aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > گردشگری > سوغات و صنایع دستی > زعفران سوغات کدام شهر است؟

زعفران سوغات کدام شهر است؟

زعفران سوغات کدام شهر است؟
ezgif-1-eca2962dc6

زعفران سوغات کدام شهر است؟ به طور خلاصه در حال حاضر زعفران سوغات شهر تربت حیدریه در استان خراسان رضوی است، گرچه در لیست سوغات مشهد نام زعفران فراوان به چشم می‌خورد و در خیلی از بازارها و مراکز خرید مشهد هم مغازه های رعفران فروشی فعالیت دارند، اما باید بدانید که ۹۵ درصد زعفران تولیدی کل دنیا در شهرستان تربت حیدریه در خراسان رضوی کشت و تولید می‌شود که بهترین زعفران ایران مال همین شهر است. در گذشته شهر چناران زمین های کشت زعفران فراوانی داشت که امروزه به علت خشکسالی از بین رفته و دیگر در چناران زمین زعفرانی یافت نمی‌شود.

فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه

در فصل زعفران یعنی پاییز که از اواسط ماه مهر تا اواخر آبان هر سال فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه است، تجار ایرانی و خارجی زیادی راهی این شهرستان می‌شوند تا خالص ترین نوع زعفران و با کیفیت ترین این محصول را به صورت عمده خریداری کنند، خوب است بدانید که خیلی از برندهای برتر فروش زعفران در ایران تمام محصولات فروشی سال خود را در فصل برداشت زعفران از کشاورزان تربت حیدریه به صورت مستقیم خریداری می‌کنند و در بسته‌های یک گرمی تا چند گرمی در بازار ایران از جمله بازارهای مشهد عرضه می‌کنند. شما هم اگر بخواهید با کیفیت ترین زعفران را تهیه کنید، کافیست یک سفر کوتاه در فصل برداشت زعفران به شهرستان تربت حیدریه و بازار زعفران تربت حیدریه که هر ساله در محله ترمینال مسافربری تربت حیدریه به صورت شبانه روزی دایر می‌شود داشته باشید تا کف قیمت زعفران اصیل ایرانی را در مقدار مورد نیازتان خریداری کنید.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=110368
van

کوروش ابریشمی

اینکه رشته نرم افزار خوندم و هیچ کمکی تو زندگی بهم نکرد داشت نا امیدم می کرد تا بعد از آزمون و خطاهای متعدد با شغل گردشگری آمیخته شدم ، همین که به کارم علاقه دارم ایزد رو شکر می کنم هر روز.

مطالب مرتبط
دانلود اپلیکیشن کریم دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
دانلود اپلیکیشن مترو دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
لیست سالن های کنسرت تهران
مریم عبداللهی
0 دیدگاه
ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان شد!
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
پربازدیدترین مکان جهان در سال 2023!
مریم عبداللهی
0 دیدگاه
هزینه گرفتن پاسپورت 1403+مدارک لازم پلیس +10
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس