aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > راهنمای سفر > اخذ ویزا و مهاجرت > زایمان در کانادا: با بیمه برای فرزندتان تابعیت کانادا بگیرید

زایمان در کانادا: با بیمه برای فرزندتان تابعیت کانادا بگیرید

زایمان در کانادا
ezgif-1-eca2962dc6

اوضاع نابسامان کنونی کشور باعث شده تا والدین پیش از تولد فرزندشان نگران آینده نامعلومش باشند. این نگرانی موجب شده تا به فکر به دنیا آوردن فرزندشان در یک کشور برتر و آینده‌دار بیافتند تا آینده‌ی فرزند دلبندشان نیز تامین شود و بدون استرس به تربیتش بپردازند. یکی از کشورهای برتر پرتکرار که انتخاب بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران برای به دنیا آوردن فرزندشان است، کانادا می‌باشد. تابعیت در کشور کانادا بر اساس اصل خاک است و در صورت به دنیا آمدن فرزند شما با ویزای توریستی، تابعیت کانادا را دریافت می‌کند. اگر شما نیز قصد زایمان در کانادا را دارید تا از این قانون بهره ببرید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا در رابطه با آن اطلاعات کسب کنید.

زایمان در کانادا چه شرایطی دارد؟

شرایط زایمان در کانادا

برای زایمان در کانادا لازم است که مادر باردار ویزای توریستی را دریافت نماید و پیش از اتمام تاریخ آن، زایمانش را در کانادا انجام دهد. برای این کار هم موظف است به سفارت ثابت کند که توانایی مالی پرداخت هزینه‌ها و بازگشت به کشور خود پس از زایمان را دارد. در واقع با توجه به قوانین کانادا، کدک شما اقامت این کشور را دریافت می‌کند. از جمله شرایط اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چنانچه نوزاد متولد شده در خاک کانادا دارای پدر و مادری باشد که فاقد تابعیت کانادا باشند، این نوزاد تابعیت کانادا را دریافت می‌کند.
  • اگر مادر نوزاد دارای تابعیت و شهروندی کانادا باشد و پدر تابعیت یک کشور دیگر را داشته باشد و نوزاد در خاک کانادا متولد شود،نوزاد می‌تواند تابعیت هر یک از آن‌ها را کسب کند.
  • اگر پدر و مادر دارای تابعیت ایرانی به هر دلیل با اخذ ویزای توریستی نوزاد خود را در خاک کانادا به دنیا بیاورند، به طور حتم آن نوزاد تابعیت و شهروندی کانادا را دریافت خواهد کرد.

بیمه مسافرتی و هزینه زایمان در کانادا

توجه نمایید که صدور ویزای توریستی کانادا شش ماه زمان می‌برد، به همین دلیل لازم است قبل از اقدام به بارداری، برای دریافت ویزای توریستی اقدام نمایید تا در زمان‌بندی درست در کشور کانادا باشید. همچنین در صورتی که گذرنامه شما اعتبار ندارد، در اولین فرصت برای مدارک لازم برای تمدید پاسپورت را تهیه و پیش از سفر اقدام کنید. مادر باردار موظف است دو ماه نیم مانده به موعد زایمانش یعنی پس از تمام شدن هفته ۲۸ بارداری به کانادا سفر کند.

هزینه زایمان در کانادا چقدر است؟

هزینه زایمان در کانادا

برای زایمان در کانادا ابتدا باید سفر خود را با موفقیت به پایان برسانید. لذا هزینه سفر به کانادا را جزوی از هزینه های زایمان بدانید. هزینه‌های زایمان در کانادا به دو بخش هزینه‌ی اقامت و هزینه‌ی زایمان تقسیم می‌شوند که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

هزینه‌ی اقامت در کانادا

هزینه کلی زندگی در کانادا برای یک ماه به طور میانگین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار محاسبه می‌شود، البته که با توجه به محل اقامت شما این عدد قابل تغییر است. به طور میانگین هزینه‌ی اجاره یک آپارتمان متوسط در مرکز شهر حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است و به طور میانگین ۲۰۰ دلار هزینه حمل‌ونقل می‌شود.

هزینه زایمان در کانادا

مادر باردار موظف است تحت نظر یک پزشک زنان و زایمان در کانادا باشد تا اجازه‌ی زایمان پیدا کند. به طور کلی هزینه زایمان در کانادا به شکل زیر است:

  • هزینه ویزیت پزشک متخصص زنان و زایمان: ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار
  • هزینه سونوگرافی از جنین برای هر بار: ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار
  • هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان: ۵۰۰۰ الی ۸۰۰۰ دلار
  • هزینه زایمان سزارین: ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار
  • هزینه‌های زایمان با اقامت و خدمات بالینی بیمارستانی تا ۱۰ روز پس از زایمان: حدود ۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ دلار
  • هزینه‌های چکاپ مادر باردار از اول بارداری تا زایمان: حدود ۳۵۰۰ دلار

البته که این هزینه‌ها با توجه به شهر یا بیمارستان و پزشکی که انتخاب می‌کنید، ممکن است متفاوت باشد.

مدارک مورد نیاز برای زایمان در کانادا چیست؟

برای رفتن به کانادا نیاز به داشتن ویزا و بیمه دارید. البته که ویزای شما می‌تواند، ویزای توریستی، ویزای تحصیلی پدر یا مادر یا ویزای کار باشد.

ویزای توریستی برای زایمان در کانادا: چنانچه قصد دارید آینده فرزندتان را تضمین کنید و با به دنیا آمدنش، شهروندی کانادا را به او هدیه دهید، لازم است که تمامی مدارک مانند نامه تمکن مالی، گردش حساب و اثبات بازگشت به کشور را به سفارت کانادا و اداره مهاجرت ارائه کنید.

ویزای تحصیلی برای زایمان در کانادا: چنانچه در حین تحصیل در کانادا باردار شوید، می‌توانید یک مرخصی یک ساله از دانشگاه خود دریافت کنید. فرزند شما پس از به دنیا آمدن اقامت این کشور را دریافت می‌کند اما این موضوع تاثیری بر دائمی شدن اقامت شما ندارد.

ویزای کاری برای زایمان در کانادا: چنانچه پدر یا مادر به واسطه‌ی شغلشان در کانادا حضور داشته باشند و مادر باردار باشد، فرزند متولد شده شهروند کانادا محسوب می‌شود.

در ابتدا اشاره کردیم که برای زایمان در کانادا به بیمه نیز نیاز دارید. در واقع داشتن دو نوع بیمه بین‌الملل و بیمه مسافرتی برای شروع این سفر ضروری است. بیمه بین‌الملل که با نام Medicare نیز شناخته می‌شود،۱۰ تا ۲۰ هزار دلار هزینه بیمارستان را پوشش می‌دهد.
داشتن بیمه مسافرتی نیز برای این سفر پر فراز و نشیب ضروری است. با داشتن بیمه مسافرتی، یک حامی در کنار خود دارید که در صورت بروز مشکلاتی از جمله صدمه در زمان حضور در کانادا و یا گم شدن مدارکتان، موظف است تمام خسارات را پرداخت کند.

مزایای به دنیا آوردن فرزند در کانادا چیست؟

بزرگترین مزیت به دنیا آورن فرزندتان در کانادا این است که مانند یک شهروند عادی کانادا محسوب می‌شود و از تمام امتیازات این کشور برای شهروندانش برخوردار است. فرزند شما، حق زندگی و اقامت دائم در کانادا را دارد و می‌تواند هر زمان که بخواهد بدون ویزا به این کشور سفر کند و مثل هر کانادایی دیگری از مراقبت‌های بهداشتی و آموزش رایگان بهره ببرد.
البته که به دنیا آوردن فرزندتان در کانادا مزیتی برای شما ندارد و قادر به دریافت اقامت برای خود نخواهید بود، مگر اینکه فرزندتان به ۱۸ سالگی برسد و با درخواست ویزای حمایت از خانواده، والدینش را به کانادا ببرد. البته که اگر بازنشسته شوید امکان رفتن و گرفتن اقامت در کانادا را دارید.

منبع: https://bimeh.com/mag/canada-traval-insurance/

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=108201
van

مریم عظیمی

مطالب مرتبط
جمعیت ایرانیان مقیم امارات در سال 2024
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
هزینه گرفتن پاسپورت 1403+مدارک لازم پلیس +10
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
گذرنامه یا پاسپورت چیست؟
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
5 سایت و اپلیکیشن کاریابی در عمان
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
سرکنسولگری فرانسه استانبول
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
ویزای روسیه برداشته شد!!!
فاطمه انوری
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس