aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > جهانگردی > جاذبه های گردشگری خارجی > آسیا > جاهای دیدنی مالزی > محله چینی‌ها کوالا ترنگانو مالزی

محله چینی‌ها کوالا ترنگانو مالزی

محله چینی
ezgif-1-eca2962dc6

محله چینی‌ها کوالا ترنگانو یا کامپونگ سینا منطقه ای پر از شور و حرارت و سرشار از زندگی با جذابیت های خاص و بی نظیر  می باشد. این محله یک شهرک و روستای چینی در مرکز شهر کوالا ترنگانو مالزی و در دهانه رودخانه ترنگانو قرار دارد. کامپونگ سینا در لغت به معنای دهکده چینی که مردم محلی به آن محله چینی KT نیز می گویند. این محله شلوغ و پر رفت و آمد از جاذبه های گردشگری و توریستی مالزی بشمار می رود.

دیدنی های محله چینی‌ها کوالا ترنگانو

این منطقه زیبا با معماری و ساختار سنتی چینی در قرن نوزدهم توسط گروهی از چینی ها تاسیس شد. شما هنگام بازدید از این روستا مغازه ها و معابدی رنگارنگ با فضایی شاد را مشاهده می کنید. این سکونتگاه به خاطر غذاهای لذیذ محلی خود مانند روتی پاونگ، پولوت و یک نان محلی خاص مشهور است.محله چینی ها

معروف ترین غذاهای چینی های این محله کروپوک لکور سفید که از شاه ماهی گرگ یا ایکان پرنگ درست می شود. بسیاری از غذاهای محلی چینی به همراه سایر غذاهای مالایی و هندی را ما می توانید در رستوران ها و فودکورت های محله چینی بیابید. علاوه بر این شما به رستوران ها و کافه های مدرن و مجلل نیز دسترسی دارید.

در مورد زمان دقیق تاسیس کامپونگ سینا اطلاعات دقیقی وجو ندارد.اما تاریخ حضور چینی ها در مالزی بر اساس بعضی شواهد به سال های ۱۴۱۹ و حتی پیش از آن یعنی قرن دهم بر می گردد. در این محله مردم مشاغلی مانند نساجی، فلزکاری و چوب سازی و تجارت ابریشم، گمبیر، کافور، فلفل و طلا می پردازند. این منطقه و محله گردشگری و توریستی برای بسیاری از گردشگران و مسافران جذاب و جالب توجه است.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
https://intoday.ir/?p=64768
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
کوچه آشتی کنان تهران
کوروش ابریشمی
1 دیدگاه
میدان لنج عسلویه
مهری شاپوری
4 دیدگاه
پیاده راه بلوار کشاورز تهران
کوروش ابریشمی
4 دیدگاه
میدان شیخ بهایی تهران
آتنا بنی اسدی
5 دیدگاه
پل عشاق تهران در بام امیرآباد
آیدا قوام
3 دیدگاه
بام تونل رسالت تهران
کوروش ابریشمی
5 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس