aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > راهنمای سفر > اخذ ویزا و مهاجرت > مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
ezgif-1-eca2962dc6

بدون شک یکی از سختترین و در عین حال هیجان انگیزترین تصمیم در زندگی، تصمیم برای ازدواج می باشد. حال زمانی که دو طرف ازدواج دارای تابعیتی متفاوت باشند، شروع زندگی مشترک می تواند امری سخت و پیچیده شود. یکی از تصورات رایجی که در زمینه اخذ شهروندی کانادا وجود دارد، این است که به افرادی که با کانادایی ها ازدواج می کنند به طور خودکار تابعیت این کشور داده می شود. تمامی متقاضیانی که خواهان اخذ شهروندی کانادا هستند، بدون توجه به مسیری که از آن اقدام نموده اند، می بایست فرآیند شهروندی کانادا را طی نمایند. این جمله این مفهوم را نمی رساند که شما نمی توانید با همسر کانادایی خود در کانادا زندگی کنید بلکه شما می بایست در مدت ۵ سال به مدت حداقل ۱۰۹۵ روز در کانادا زندگی کرده باشید. متقاضیانی که خواهان زندگی در کانادا به همراه همسر کانادایی خود هستند می بایست از طریق ویزای اسپانسرشیپ اقدام نمایند یعنی همسر آن ها که اقامت دائم کانادا را دارد می بایست اسپانسر آن ها شود. یکی از شرایط مهم در اخذ این نوع ویزا رعایت شرایط سنی حداقل ۱۸ سال و داشتن تمکن مالی لازم جهت حمایت از خود و همسرتان در کانادا می باشد. پس هنگامی که شهروند کانادایی برای اسپانسری اقدام می کند در واقع متعد می شود که از شریک زندگی و فرزندان وی حمایت مالی نماید و نیازهای اساسی آن ها را رفع کند.

 

با توجه به میزان اهمیت کانادا به بنیان خانواده و انسجام روابط در خانواده، دولت کانادا اجازه می دهد تا متقاضیانی که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارند، برای ورود همسران خود به کانادا درخواست بدهند. در صورتی که به دنبال کسب اقامت کانادا از طریق ازدواج با یک کانادایی هستید، باید بدانید که با توجه به اینکه کانادا ویزای نامزدی ندارد پس در قدم اول می بایست به طور قانونی و رسمی با شریک احساسی خود ازدواج نمایید. چندین مسیر برای اثبات ازدواج وجود دارد که یکی از متداول ترین آن ها اخذ سند ازدواج می باشد که سند بسیار مهم و محکی برای اثبات ارتباط و ازدواج شما است. طبق قانون دولت کانادا داشتن روابط همانند ازدواج تلقی می شود پس در صورتی که اثبات کنید که به مدت حداقل ۱ سال با یکدیگر ارتباط داشته اید و با هم زندگی میکرده اید یا فرزند دارید هم می توانید از این مسیر اقامت کانادا را به دست آورید. حال برای مهاجرت به کانادا و کسب اقامت این کشور می بایست همسر شما که اقامت دائم کانادا را دارد، به عنوان اسپانسر عمل نماید و شما با ویزای اسپانسرشیپ به کانادا مهاجرت کنید. به طور معمول پردازش پرونده متقاضی برای اسپانسری حدود یک سال طول می کشد و در صورتی که متقاضی بخواهد در این مدت در کنار همسر خود باشد می بایست با یک مسیر مهاجرتی قانونی دیگر نظیر توریستی به کانادا وارد شود. هزینه، شرایط و حتی زمان پردازش در هنگامی که اقامت همسر شما در ایالت کبک است با دیگر ایالت ها فرق خواهد داشت. هزینه اسپانسری در کانادا در زیر آورده شده است در صورتی که شریک زندگی شما دارای فرزند باشد می بایست هزینه اضافی در حدود ۱۵۰ دلار کانادا برای هر کدام از فرزندان ارائه نمایید.

ورد هزینهمیزان هزینه به دلار کانادا
اسپانسیرشیپی و حمایت۷۵
متقاضی اصلی۴۷۵
حق اقامت دائم کانادا۵۰۰
بیومتریک و انگشت نگاری۸۵

یکی از مزیت های این روش این است که نباید حداقل مبلغی به عنوان تمکن نشان دهید و تنها می بایست برگه ای را به عنوان تعهد نامه امضا نمایید. پس از ورود به کانادا می بایست به مدت مشخصی در این کشور با همسر خود زندگی نمایید و پس از آن می توانید درخواست اقامت دائم کانادا نمایید. شما می بایست حتما پس از اخذ اقامت دائم کانادا حداقل ۲ سال با همسر خود زندگی نمایید در صورتی که پیش از این مدت طلاق بگیرید، اقامت شما دچار اشکال خواهد شد. نکته حائز اهمیت در روش اسپانسری این است در صورتی که رابطه شما تمام شود و طلاق بگیرید نیز می بایست از همسر خود همچنان حمایت مالی نمایید و تنها در صورتی می توانید نامه تعهد را پس بگیرید که دولت کانادا تایید نماید.

تبعات ازدواج صوری برای کسب اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا در صورتی که کیس مورد نظر را داشته باشید یکی از آسان ترین و راحت ترین مسیرهای مهاجرتی کانادا به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از افراد به خصوص افراد سود جو با کسب مقدار زیادی پول، ازدواج صوری را به عنوان یک مسیر برای ورود به کانادا پیشنهاد می کنند. قطعا تبعات ازدواج صوری برای کسب اقامت کانادا بسیار زیاد می باشد. حال بیاییم این تبعات را بررسی کنیم. در این مسیر ممکن است شخص کانادایی از شما هزینه های بسیار زیادی درخواست نماید و پس از درخواست برای اسپانسری ویزای شما رد شود، شما این مقدار هزینه را از دست خواهید داد. ممکن است شخص اسپانسرشونده دارای اخلاقیات و سابقه کیفری یا روانی باشد که عوابق جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. یک افسر مهاجرت چندین عامل را برای شناسایی ازدواج های جعلی بررسی می کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • سوابق قومی و فرهنگی همسران چیست؟
  • مدت زمان رابطه آنها قبل از ازدواج چقدر بوده است؟
  • آیا آنها شخصاً به ملاقات یکدیگر رفتند؟ چند بار؟ جایی که؟
  • چه کسی از ازدواج آنها قبل از وقوع آن خبر داشت؟
  • آیا ازدواج رسمی به رسمیت شناخته شد؟ مراسمی بود؟
  • چند نفر در مراسم آنها شرکت کردند؟
  • قبل و بعد از ازدواج چند بار و چگونه با هم تماس داشتند؟
  • وابستگی مالی همسران به یکدیگر چیست؟
  • آیا آنها با هم زندگی کرده اند؟ کجا و برای چه مدت؟
  • آیا آنها فرزندان مشترکی دارند؟

پس اگر هدف اولیه از ازدواج مهاجرت به کانادا باشد یا ازدواج واقعی نباشد، افسر درخواست اسپانسرشیپ را رد می کند. بیش از ۴۵۰۰ جلسه دادرسی مربوط به ازدواج های جعلی را در وب سایت CanLII وجود دارد که اغلب این جلسات مربوط به کشورهایی همچون چین، کامبوج، هند، سریلانکا، پاکستان، غنا، ویتنام، نیجریه، هائیتی، اتیوپی و گویان می‌شود همچنین هند به تنهایی حدود ۳۶ درصد از پرونده‌های تقلبی همسران را تشکیل می‌دهد. با توجه به این همه پرونده و درگیری پس بدون شک دولت کانادا برای مقابله با آن مسیرهایی قرار داده است. از مهمترین برخوردهایی که دولت کانادا با این جور افراد می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقدام قانونی علیه شما انجام دهند
  • به مدت ۵ سال به شما اجازه ورود به کانادا را نمی دهند
  • شما را از کانادا اخراج کنند
  • این مورد برای همیشه در پرونده شما درج خواهد شد و در ویزاهای بعدی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
  • همچنین شهروندان کانادایی یا مقیم دائمی که به دلایل مهاجرت در یک ازدواج صوری هستند ممکن است متهم به جرم شوند و زندانی یا جریمه نقدی شوند.

پس در یک جمع بندی کلی می توان گفت که درست است که کانادا یکی از برترین کشورهای جهان است ولی مهاجرت به کانادا چندان هم آسان نیست و می بایست برای آن شرایط خاصی داشته باشید که برای این امر بهتر است با خبرگان این مسیر و وکلای مهاجرتی برجسته مشورت نمایید.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
https://intoday.ir/?p=77336
van

مریم عبداللهی

چهار سال تور لیدر در مناطق مختلف بودم که فهمیدم علاقه بیشتری به سفرنامه نویسی و مقاله های توریستی دارم ، یکی از بزرگان می گفت ما درخت نیستیم که یجا بشینیم همش، پس سفر کنیم .

مطالب مرتبط
جمعیت ایرانیان مقیم امارات در سال 2024
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
هزینه گرفتن پاسپورت 1403+مدارک لازم پلیس +10
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
گذرنامه یا پاسپورت چیست؟
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
5 سایت و اپلیکیشن کاریابی در عمان
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
سرکنسولگری فرانسه استانبول
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس