیت زندگی در ایالات متحده آمریکا در مقابل کانادا

کیفیت زندگی در ایالات متحده آمریکا در مقابل کانادا

هنگام تصمیم‌گیری در مورد محل تحصیل، توجه به کیفیت زندگی ضروری است. این شامل عواملی مانند مراقبت‌های بهداشتی، هزینه زندگی و شرایط آب‌وهوایی می‌شود.

هنگام مقایسه هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی بین هر دو کشور یک برنده واضح وجود دارد. به‌طورکلی، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در کانادا به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده است.

این به این دلیل است که سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کانادا از بودجه عمومی تأمین می‌شود. در مقابل، ایالات متحده عمدتاً خصوصی شده است.

برای هزینه زندگی، تفاوت‌های قابل‌توجهی در مناطق مختلف در هر دو کشور وجود دارد؛ بنابراین هیچ برنده مشخصی در اینجا وجود ندارد.

به‌طورکلی، در هر دو کشور، هزینه زندگی در مناطق پرجمعیت بسیار بالاتر از مناطق کم‌تراکم است. به‌عنوان‌مثال، هزینه زندگی برای دانشجویان بین‌المللی که در تورنتو، کانادا یا شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا تحصیل می‌کنند، بسیار گران‌تر خواهد بود.

در مقابل، برای دانشجویان بین‌المللی که در گوئلف کانادا، یا بیرمنگام ایالات متحده آمریکا تحصیل می‌کنند؛ ارزان‌تر خواهد بود. برخی از مزایای دیگر با تحصیل در یک منطقه پرجمعیت در ایالات متحده آمریکا یا کانادا همراه است؛ مانند هزینه حمل‌ونقل عمومی.

به‌عنوان‌مثال، اگر در شهری با سیستم متروی گسترده؛ مانند تورنتو، کانادا، در مقایسه با بیرمنگام، ایالات متحده تحصیل می‌کنید، گزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری وجود خواهد داشت.

برای شرایط آب‌وهوایی، ایالات متحده مناطق مختلف آب‌وهوایی مانند کالیفرنیای گرم و خشک یا فلوریدا مرطوب را ارائه می‌دهد. در مقابل، کانادا آب‌وهوای یکنواخت‌تری را ارائه می‌دهد که سرد است؛ اما تغییرات آب‌وهوایی کمتری نسبت به ایالات متحده دارد.

به‌طورکلی، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی ایالات متحده را به دلیل گزینه‌های آب‌وهوایی متنوع آن در مقایسه با کانادا ترجیح می‌دهند؛ بنابراین اگر آب‌وهوای مطبوع در تمام طول سال برای شما یک عامل ضروری است، تحصیل در ایالات متحده آمریکا گزینه بهتری نسبت به کانادا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مدت زمان دریافت اقامت دائم با ویزای استارت­آپ کانادا 

 

فرصت‌ های شغلی در کانادا در مقابل آمریکا

فرصت‌ های شغلی در کانادا در مقابل آمریکا

فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بین‌المللی یک عامل اساسی در تصمیم‌گیری در مورد محل تحصیل است.

برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، فرصت کار در خارج از کشور قبل یا بعد از اتمام برنامه، بازگشتی عالی برای سرمایه‌گذاری تحصیلی بین‌المللی آنهاست.

هنگام مقایسه هر دو کشور از نظر جمعیت و تولید ناخالص داخلی، ایالات متحده دارای جمعیت ۳۲۰ میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی ۲۱.۴ تریلیون دلار (۲۰۱۹) است، درحالی‌که کانادا تنها دارای ۳۵ میلیون نفر با تولید ناخالص داخلی ۱.۷ تریلیون دلار است؛ بنابراین فرصت‌های شغلی در ایالات متحده بسیار بیشتر از کانادا وجود دارد، زیرا ایالات متحده اقتصاد بسیار بزرگ‌تری نسبت به کانادا دارد؛ بنابراین، وقتی نوبت به فرصت‌های شغلی در دسترس دانشجویان بین‌المللی قبل و بعد از تکمیل برنامه‌شان می‌رسد، ایالات متحده برنده واضح است.

تحصیل در کانادا بهتر است یا آمریکا

جمع‌بندی

هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا تحصیل در خارج از کشور در کانادا یا آمریکا برای شما مناسب است، مطمئن شوید که عوامل مختلف را بررسی کرده‌اید. اگر می‌خواهید تحصیلات باکیفیت بالاتر و هزینه کمتری داشته باشید و خیلی نگران فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی نباشید، کانادا بهترین گزینه شما خواهد بود.

اگر برای شرایط خوب زندگی و فرصت‌های شغلی ارزش قائل هستید، اما به پرداخت هزینه بیشتر برای تحصیل خود اهمیتی نمی‌دهید، احتمالاً آمریکا نیازهای شما را بهتر برآورده می‌کند.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت آقای مهیار حلاج پور به‌عنوان مشاور حقوقی و وکیل ICCRC مهاجرت کانادا در تورنتو، امکان ارائه تمام خدمات مهاجرتی در کانادا از جمله مؤسسه اعزام دانشجو به کانادا، مؤسسه کاریابی و تمامی ویزاهای موقت و دائم کانادا را دارد.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
https://intoday.ir/?p=78877
van

مریم عبداللهی

چهار سال تور لیدر در مناطق مختلف بودم که فهمیدم علاقه بیشتری به سفرنامه نویسی و مقاله های توریستی دارم ، یکی از بزرگان می گفت ما درخت نیستیم که یجا بشینیم همش، پس سفر کنیم .

مطالب مرتبط
جمعیت ایرانیان مقیم امارات در سال 2024
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
پربازدیدترین مکان جهان در سال 2023!
مریم عبداللهی
0 دیدگاه
هزینه گرفتن پاسپورت 1403+مدارک لازم پلیس +10
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
گذرنامه یا پاسپورت چیست؟
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
استعلام و پیگیری پرداخت عوارض خروج از کشور در سداد
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
عوارض خروج از کشور در سال 1402
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس
آدرس : canada