آدرس موزه خودروهای تاریخی ایران از جاذبههای گردشگری تهران در جاده مخصوص کرج، خیابان ۲۵ ام قرار دارد، قیمت بلیط موزه خودروهای تاریخی ایران در سال جدید ۴۵ هزار تومان است، نمایشگاه ماشینهای کلاسیک تهران جز ۱۰ موزه برتر از منظر گنجینه و غنی بودن خودروها در دنیاست، اینجا بهترین مکان برای علاقه مندان به ماشین و ماشین بازیست!
موزهای که اخیرا پس از مدتها بازگشایی شده است و بهشت ماشین بازهاست، مخصوصا اگر طرفدار خودروهای کلاسیک و قدیمی باشید. هر ماشین قصهای دارد که باید به آن گوش جان بسپاریم و به همین خاطر بین موزه های تهران، این موزه را انتخاب کردیم؛ دلم میخواست یکی از قصههای بینامونشان ماشینها را راوی باشم. کسی چه میداند که در حساسترین لحظههای تاریخ، چه گفتگوهایی در این خودروها اتفاق افتاده است!
نمایشگاه ماشینهای کلاسیک تهران
وقتش است شروع کنیم، نه؟ ایرانیها چه زمانی سوار ماشین شدند؟ فکر میکنم برای اینکه بتوانم از موزه خودروهای تاریخی بگویم اول باید از «ب» بسمالله شروع کنم و بگویم اصلا قضیه خودرو در ایران از کجا شروع شد! واقعیت این است که زمان زیادی از استارت خوردن اولین ماشین در ایران نمیگذرد. طبق روایتی که از جعفر شهری در کتاب تاریخ تهران آمده، پای اولین اتومبیل در دوران قاجار به ایران باز شده است.
مظفرالدین شاه در یکی از سفرهایش به اروپا، دو اتومبیل به همراه راننده به کشور آورد و این موضوع به قدری عجیب و پیشبینینشده بود که حتی در مورد مدل این ماشینها اطلاعات دقیقی نداریم. بعضیها میگویند که اولین اتومبیلی که به ایران رسیده فورد کروکی کلاچی با تایرهای توپر بوده و عدهای هم فکر میکنند این دو اتومبیل، رنوی فرانسوی بودهاند.
نمایشگاه خودروهای تاریخی ایران
در آن دوران تا سالیان سال اتومبیل وسیلهای لوکس محسوب میشد که فقط خاندان سلطنتی از آن استفاده میکردند اما به مرور زمان تجار، سرمایهگذاران و افراد مهم کشور هم شروع به خرید و استفاده از خودروهای شخصی کردند که بین مردم با عنوان کالسکه دودی شناخته میشدند. کمکم تنوع ماشینهای وارداتی به کشور بیشتر شد و حتی برخی از اتومبیلها به عنوان وسایل حملونقل عمومی در اختیار مردم عادی قرار گرفتند.
بی شک یکی از زیبا ترین خاص ترین مجموعه های خودرو جهان است ساختمان موزه بسیار خوب و مدرن طراحی و ساخته شده نور و موقعیت درنظر گرفته شده برای هر خودرو بسیار خوب است، راهنماهای مجموعه بسیار خوب به تاریخچه و جزییات هر خودرو آگاه هستند و اگر به دانستن جزییات علاقه مند هستید حتما از راهنماهای مستقر در موزه سوال کنید.
قیمت بلیط موزه خودروهای تاریخی ایران با آدرس
خودرو های موجود در مجموعه بسیار خاص و زیبا هستند فراموش نکنید در خیابان موزه جای پارک موجود است، از پارک در خیابان اصلی خودداری کنید زیرا خطر تصادف وجود دارد بهتر است، در روزهای آخر هفته نروید چون شلوغ بوده و لذت کافی نخواهید برد، بلیط مجموعه برای ایرانی ۴۵ هزار تومان و برای خارجی ۲۵۰ هزار تومان می باشد.
موزهی خودروهای کلاسیک و قدیمی تهران دارای ۴ سالن است و در آن تعداد ۶۱ خودرو تاریخی به نمایش گذاشته شده است. از جملهی آنها، کالسکه احمدشاه و همچنین رولزرویس متعلق به احمدشاه قاجار است که در سال ۱۹۲۲ خریداری شده است. بازدید از این موزه، خاطر انسان را در اعماق تاریخ میبرد. هر کدام از این خودروها تاریخی متعلق به خود دارد که با دیدنش داستانش را روایت میکند. نقشه موزه خودروهای تاریخی ایران برای مسیریابی اینترنتی شما در بالا درج شده است، منتظر امتیاز و نظرات شما هستیم.
بیشتر بخوانید
- نقشه ایران مال
- در رانندگی با خودروهای اتوماتیک چه نکات مهمی را باید رعایت کنیم؟
- بهترین موزه های کودکان در جهان و ایران
- بهترین موزه های ایران
- موزه ملی قطر
عالی ترین جایی بود که با خانواده رفتیم به همه توصیه میکنم که حتما یک دفعه دیدار کنند
موزه خودروهای تاریخی ایران در سال ۸۲ شروع به کار کرد و شامل خودروهای لوکس, آنتیک و قدیمی قبل از انقلاب است شامل: رولز رویس- لامبورگینی- فورد موستانگ- کادیلاک ال دورادو- مرسدس بنز و فراری می باشد.
Just established in 2003, this museum has a pleasant space. Although it is not comprehensive, but it’s valuable and spectacular
موزهای که از سال اردیبهشت ۱۳۸۲ آغاز به کار کرده، فضای مناسبی دارد. برخورد کارکنان خوب است. اگرچه کامل نیست، ولی کار ارزندهای است و ارزش دیدن دارد.
خودروها به شکل بسیار زیبا و تا حد امکان بازسازی شدن و در یک ساختمان که لایق این خودروهاست نگهداری میشوند. اطلاعات خوبی هم راجع به هر خودرو گذاشته شده.
قیمت بلیت هم ۴۰ هزار تومان در شهریور ۱۴۰۱ بود که به نظرم میارزید.
یکی از بینظیر ترین گنجینه های موجود در دنیا در این موزه هست. کمی اندوهگین هست که این گنجینه تا به امروز دور از دید عموم بوده.
در کل بسیار عالی و تمیز با چیدمان جذاب و سالن بسیار خوب و سناریوی حرکتی در محیط کاملا رعایت شده.
برای پارک ماشین جلوی ورودی جا هست. نمایشگاه از ساعت ۹ صبح شروع به کار میکنه. اطلاعات فنی خودروها نوشته شده، ولی برای کسب اطلاعات تکمیلی میتونید از مسئولین اونجا سوال کنید. مثلاً اینکه خودرو توسط چه افرادی استفاده میشده.
قدیمیترین خودرو هم تولید سال ۱۳۰۱ بوده.
یکی از بهترین ساختمان های استاندارد و قابل تامل برای دیدن یکی از نایاب ترین گنجینه های خودرو جهان – موزه ماشی های تاریخی فضایی کلاسیک و استاندارد با معماری بسیار زیبا که در هر طبقه شما را کاملا سوپرایز می کند و در پایان نمایی کلی از تمام ماشین های موزه در چشم انداز به شما ارائه می کند. .