aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > جهانگردی > جاذبه های گردشگری خارجی > آسیا > جاهای دیدنی دبی > به جای دبی به این شهرهای امارات سفر کنید!

به جای دبی به این شهرهای امارات سفر کنید!

به جای دبی به این شهرهای امارات سفر کنید!
ezgif-1-eca2962dc6

امارات متحده عربی یکی از کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری و جذب توریست است. این کشور با سرمایه‌گذاری عظیم توانسته توجه گردشگران تمام دنیا را به خود جلب کند و به قطب گردشگری خاورمیانه تبدیل شود. شهرت این کشور کویری در آسمان خراش‌های مرتفع، ساختمان‌های لوکس و فضاهای شهری مدرنش خلاصه می‌شود و به آینه‌ای از آینده تبدیل شده است.
ممکن است فکر کنید این پیشرفت و شگفتی فقط به شهر دبی خلاصه می‌شود، اما به هیچ وجه اینطور نیست و اکثر شهرهای امارات پر از مکان‌های دیدنی و جذاب هستند. یکی از اقدامات مهم قبل از سفر خارجی، شناختن کامل کشور مقصد است. پس اگر قصد سفر به امارات را دارید، می‌توانید به شهری غیر از دبی بروید تا علاوه بر زیبایی از سکوت و آرامشش نیز لذت ببرید و درگیر هیاهوی دبی نشوید. در ادامه این مطلب، تعدادی از این شهرها را معرفی کرده‌ایم.

ابوظبی، شهر رکورددارها

ابوظبی، شهر رکورددارها

ابوظبی به عنوان پایتخت امارات متحده عربی و دومین شهر پرجمعیت این کشور شناخته می‌شود. این شهر در یک جزیره T شکل در خلیج فارس واقع شده است. ابوظبی یکی از شهرهای پیشرفته و مهم امارات به شمار می‌رود و از لحاظ اقتصادی به دلیل مراکز استخراج نفت جز شهرهای مهم محسوب می‌گردد. این شهر به شهر «ترین‌ها» معروف است زیرا برترین هر چیزی در این شهر دیده می‌شود.

اماکن تاریخی و دیدنی ابوظبی

ابوظبی تلفیق مدرنیته و سنت است و این هماهنگی و تلفیق در تک تک مکان‌های این شهر قابل مشاهده است و زیبایی دو چندانی را ایجاد کرده است. در ادامه تعدادی از اماکن تاریخی و دیدنی ابوظبی را معرفی کرده‎‌ایم.

  • مسجد شیخ زاید: این مسجد یک شاهکار هنری و معماری محسوب می‌شود و بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی، سومین مسجد بزرگ جهان است. شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، نخستین حاکم امارات متحده عربی، این مسجد را در شهر ابوظبی ساخت تا محلی فرهنگی برای مردمی با هر پیشینه‌ای باشد. این عمارت دارای ۱۰۹۶ ستون، ۸۲ گنبد مرمری سفید، استخرهای انعکاسی، لوسترهای سواروسکی با روکش طلا، نمازخانه و حیاطی است که یکی از بزرگ‌ترین آثار هنری موزاییک مرمری در جهان را به نمایش می‌گذارد. مسجد بزرگ شیخ زاید رکورد جهانی گینس را برای بزرگ‌ترین فرش دست‌بافت در اختیار دارد که به دست هنرمندان ایرانی بافته شده است.
  • موزه لوور ابوظبی: این موزه دارای ۶۰۰ اثر هنری دائمی و ۳۰۰ اثر امانی از فرانسه است که در این میان آثار هنرمندان بزرگی مثل لئوناردو داوینچی، ون گوک، پیکاسو به چشم می‌خورد. برای خرید بلیط موزه لوور ابوظبی میتوانید به راحتی از سایت دبی دیسکانت خریداری کنید.
  • برج‌های اتحاد: برج‌های اتحاد بلندترین آسمان‌خراش‌های ابوظبی هستند. این مجموعه شامل ۵ برج است که بلندترین آن‌ها ۳۰۸ متر ارتفاع دارد. با رفتن به بالاترین طبقه این برج یعنی طبقه ۷۴ام می‌توانید یک نمای ۳۶۰ درجه بی‌نظیر از ساحل و کل شهر ابوظبی را مشاهده کنید.

اماکن تفریحی ابوظبی

  • شهربازی دنیای فراری: این مجموعه با مساحت ۲۰۰ هزار متر مربعی، لقب بزرگترین شهربازی پوشیده دنیا را داشته و وسایل بازی مختلفی دارد. اگر به ابوظبی رفتید حتما ترن هوایی این شهربازی را امتحان کنید.
  • ساحل سعدیات: این ساحل با داشتن آبی زلال، اقامتگاه‌های ساحلی پنج ستاره و ورزش‌های آبی متنوع محلی ایده‌آل برای گذراندن یک تعطیلات رویایی است.

مراکز خرید ابوظبی

  • مرکز خرید یاس: این مرکز خرید بزرگ‌ترین مرکز خرید ابوظبی است و با مساحت ۲۳۵ هزار متر مربع یکی از بهترین مراکز خرید امارات محسوب می‌شود. در آن بیش از ۳۷۰ مغازه از انواع برندهای لوکس وجود دارد.
  • گالری ال ماریا: این گالری از بهترین مراکز خرید ابوظبی و مخصوص افرادی است که قصد دارند تا محصولات لوکس، خاص و صد البته، گران قیمت را تهیه کنند. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد و گران ترین برندهای جهان همگی در آن قرار دارند.

شارجه، پایتخت فرهنگی امارات

شارجه، پایتخت فرهنگی امارات

شهر شارجه سومین شهر بزرگ امارات متحده عربی است. این شهر با تمامی امارات دیگر مرز مشترک دارد از جنوب با دبی، از شمال با عجمان و ام‌القوین و از شرق با راس‌الخیمه و با عنوان پایتخت فرهنگی امارات شناخته می‌شود. خط ساحلی طولانی موجود در شارجه و وجود هتل‌های متعدد در نزدیکی دریا، این امکان را فراهم ساخته‌ تا در هر زمان به‌راحتی به سواحل دسترسی داشته باشید.

اماکن تاریخی و دیدنی شارجه

  • میدان رولا: میدان رولا به دلیل درختی که در وسط این میدان قرار دارد معروف است. این درخت مشهورترین و کهنسال‌ترین درخت در شارجه امارات است که عمری حدود ۱۵۰ سال دارد.
  • برج ساعت: برج ساعت شارجه یک بنای دیدنی است که در یکی از میدان‌های شارجه قرار دارد.

اماکن تفریحی شارجه

  • پارک ملی شارجه: این پارک ملی، یکی از زیباترین پارک‌های امارات است که ۶۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد.
  • آکواریوم شارجه: این آکواریوم یکی از زیباترین آکواریوم‌های جهان است. با بازدید از آکواریوم شارجه می‌توانید جهان پنهان در عمق دریاها را ببینید.

مراکز خرید شارجه

  • مرکز خرید دو درهم
  • مرکز خرید دی تو دی

شهرالعین، شهر کویری امارات

شهرالعین، شهر کویری امارات

این شهر تاریخی، یکی از زیباترین شهرهای امارات است. شهرالعین مملو از سازه‌های صدها سال پیش است که از دیدگاه گردشگری، تاریخی و باستان شناسی بسیار قابل توجه است.

اماکن تاریخی و دیدنی شهرالعین

  • کاخ موزه العین: این مکان محل زندگی شیخ زاید سلطان بین و خانواده اش بوده است. شیخ زاید سلطان بین اولین حکمران امارات متحده در ابوظبی است. تمام نمای داخلی این بنای باشکوه به گونه ای مرمت شده که نمایانگر ظاهر بنا در گذشته باشد.
  • قلعه جاهلی: این قلعه بزرگترین و مشهورترین قلعه شهرالعین است که در کنار پارک ملی العین واقع شده است. قلعه جاهلی توسط شیخ زاید اول بن خلیفه آلنهیان ساخته شد.

اماکن تفریحی شهرالعین

  • باغ وحش العین: این باغ وحش یکی از بزرگترین باغ وحش‌های امارات است که از هر گونه حیوانی در آن پیدا می‌شود.
  • پارک ماجراجوی وادی: این پارک پر از هیجان است و بزرگ‌ترین موج مصنوعی جهان با ارتفاع ۳/۳ متر را دارد.

مراکز خرید شهرالعین

  • العین مال
  • مرکز خرید بوادی

عجمان، شهری کوچک ولی دیدنی

عجمان، شهری کوچک ولی دیدنی

عجمان با وجود کوچک بودنش به دلیل داشتن بازارهای سنتی فراوان برای دوست داران خرید یکی از بهترین شهرهای دیدنی امارات به حساب می آید. علاوه بر مراکز خرید سواحل زیبای عجمان نیز بسیار چشم نواز هستند و طرفداران خاص خودشان را دارند.

اماکن تاریخی و دیدنی عجمان

  • قلعه عجمان
  • موزه ملی عجمان

اماکن تفریحی شهر عجمان

  • سواحل عجمان
  • پارک خانواده

مراکز خرید عجمان

  • بازار مرکزی عجمان
  • ام سیتی مارت

چگونه یک سفر لذت‌بخش و مطمئن به امارات داشته باشیم؟

تمامی شهرهای امارات زیبایی‌های مخصوص به خود را دارند که تماشای آن‌های خالی از لطف نیست. برای تجربه یک سفر راحت و رویایی به امارات بهترین گزینه انتخاب یک تور مطمئن و امن است. البته که بهتر است پیش از سفر برای خود بیمه مسافرتی امارات را تهیه نمایید تا با خیالی راحت و به دور از استرس از زیبایی‌های منحصر به فرد این کشور لذت ببرید. خرید بیمه مسافرتی پشتیبان شما در لحظات بیماری و دشوار سفر خواهد بود و تمام خسارت‌های مربوط به آن را پرداخت می‌کند.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
https://intoday.ir/?p=106895
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
شهربازی موضوعی رئال مادرید دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
تور هلیکوپتر دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
8 تا از بهترین بستنی فروشی‌های دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
بهترین بازارچه‌های کریسمسی دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
جشن‌های کریسمسی دبی کجا برگزار میشه؟
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
مراسم‌های آتش بازی سال نو دبی کجاست؟
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس