aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > ایرانگردی > زیباترین جای شمال کجاست؟

زیباترین جای شمال کجاست؟

زیباترین جای شمال کجاست؟
ezgif-1-eca2962dc6

زیباترین جای شمال کجاست؟ یکی از سوالات مهم مسافران این است که واقعا زیباترین مکان دیدنی شمال و زیباترین جای گردشگری شمال کجاست؟ ما در بخش جاهای دیدنی مازندران و جاهای دیدنی گیلان بالغ بر ۲ هزار مکان دیدنی، سواحل شمال، جاذبه های طبیعی و آبشار و مناطق طبیعت گردی شمال را با نقشه و راهنمای سفر معرفی کردیم، در این پست شما را با ۳ تا از زیباترین جاهای شمال به ترتیب محبوبیت بین مردم و مسافران و میزان بازدید در طول سال آشنا می‌کنیم، هدف از این پست این است که کاربران و مسافرانی که قصد سفر به شمال ایران را دارند ابتدا از شلوغ‌ترین جای زیبای شمال دیدن کنند که اکثر مسافران را به خود می‌کشاند.

۱- مجموعه تله کابین رامسر ( مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر)

تله کابین رامسر

مجموعه تله کابین رامسر با نام رسمی مجتمع تفریحی رفاهی شهر سبز رامسر دارای جاذبه های گردشگری، تفریحی و طبیعی در کنار هم است، این محل که جز زیباترین تله کابین های ایران قرار دارد تنها یک تله کابین خشک و خالی نیست، پلاژ و ساحل تله کابین رامسر با تفریحات دریایی و ساحلی مثل جت اسکی، قایق سواری، کشتی تفریحی مایا با برنامه های شاد، پاراگلایدر و پروازهای تفریحی لاکچری در کنار پارک حنگلی هزار پله در ایستگاه آخر تله کابین رامسر معروف به بام سبز رامسر که خود آن محل که با تله کابین باید به آنجا مراجعه کنید دارای تفریحاتی مثل زیپ لاین، جامپینگ، کافی شاپ، رستوران با سکوی بازدید ۳۶۰ درجه می‌باشد که جز زیباترین لوکیشن‌های عکاسی شمال ایران است.

پلاژ تله کابین رامسر

هتل بام رامسر هم یکی از بلندترین هتل های ایران است که برای مسافران جهت اقامت توصیه می‌شود، این هتل با سوئیت‌هایی داخل پارک جنگلی هزار پله و نزدیک ایستگاه آخر تله کابین رامسر همچنین جز لاکچری ترین هتل های شمال ایران است، در بخشی دیگر شهربازی سرزمین رویاها رامسر معروف به شهربازی تله کابین رامسر با کلی لوازم تفریحی هیجانی مناسب سنین خردسال تا بزرگسالان در محوطه اصلی و قبل از محل سوار شدن به تله کابین قرار دارد. داخل این شهر بازی همچنین پیست کارتینگ هیجانی، سینما ۵ بعدی، سافاری پارک وحشت و کلی بازی آدرنالینی دیگر وجود دارد که در ایام نوروز و تابستان صف‌هایی به شدت طولانی دارد.

مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر

یک مرکز خرید لوکس در کنار پارکینگ خودروهای سواری وجود دارد که در آن برندهای پوشاک و ورزشی مشهور بین المللی عرضه می‌شوند، همچنین پینت بال تله کابین رامسر هم در محوطه اصلی و نزدیک پارکینگ برای علاقه مندان به تفریحات گروهی وجود دارد که زمین پینت بال بزرگ و استانداردری هم دارد، همچنین این مجتمع تفریحی و رفاهی یکی از بهترین جاهای شمال برای پیک نیک و بیرون شهر در ایام سیزده بدر و روزهای دیگر بهار و تابستان است که شما می‌توانید خانوادگی در کنار ساحل پیک نیک کنید و کودکان شما هم از تفریحات مجموعه همزمان استفاده نمایند.

شهربازی سرزمین رویاها رامسر

کافی شاپ، فست فود، پیتزا فروشی، رستوران ایرانی و بین المللی هم در مجتمع شهر سبز رامسر در بخش‌های مختلف از جمله ایستگاه اول تبه کابین وجود دارد که برای میل وعده‌های غذایی شما عالی است. هزینه ورودی مجموعه تله کابین رامسر به ازای هر خودروی سواری محاسبه می‌شود و تفریحات آن هم هزینه‌های مختلفی دارد و در ایام عید نوروز یکی از شلوغ‌ترین جای شمال است که گاه برای ورود ماشین باید یکی دو ساعت در کنار جاده در صف منتظر بمانید. این محل در جاده رامسر به چابکسر در غربی‌ترین منطقه استان مازندران قرار دارد و زیباترین جای شمال است.

۲- شهرک تفریحی نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

دومین مکان در بخش زیباترین جای شمال کجاست هم بی شک شهرک تفریحی نمک آبرود و تله کابین نمک آبرود است که نام آن را همه مردم شنیده‌اند، شهرک تفریحی نمک آبرود بخشی از شهر لاکچری نمک آبرود در ۵ کیلومتری غرب چالوس است که جز زیباترین جاهای شمال ایران است، این مجموعه دو خط تله کابین زیبا دارد که مسافران را به پارک جنگلی بالای کوه منتقل می‌کند، ویوی ۳۶۰ درجه از شهر نمک آبرود و دریای خزر در اختیار خواهید داشت و همچنین تعدادی آلاچیق در ایستگاه آخر تله کابین داخل جنگل نمک آبرود برای پیک نیک و گردش خانوادگی در کنار تعدادی استودیوی عکاسی و کافه رستوران تعبیه شده است.

سورتمه نمک آبرود

در بخش محوطه اصلی که نزدیک پارکینگ خودروهای سواری و قبل از سوار شدن در ایستگاه اول تله کابین نمک آبرود قرار دارد، شهربازی نمک آبرود به چشم می‌خورد که تفریحاتی مثل سورتمه نمک آبرود از سورتمه های جنگلی ایران، پیست کارتینگ و تعدادی لوازم بازی مناسب کودکان و بزرگسالان در آن قرار دارد، در ایم نوروز همچنین اینجا یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی شمال ایران است که برای استفاده از لوازم تفریحی آن گاه ۲ ساعت در صف باید بایستید.

کارتینگ نمک آبرود

از دیگر تفریحات شهرک توریستی نمک آبرود پل معلق، موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود، فروشگاه و مراکز خرید لوکس و برند، کارتینگ نمک آبرود با ماشین‌های هیجانی و پیست استاندارد، زیپ لاین و پارک جنگلی اشاره کرد، باید بدانید این شهرک فاقد ساحل است و برای بازدید از ساحل نمک آبرود به پلاژ تفریحی نمک آبرود داخل شهر نمک آبرود و خارج از شهرک مراجعه کنید.

۳- دهکده گردشگری حیران

سورتمه ریلی حیران

دهکده گردشگری حیران و تله کابین حیران بعد از جاده گردنه حیران بین شهرهای آستارا تا اردبیل یکی دیگر از زیباترین جاهای شمال ایران است که در سال اخیر هتل ۵ ستاره لوکس حیران هم در این مجموعه افتتاح شده است، گرچه این محل کمی بد مسیر و دور است و خیلی از روزهای سال جاده آن یخبندان و خطرناک می‌شود، اما در بهار و تابستان اینجا از خنکترین جاهای شمال در ارتفاعات جنگل فندقلو می‌باشد که کلی تفریحات هیجانی مناسب همه سنین هم دارد، سوترمه حیران، کارتینگ حیران در کنار برخی لوازم تفریحی دیگر از جاذبه های مهم این دهکده توریستی هستند.

کارتینگ حیران

هزینه ورودی به دهکده گردشگری حیران به ازای هر خودروی سواری می‌باشد که همچنین در ایستگاه آخر هم علاوه بر پیست اسکی در بهار و تابستان تعدادی کافه رستوران و یک سکوی بازدید تعبیه شده تا مسافران از یک مکان زیبا و چشم نواز برخوردار باشند. تعدادی فروشگاه، پارکینگ خودروهای سواری، نمازخانه و هتل و محل‌های برای برپایی پیک نیک در آلاچیق از امکانات دیگر این مجموعه توریستی و تفریحی بشمار می‌روند.

سخن پایانی

در شمال ایران جاهای دیدنی و زیبای دیگری هم مثل استخر لاهیجان، میدان شهرداری رشت، بلوار کازینو و هتل قدیم رامسر، فرح آباد ساری و روستای جواهرده و پارک جنگلی سیسنگان که قبلا همگی آن‌ها را معرفی کردیم، اما این سه مورد از زیباترین جای شمال بر اساس میزان بازدید مسافران در طول سال، امکانات، تفریحات، امنیت و محبوبیت لیست شده است که واقعا چندین مرتبه ارزش بازدید دارند. منتظر امتیاز و نظرات شما درباره زیباترین جای شمال ایران خواهیم بود.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
https://intoday.ir/?p=108726
van

کوروش ابریشمی

اینکه رشته نرم افزار خوندم و هیچ کمکی تو زندگی بهم نکرد داشت نا امیدم می کرد تا بعد از آزمون و خطاهای متعدد با شغل گردشگری آمیخته شدم ، همین که به کارم علاقه دارم ایزد رو شکر می کنم هر روز.

مطالب مرتبط
استان گیلان چند شهرستان دارد؟
مریم عظیمی
0 دیدگاه
گیلان
مریم عظیمی
0 دیدگاه
آیا چالوس دریا دارد؟
مریم عظیمی
0 دیدگاه
دریای چالوس
مریم عظیمی
0 دیدگاه
کاروانسرای گبر آباد قمصر
مهری شاپوری
1 دیدگاه
کارگاه سنتی گلاب طوبی قمصر
کوروش ابریشمی
2 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس