aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
Naqsh-e Jahan Square

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان
ezgif-1-eca2962dc6

لوکیشن میدان نقش جهان اصفهان از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان است، ساعات بازدید میدان نقش جهان به صورت شبانه روزی و هزینه ورودی آن، برای عموم مردم و گردشگران داخلی یا خارجی، رایگان است، تعداد زیادی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان و اماکن تاریخی مهم از جمله عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، سردر قیصریه، بازار اصفهان، بازار طلا، بازار صنایع دستی و سوغات اصفهان، مسجد جامع عباسی، کاخ چهلستون و ده‌ها حجره در اطراف میدان نقش جهان قرار دارند که برای بازدید از همه این مکان‌های دیدنی و تاریخی، نیاز به ۳ روز زمان خواهید داشت که واقعا، ارزشش را دارد.

میدان نقش جهان کجاست؟

برای رسیدن به میدان نقش جهان با خودروی سواری، نقشه میدان نقش جهان در ابتدای مطلب را باز کنید تا خیلی راحت این مجموعه جهانی را نقشه بلد، نشان یا گوگل مپ، از هر منطقه شهر و یا هتل محل اقامتتان، مسیریابی کنید. توصیه داریم حتما در این گردش، با اجاره کردن یک درشکه در ایستگاه درشکه سواری نقش جهان، گشتی به دور میدان بزنید تا لذت ببرید.

میدان نقش جهان با مترو

بهترین روش بازدید از نقش جهان با توجه به اینکه پیدا کردن جای پارک در اطراف میدان، تقریبا محال است، استفاده از متروی اصفهان می‌باشد، با پیاده شدن در ایستگاه متروی امام حسین، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به نقش جهان، خیلی راحت از غرب مجموعه وارد این محل شوید، در نزدیکی همین ایستگاه مترو باغ هشت بهشت و چهلستون قرار دارد که برای شروع گردش شما عالی است تا به ترتیب از تک تک جاهای دیدنی میدان نقش جهان دیدن کنید.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان هم‌چنین معروف با نام تاریخی میدان شاه و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با نام رسمی میدان امام، میدان مرکزی شهر اصفهان است که در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد. بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد شاه (مسجد امام)، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه که ورودی اصلی بازارچه اصفهان است. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده‌است که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان می‌باشند.

جاهای دیدنی میدان نقش جهان

در این قسمت شما را با لیستی کامل از جاهای دیدنی میدان نقش جهان آشنا خواهیم کرد، با کلیک روی هر کدام از لینک‌های آبی رنگ این مراکز تاریخی و گردشگری، وارد صفحه راهنمای بازدید از همان مکان خواهید شد که در آن بخش، ساعات بازدید، قیمت بلیط و آدرس دقیق همراه با تاریخچه، معماری و گالری تصاویر قرار دارد.

تاریخچه میدان نقش جهان

پیش از آن‌که شهر اصفهان به پایتختی ایران صفوی برگزیده شود در محل این میدان باغی گسترده و وسیع وجود داشته‌است به نام «نقش جهان». این باغ همچنین محل استقرار ساختمان‌های دولتی و کاخ فرمانروایان تیموری و آق‌قویونلوها بود. در آن زمان بخش میْدانی باغ، «در کوشک» نام داشت. این بخش در ضلع غربی میدان نقش جهان امروزی و در محل ساخت کاخ عالی قاپو قرار داشته‌است.

ثبت جهانی میدان نقش جهان

همچنین در اطراف میدان دویست غرفه و حجره قدیمی و زیبا با عرضه برترین صنایع دستی و گردشگری اصفهان وجود دارد که در نوع خودش در دنیا بی نظیر است، بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد شاه (مسجد امام)، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه که ورودی اصلی بازارچه اصفهان است. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده‌است که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان می‌باشند. میدان نقش جهان در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۱۳ به شماره ۱۰۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ به شماره ۱۱۵ جزء نخستین آثار ایرانی بود که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

سبک معماری میدان نقش جهان

میدان نقش جهان اصفهان با طول ۵۶۲ متر و عرض ۱۶۱ متر دقیقا در مرکز شهر اصفهان واقع شده است و در تصاویر هوایی دقیقا به شکل یک مستطیل می‌باشد، تاریخ دقیق ایجاد میدان نقش جهان اصفهان طبق منابع موثق به سال ۱۰۱۵ شمسی برمی‌گردد، یعنی قدمت این میدان بالغ بر ۴۰۰ سال که جز قدیمی‌ترین و زیباترین میدان‌های دنیا قرار دارد.

امکانات میدان نقش جهان

در میدان نقش جهان امکانات رفاهی خوبی نظیر سرویس های بهداشتی، ابنمای تاریخی، فضای سبز، صندلی استراحتی، استودیوهای عکاسی، مسجد، واحدهای تجاری، غرفه های فروش صنایع دستی و سوغات اصفهان، شعب بانک، خودپرداز و تاکسی سرویس اشاره کرد، همچنین تعداد زیادی رستوران ، کافی شاپ و سفره خانه  سنتی با سرو انواع غذاهای ایرانی و نوشیدنی‌های سرد و گرم وجود دارد، که برای میل غذا و استراحت می‌توانید، از آنها استفاده کنید.

فاصله میدان نقش جهان تا جاهای دیدنی اصفهان

در این قسمت شما را با میزان فاصله میدان نقش جهان با مناطق مهم شهر اصفهان آشنا خواهیم کرد تا با توجه به مسافت و ترافیک، یک برنامه اصفهان‌گردی خوب برای خودتان تنظیم کنید، دقت کنید این میزان مسافت برای خودروهای سواری با سرعت متوسط ۵۰ کیلومتر بر ساعت لحاظ شده است.

  • فاصله فرودگاه اصفهان تا میدان نقش جهان: ۲۶.۶ کیلومتر معادل ۴۵ دقیقه
  • فاصله راه آهن اصفهان تا میدان نقش جهان: ۱۹.۲ کیلومتر معادل ۳۹ دقیقه
  • فاصله ترمینال مسافربری اصفهان تا میدان نقش جهان: ۷ کیلومتر معادل ۲۴ دقیقه
  • فاصله کلیسای وانک تا میدان نقش جهان: ۵.۷ کیلومتر معادل ۱۵ دقیقه
  • فاصله منطقه جلفا تا میدان نقش جهان: ۶ کیلومتر معادل ۲۰ دقیقه
  • فاصله سی و سه پل تا میدان نقش جهان: ۳ کیلومتر معادل ۱۰ دقیقه
  • فاصله پارک کوهستانی صفه تا میدان نقش جهان: ۱۴.۹ کیلومتر معادل ۴۵ دقیقه
  • فاصله پل خواجو تا میدان نقش جهان: ۴.۲ کیلومتر معادل ۱۵ دقیقه
  • فاصله پارک ناژوان تا میدان نقش جهان: ۱۰ کیلومتر معادل ۳۵ دقیقه
  • فاصله شهربازی رویاها تا میدان نقش جهان: ۱۴.۳ کیلومتر معادل ۴۰ دقیقه
  • فاصله منارجنبان تا میدان نقش جهان: ۱۰.۵ کیلومتر معادل ۳۳ دقیقه
  • فاصله آکواریوم اصفهان و باغ گلها تا میدان نقش جهان: ۹.۳ کیلومتر معادل ۳۸ دقیقه
  • فاصله مسجد جامع اصفهان تا میدان نقش جهان: ۲ کیلومتر معادل ۵ دقیقه

نظرات میدان نقش جهان

قبل از مطالعه نظرات مردم درباره میدان نقش جهان، توصیه داریم اگر قصد سفر به اصفهان دارید، یکی از هتل‌های نزدیک نقش جهان نظیر هتل عباسی، هتل سفیر، هتل جام فیروزه، هتل پارتیکان یا بوتیک هتل شیخ لطف الله را برای خودتان رزرو کنید تا در طول سفر، زیاد هزینه تاکسی و رفت و آمد پرداخت نکنید و در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی شود، در پایان منتظر امتیاز و نظرات شما درباره میدان نقش جهان خواهیم بود.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
https://intoday.ir/?p=4287
van

فاطیما علیزاده

در ابتدای نوجوونی بودم که با یک خانم گردشگر چند روزی سپری کردم ، همین مورد تلنگری به من زد و فهمیدم عاشق کار گردشگری و سفر هستم ، پیشنهاد می کنم هر هفته شده چند ساعت گردش کنید.

مطالب مرتبط
Dizche Pardis beach hotel هتل ساحلی پردیس دیزچه شهر مبارکه استان اصفهان
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Najafabad mountain amusement park شهربازی کوهستان نجف آباد استان اصفهان
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Bagh Bahadran beach park پارک ساحلی باغ بهادران
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Bagh Bahadran Rasul Restaurant رستوران رسول باغ بهادران استان اصفهان
مریم عظیمی
0 دیدگاه
مجتمع تجاری مهرگان Fouladshahr Mehrgan Commercial Complexفولادشهر
مریم عظیمی
0 دیدگاه
Foladshahr Persian Gulf Commercial Complex مجتمع تجاری خلیج فارس فولادشهر استان اصفهان
مریم عظیمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فضای زیبا و دلنشینی داره
اسب سواری با کالسکه لذت فضا رو دو چندان می‌کنه
در اسفندماه ۱۴۰۱ هزینه ی هر دور اسب سواری برای هر درشکه ۴۰۰۰۰ تومن هست ،نکته مهم این هست که صرفا پول نقد دریافت میکنند

در مرکز شهر مکانی زیبا و پر از آثار باستاتی دور تا دور بازار و مملو از صنایع دستی ناب اصفهان که دیدن آنها خالی از لطف نیست

میدان نقش جهان یکی از آثار بسیار باشکوه دوره صفویه ک از ساعتها قدم زدن تو فضای میدان و بازارچه ها و بناهای اصلی هیچوقت خسته نمیشم و چیزی ک اونو باارزشتر میکنه اینه ک این بنا همزمان چهار عنصر اصلی را دربر دارد که درابتدا کاخ عالی قاپو ک نماد حکومت هست بنا شده پس از آن مسجد شیخ لطف الله که نماد علم هست و در ان دوره مدرسه بوده و بعد از ان بازار قیصریه ک نماد اقتصاد و تجارت هست و دراخر چهاردیواری بنا شده و این شکل متحد و مستطیلی رو به خودش گرفته.

یکی از بهترین میدان های ایران و جهان زیبا با صفا و زنده وقتی وارد میدان میشی میتونی به زمان گذشته سفر داشته باشی و اون رو تصور کنی بازارچه های مختلف صنایع دستی خاتم کاری مینیاتور میناکاری فرش گلیم مسگری زیورالات لباس کفش ادویه جات سبزیجات (خشک) و از همه مهمتر بناهای تاریخی و دیدنی عالی قاپو مسجد شاه و مسجد شیخ لطف اله بازارچه ها و نقاشی های زیبای سر در بازارچه قیصریه
میدان با صفایی هست حتما حتما وقتی به اصفهان میایید باید چند روزی رو برای بازدید این میدان در برنامه بگذارید ی چرخی هم با کلاسکه های میدون بزنید بیاد روزهای قدیم

میدان نقش جهان اصفهان، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و میدان اصلی
شهراصفهان است که هر فصل سال دیدنی است. با بازارچه های دور میدان که صنایع دستی اصفهان را ارائه میدن.
معماری بکار رفته توی مسجد شیخ لطف الله با رنگ آبی فیروزه ای هم زبان زد هست.

مکان بسیار بسیار زیباییست حتما هم روز و هم شب از این مکان دیدن فرمایید.

میدون نقش جهان تقریبا برای هر گردشگری بازدیدش لازمه امیدوارم از صنایع دستی استان ما حمایت کنید

دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
مدت بازدید : 24 ساعته
ساعت دسترسی : 24 ساعته
هزینه ورودی : رايگان
ثبت شده در : 
ثبت شده در : این بنا در سال 1310 شمسی در ایران و در سال 1979 میلادی در یونسکو به ثبت رسید.
قدمت این مکان : 973 ه ق
نوع کاربری : ميدان تاریخی با بازارهای صنایع دستی و میناکاری، عمارت و مساجد ثبت جهانی، کافه رستوران، هتل و مسیرهای پیاده روی زیبا
توضیحات بیشتر
موارد تفریحی : پیاده روی، دوچرخه سواری، سینما، شکم گردی، شب گردی، خرید، عکاسی
امکانات رفاهی : سرویس بهداشتی، خودپرداز، کافه، رستوران، راهنما، آنتن دهی موبایل، دسترسی به اینترنت، فضای سبز، هایپرمارکت، غرفه صنایع دستی، نیمکت، استخر
ملزومات سفر : موبایل، وجه نقد، کارت بانکی، کفش راحتی، عینک و کلاه آفتابی، آب آشامیدنی، پاور بانک
اطلاعات تماس
آدرس : استان اصفهان، شمال زاینده رود، شرق متروی امام حسین