aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385

مرز رازی

مرز رازی یا گمرک رازی
ezgif-1-eca2962dc6

پایانه مرز رازی یا گمرک رازی نزدیک‌ترین مرز به شهر وان و فرودگاه وان در ۷۵ کیلومتری شهر خوی آذربایجان غربی قرار دارد، ساعات کاری مرز رازی از ۱۰ صبح الی ۱۶ بوده و شرایط عبور از این مرز در حال حاضر دارا بودن گذرنامه با بیش از ۷ ماه اعتبار، پرداخت عوارض و همراه نداشتن لوازم غیر مجاز می باشد، از لحاظ جغرافیایی مرز رازی یا گمرک رازی خوی در بخش قطور واقع در شهرستان خوی در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر خوی و ۵ کیلومتری شهر قطور و در مرز ایران با ترکیه قرار دارد. در ایام نوروز شلوغی مرز رازی شاید خیلی آزار دهنده باشد و برخی مسافران مرز دیگر یعنی مرز بازرگان را انتخاب می کنند.

اگر از شهرهای دیگر ترکیه قصد بازگشت به ایران از مرز رازی دارید هم می توانید همین نقشه بالا را مسیریابی کنید، مرز ترکیه در این نقطه با کاپی کوی میزبان گردشگران از ساعت ۱۰ تا شانزده است، امکانات رفاهی مرز رازی تقریبا در حد صفر بوده و صرفا یک گذرگاه مرزی با جاده‌ای خطرناک تا آنجاست، نقشه مرز رازی یا گمرک رازی در بالا برای مسیریابی آنلاین شما درج شده است، منتظر امتیاز و تجربیات شما هستیم.

مرز کاپی‌کوی پشت مرز رازی

بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درود
من در تاریخ جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۵ رسیدم به مرز رازی و ساعت ۱۵:۴۲ از مرز کاپیکوی در سمت ترکیه خارج شدم و روز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۰ برگشتم به مرز کاپیکوی و ساعت ۲۱:۰۰ از مرز رازی خارج شدم.
من تجربه سفر زمینی به ترکیه با خودروی شخصی خودم زیاد دارم(۶ سفر زمینی که همگی از مرز بازرگان بوده) ،اما این سفر آخر که به توصیه دوستان از مرز رازی با ماشین شخصی خودم بوده،یکی از تلخ ترین و بدترین سفر های زمینی در بخش ورود و خروج از مرز بوده…بدترین،بدترین،بدترین سیستم مرز بانی،گمرک،کنترل و مراقبتی که میتوانید تصور بکنید در مرز رازی خواهید دید…
بخصوص برخورد با خودروهای شخصی که انواع و اقسام کالا را به اسم مجوز مرز نشینی بین دو کشور قاچاق میکنندو فاقد هر گونه شعور،ادب،رعایت احترام ،رعایت حقوق فردی و اجتماعی و … می باشند.
پیشنهاد و توصیه بنده به همه عزیزانی که با خانواده و با خودروی شخصی قصد تردد به داخل کشور ترکیه را دارند این است:به هیچ عنوان،تحت هیچ شرایطی از مرز رازی تردد نکنند..مسیر طولانی مرز بازرگان در سمت ماکو و یا مرز سرو در سمت ارومیه بسیار بسیار بهتر از مسیر خوی و مرز رازی می باشد.

با این که امکانات ضعیفی داره ولی از پرسنل غیور نیروی انتظامی و گمرک کمال تشکر را دارم.
پرسنل محترم نیروی انتظامی با متانت تمام راهنمایی و همکاری را به عمل آوردند تا مشکل خروجی فرزندم حل بشه.
ماموران گمرک هم با کمبود امکانات هر چه در توان داشتند برای سهولت تردد هموطنان در اختیار گذاشتند.
دو ستاره هم فقط به خاطر امکانات کم این گمرک مرزی است. و الا امتیاز عزیزانمان بیشتر از ۵ ستاره میدرخشد.
متشکرم

چندین سال است که از این پایانه مرزی استفاده میکنم و تاکنون پیشرفت چندانی در قسمت ایرانی به وجود نیامده ولی درقسمت ترک بسیار تغییر کرده و بهتر شده.کاش سمت ایران هم به سرعت سمت ترکیه درست میشد و مردم در راحتی بیشتر از مرز رد میشدن
ولی قسمت ایرانی داغان است.

بسیار بد
سمت ایران فظا کوچک سیستم کند معطلی بسیار زیاد
من آخر اردیبهش ماه با تور از تهران راه افتادم
ساعت ۹..۱۰ رسیدیم مرز بسیار شلوغ
تا کار انجام بدیم و وارد خاک ترکیه بشیم قابل تحمل بود
حدود ۳ الی ۴ ساعت طول کشید ون از مرز رد بشه تا بیاد این طرف و ما دوباره سوار بشیم
چون ما پول کل مسیر پرداخت کرده بودیم مجبور شدیم منتظر بمونیم
ولی خیلی ها پول نصف مسیر داده بودن و ادامه راه بدون اینکه معطل شن با ون اون طرف مرز با ۷۰ لیر تا وان میرفتن
هوا بسیار شده بود و من کلافه تا خواستم پول بدم با ون دیگه برم یه دفعه دیدم ون ما از مرز رد شد اومد و ما با اون تا وان رفتیم
در کل من دیگه غلط کنم زمینی وارد خاک ترکیه بشم

یک افتضاح کامل هست ، دستشویی ها و سرویس بهداشتی ها بسته اونم تو یک کشور مسلمان ، کثافت از در و دیوار میباره ، گاری دستی ها دنبال تیغ زدن مسافران و رد کردن بدون نوبت ، حضور دیر هنگام مامورین کنترل پاسپورت به مدت نیم ساعت به جای نرده های استیل و شکیل از داربست استفاده شده واقعا آبرویی برای ایران نذاشتید کمی خجالت بکشید نمیدونم اون مجموعه اصلا مدیریتی داره چون اصلا بنظر نمی رسه مدیریتی وجود داشته باشه اما اون طرف نظم کامل نظافت عالی و

افتضاح بدون هیچ امکاناتی البته من سال ۱۴۰۱ عید رفتم در حال ساخت پایانه مرزی بودن توجه کنید پارکینگ رو باز بدون امنیت خاص ماشین در سرما و زیر آفتاب جاده بسیار خطرناک و پیچ در پیچ به محض عبور از مرز همه چیز متفاوت میشود
جاده پهن صاف بدون مشکل حمل و نقل عالی پایانه طرف ایران متاسفانه البته مشخص است موقتی است به صورت کانکس است اما طرف ترک ساختمان بسیار تمیز نکته مهم در مورد این مرز ۲۴ ساعته نبودن آن تا ساعت ۴ بعد از ظهر و صف و وقت تلف کردن بسیار زیاد حدود ۴ ۵ ساعت باید حساب کنید در این مرز هستید