aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
Kooh Sangi Park

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد
ezgif-1-eca2962dc6

آدرس کوهسنگی مشهد واقع در انتهای خیابان کوهنسگی می‌باشد، ورود به پارک کوهسنگی رایگان بوده و بوستان کوهسنگی به طور شبانه روزی دایر است، کوهسنگی فاقد شهربازی می‌باشد و در نقطه مقابل تفریحات و جاهای دیدنی دیگری برای همه سنین دارد، علاوه بر اینکه کوهسنگی از بهترین پارک‌های مشهد برای مسافران و بومیان خواهد بود و معمولا مشهدی‌ها ایام فراغت، پیک نیک، پیاده روی، ورزش صبحگاهی و طبیعت گردی در این محل انجام می‌دهند. در ادامه با اطلاعات کوهسنگی به طور کامل از تفریحات تا امکانات و مسیریابی بوستان اشنا خواهید شد، همراه من در این تودی باشید.

بوستان کوهسنگی

علت نامگذاری بوستان کوهسنگی وجود یک کوه سنگی زیبا در آن است که با مرور زمان به این نام شهرت یافته است، خود کوهسنگی یا کوه‌سنگی بعد از استخر و بعد آبشار کوهسنگی با مسیر پلکانی برای صعود، نیمکت برای نشستن، مزار شهدای گمنام و نمای زیبا به سمت دیدنی‌های مشهد قرار دارد، به گفته مسوولین این بزرگ‌ترین کوه سنگی ایران بوده که البته درست نیست و بزرگترین کوه سنگی در مشهد می‌باشد که پیمایش آن مورد توجه زوارین و گردشگرانی که به مشهد سفر کرده‌اند قرار دارد. جدیدا ایستگاه متروی کوهسنگی در خط دو متروی مشهد، به آسانی می‌توانید از این محل دیدن کنید.

جاهای دیدنی پارک کوهنسگی

شما می‌توانید از جاهای دیدنی پارک کوهسنگی نظیر موزه بزرگ خراسان، خانه هنرمندان مشهد، دریاچه مصنوعی کوهسنگی و باشگاه قایق سواری آن دیدن کنید. موزه بزرگ خراسان در ساختمانی سه طبقه و مدور در شمال غربی بوستان و چسبیده به پارکینگ غربی قرار دارد.

پارک بازی کودکان کوهسنگی هم در نزدیکی موزه خراسان محل مناسبی برای تفریح خردسالان و کودکان خواهد بود، به غیر از این چند زمین بازی دیگر برای کودکان تعبیه شده که در نواحی مختلف این پارک بزرگ رویت می‌شوند. اگر با متروی کوهسنگی به این محل تفریحی مراجعه کنید در قدم اول استخر و مسیر پیاده روی و عکاسی دور استخر کوهسنگی را مشاهده می‌کنید، البته دریاچه مصنوعی کوهسنگی در جنوب غربی بوستان و خیلی دورتر از اینجا با تفریحاتی نظیر قایق پدالی واقع شده است.

نگارخانه شهر فرنگ از دیگر جاهای دیدنی پارک کوهسنگی می‌باشد که در آن می توانید مهم ترین جاذبه‌های گردشگری ایران را به صورت سه بعدی مشاهده کنید، این نگارخانه در جوار استخر کوهسنگی قرار دارد که همه روزه از ۹ صبح تا ۲۲ دایر می‌شود و برای همه سنین جالب خواهد بود.

همچنین خانه هنرمندان مشهد هم برای اهل هنر و فرهنگ زیر نظر شهرداری مشهد در این بوستان قرار دارد، از سایر بخش‌های دیدنی و تفریحی پارک کوهسنگی می‌توان به مسیرهای پیاده روی زیبا، لوازم بدنسازی، زمین بازی فوتبال و والیبال، آلاچیق، محل پیک نیک، کافه رستوران، دیزی سرا، فرهنگسرای کودک اشاره کرد که با دنبال کردن تابلوهای راهنمایی می توانید آنها را پیدا کنید.

تاریخچه پارک کوهسنگی

جالبه بدونید این پارک از سال ۱۰۴۷ شمسی تا به اکنون از تفرجگاه‌های مهم طوس قدیم بوده است و شاه عباس در سن شانزده سالگی مراسم تاج گذاری و پادشاهی خود را در این محل برگزار کرده است، در سال ۱۳۱۰ شمسی این پارک از حالت طبیعی خارج شده و با احداث ساختمان‌ها و مناظری مصنوعی گسترش یافت.

همچنین در دوره جنگ جهانی اول سردم‌داران آلمانی اولین ساختمان دو طبقه با سبک معماری غربی را در کوهسنگی بنا نهادند و همچنین استخرهای بزرگ، رودخانه‌هایی کوچک، فضاهایی گیاهی بسیار و جدول کشی تا خیابان کشی اطراف کوهسنگی را هم مهندسین آلمانی انجام دادند و همین امر باعث گسترش و شهرت پارک کوهسنگی در خراسان شد.

در همان دوره شهردار شهر میلان ایتالیا به حکم یادگاری دو عدد مجسمه شیر و دو مجسمه انسان را به شهردار مشهد هدیه داد که پس از انقلاب اسلامی این صور قبیحه برچیده شد! مهم‌ترین امر در جهت پیشرفت پارک کوهسنگی در سال ۱۳۴۰ شمسی صورت گرفت یعنی خیابانی از مرکز پارک به میدان تقی آباد کشیده شد که امروزه به خیابان کوهسنگی شهرت دارد و این خیابان باعث شد مردم و مسافرین راحت و بدون دردسر به پارک کوهسنگی مراجعه نمایند.

امکانات پارک کوهسنگی

امکانات پارک کوهسنگی مشهد تقریبا تکمیل و ایده آل هستند، وجود ۷ پارکینگ خودروهای سواری در شرق و غرب بوستان، دو مسجد برای اقامه نماز، ۳ توالت عمومی، نیمکت و آلاچیق برای  پیک نیک، استخر، دریاچه و آبشار مصنوعی، زمین بازی، بستنی فروشی، کافه رستوران، دیزی سرا، بوفه و هایپرمارکت، غرفه صنایع دستی، آمفی تئاتر روباز، بخش عکاسی مسافران، مسیر کوهنوردی، نگهبانی، فضای سبز عالی، نور پردازی خوب در شب، آب و هوای مطبوع و دسترسی عالی با متروی کوهسنگی از مهم ترین آنهاست.

مسیریابی پارک کوهسنگی

اگر شما مسافر هستید و از سمت شهرهایی نظیر تهران، کرمان، یزد، بندرعباس، تربت حیدریه، نیشابور، بیرجند، زاهدان و شهرهای جنوبی به مشهد با خودروی سواری وارد می‌شوید، همان مسیر را مستقیم ادامه دهید تا ورود اتوبان کلانتری شده و با گذشت ۳ کیلومتر وارد خروجی اول کوهسنگی در نزدیکی استخر مصنوعی یا خروجی دوم در نزدیکی موزه خراسان و پارکینگ غربی یا خروجی سوم در میدان تلویزیون و نزدیک مسجد کوهنسگی شوید.

همچنین اگر الان داخل شهر مشهد هستید ابتدا به میدان تقی آباد، سپس وارد خیابان کوهسنگی شده و آن را تا انتها ادامه دهید تا به بوستان برسید، پارکینگ‌های کوهسنگی در شرق و غرب بوستان واقع شده اند، اما بهترین روش مراجعه به پارک کوهسنگی استفاده از خط متروی مشهد و پیاده شدن در ایستگاه متروی کوهسنگی دقیقا در مقابل استخر می‌باشد تا بدون ترافیک و دردسر وارد پارک شوید. نقشه پارک کوهسنگی مشهد در بالا برای مسیریابی آنلاین شما با نرم افزارها درج شده است، منتظر امتیاز و نظرات شما درباره کوهسنگی هستیم.


 

بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
https://intoday.ir/?p=4177
van

آیدا قوام

اگر عطش دنیا شما رو از زندگی انداخته سفر کنید ، مهم نیست کجا ، دور یا نزدیک ، ارزون یا گرون ، با هتل یا بی هتل فقط سفر کنید.

مطالب مرتبط
Museum of Faruj موزه مردم شناسی شهر فاروج در استان خراسان شمالی
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Quchan Anthropology Museumموزه مردم شناسی شهر قوچان در استان خراسان رضوی
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Quchan passenger terminal پایانه مسافربری شهر قوچان
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Moein Darbari restaurant رستوران معین درباری شهر قوچان در استان خراسان رضوی
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Shirvan Shirkooh Park کوهستان پارک شیرکوه شیروان در استان خراسان شمالی
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Shirvan Gol Gandom Restaurant رستوران گل گندم شیروان در استان خراسان شمالی
مریم عظیمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
41 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پارک محیط خوبی برای خانواده هاست و برای بازی بچه ها امکانات مناسبی داره.
محلی که پارک در اون قرار داره یعنی محدوده کوهسنگی ،بهشتی و انتهای سیمتری احمد آباد ،از محلات قدیمی و اصیل مشهد هست و بافت جمعیتی و منطقه ای یکدستی داره. شاید به همین دلیل معضلات اجتماعی و فرهنگی در این پارک تقریبا به چشم نمیخوره و از این لحاظ قابل قیاس با پارکهای دیگه ای مثل ملت نیست.

دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
مدت بازدید : 1 تا 3 ساعت
ساعت دسترسی : شبانه روزی
هزینه ورودی : رایگان
ثبت شده در : از بهترین پارک‌های مشهد
نوع کاربری : بوستان سرسبز با مسیر پلکانی کوهنوردی، دریاچه مصنوعی، موزه، محل پیک نیک و ورزش، استخر بزرگ، کافه رستوران در مشهد
توضیحات بیشتر
موارد تفریحی : کوهنوردی، پیاده روی، کمپینگ، عکاسی
امکانات رفاهی : اطلاعات، سرویس بهداشتی، خودپرداز، پارکینگ، کافه، رستوران، راهنما، آنتن دهی موبایل، دسترسی به اینترنت، فضای سبز، غرفه صنایع دستی، نمازخانه، نیمکت، کتابخانه
ملزومات سفر : موبایل، وجه نقد، کارت بانکی، کفش راحتی، آب آشامیدنی
اطلاعات تماس
آدرس : ایران، خراسان رضوی، مشهد، میدان تقی آباد، خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی
شماره تماس : 05138400265