aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > جهانگردی > اقیانوسیه > استرالیا > معتبرترین بانک های استرالیا در سال ۲۰۲۴ کدام اند؟

معتبرترین بانک های استرالیا در سال ۲۰۲۴ کدام اند؟

معتبرترین بانک های استرالیا در سال 2024 کدام اند؟
ezgif-1-eca2962dc6

معتبرترین بانک های استرالیا شاید فهرستی طولانی نباشند اما می‌توان پذیرفت که حداقل ۵ بانک بزرگ استرالیا، چهره‌ای جهانی داشته و اعتبارشان فوق العاده زیاد است. در این مطلب از بانک‌های مهم استرالیا، تفاوت‌ها و برگ برنده هر یک از آنها همچنین برخی نقدهای وارد بر این بانک‌ها خواهیم گفت.

سیستم بانکی بریتانیایی

سیستم بانکی بریتانیایی

کشور استرالیا مانند کانادا برای قرن‌ها متمادی، مستعمره بریتانیا بوده و با وجود استقلال چندین و چند ساله همچنان خود و تمامی سیستم‌های حاکم بر خود را بریتانیایی می‌داند. از این رو، می‌شود به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نوع اداره بیمارستان‌ها و حتی ماهیت رسانه‌های این کشور اشاره کرد.

در این میان باید پذیرفت که سیستم بانکی و مالی استرالیا نیز بی شباهت با سیستم مترقی و حرفه‌ای بانکی بریتانیا نیست. در هر حال بانک‌های بزرگ استرالیا در دو دهه گذشته بیش از پیش با جغرافیای خود سازگار شده و آشتی بیشتری با کشورهای همسایه و سیستم ‌های بانکی کشورهایی چون چین، هند، کره جنوبی و ژاپن داشته‌اند.

نقش مهم بانک‌های استرالیا در اقتصاد کلان

معتبرترین بانک‌های استرالیایی نقش حیاتی در سیستم مالی کشور ایفا و افراد، کسب ‌وکارها و اقتصاد کلان را حمایت می‌کنند. در حال حاضر، بخش بانکداری در استرالیا توسط چهار بانک اصلی و مهم کنترل می‌شود:

  1. بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA)
  2. شرکت بانکداری وستپک
  3. گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند (ANZ)
  4. بانک ملی استرالیا (NAB)

این بانک‌ها که اغلب به عنوان “چهار بانک بزرگ” شناخته می‌شوند، درصد بالایی از بازار را در اختیار داشته و طیف گسترده‌ای از خدمات مالی را ارائه می‌دهند.

یک جنبه قابل توجه در مورد بانک‌های استرالیایی ثبات و پایداری آن‌هاست که در طی بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ به نمایش گذاشته شد. با تشکیل مقررات سخت، روش‌های مدیریت ریسک صحیح و نظارت توسط نهادهای نظارتی مانند مقام نظارت مالی استرالیا (APRA)، بانک‌های استرالیایی به نسبت خوبی در مقایسه با همتایان خود در دیگر کشورها از بحران عبور کردند. با این حال، این بانک‌ها هم از چالش‌های ملی و بین المللی خاص خود مستثنی نیستند، از جمله رکود‌های اقتصادی، نوسانات در بازارهای مالی جهانی و تغییرات در رفتار مصرف‌کنندگان.

اولویت با تراکنش بین المللی

بانک‌های استرالیایی مجموعه جامعی از خدمات را ارائه می‌دهند که شامل بانکداری شخصی (مانند حساب‌های پس‌انداز، وام‌ها، مسکن و کارت‌های اعتباری)، بانکداری تجاری (شامل اعطای وام، خدمات بازرگانی و حساب‌های کسب ‌وکار)، مدیریت ثروت، بیمه و خدمات بانکداری بین‌المللی است.

آن‌ها از فناوری پیشرفته استفاده می‌کنند تا پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال، برنامه ‌های تلفن همراه و خدمات بانکداری آنلاین را ارائه دهند که به نیازها و ترجیحات در حال تغییر مشتریان پاسخ می‌دهد و به روش‌های دیجیتالی برای تراکنش‌های بانکی اولویت می‌دهند.

رقابت با نسل جدید بانکی

با وجود اینکه این بانک‌ها بر فضای مالی استرالیا و حتی سیستم بانکی بین المللی تسلط دارند، از رقابت با بانک‌های منطقه‌ای کوچکتر، اتحادیه‌های اعتباری و شرکت‌های فین ‌تک جدید گاهی دچار چالش و دردسر می‌شوند. این رقابت باعث شده که چهار بانک بزرگ مذکور برای سرمایه‌گذاری در فناوری، بهبود تجربه مشتری و کشف منابع جدید برای حفظ جایگاه راهبری بازار خود اقدام کنند.

بیش از ۵۰ بانک با برند متفاوت در کشور استرالیا فعال هستند و همه این بانک‌ها تحت پوشش شبکه مالی مرکزی این کشور قرار دارند.

بانک کامن ولث CBA

این بانک با نام بین المللی Commonwealth Bank یک بانک چند ملیتی است که در نیوزلند، فیجی، آسیا، ایالات متحده و بریتانیا حضور فعال و جدی دارد.

دفتر مرکزی این بانک در سال ۱۹۱۱ تاسیس شد و در Darling Harbour ، در سیدنی واقع شده است. بانک کامن ولث بزرگترین بانک استرالیا است که طیف وسیعی از خدمات مالی را ارائه می دهد. برخی از خدمات ارائه شده این بانک شامل سپرده گذاری، بیمه و بانکداری سرمایه گذاری برای بیش از ۱۶ میلیون مشتری خرده فروشی، تجاری و همچنین مشتریان سازمانی است.

بانک مشترک المنافع استرالیا توسط قانون بانک مشترک المنافع در سال ۱۹۱۱، معرفی شده توسط دولت کارگری اندرو فیشر، که طرفدار ملی‌سازی بانک‌ها بود، تأسیس شد. این بانک اولین بانک در استرالیا بود که ضمانت دولت فدرال را دریافت کرد.

گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ)

گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ)

بانک ANZ نیز یکی از بزرگترین بانک‌های استرالیا است که در سال ۱۸۳۵ تأسیس شد و امروز در ۳۴ بازار مالی در سراسر دنیا از جمله ایالات متحده، اروپا، استرالیا، نیوزلند، منطقه آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه فعالیت می‌کند. این بانک حدود ۴۶۰۰۰ کارمند دارد. دفتر مرکزی آن در ملبورن واقع شده است. داشتن شعب مختلف در سراسر دنیا یک مزیت مهم برای این بانک است؛ زیرا میتواند انتخاب ا.ا توریست هایی باشد که از کشور های دیگر به استرالیا آمده و مدتی در این کشور اقامت دارند.

بانک ملی استرالیا (NAB)

بانک ملی استرالیا (NAB)

بانک NAB با ادغام بانک ملی استرالیا و شرکت بانکداری تجاری سیدنی در سال ۱۹۸۲ تشکیل شد. دفتر مرکزی این بانک در ملبورن است، از طریق ۸۲۰ شعبه و حدود ۳۵۰۶۳ کارمند فعالیت می کند و در نیوزلند، ایالات متحده، آسیا و اروپا به بالغ بر ۸ میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد.

این بانک نیز خدمات بانکی متنوعی را به افراد و مشاغل ارائه می دهد. حساب‌های پس انداز، کارت های نقدی ویزا، کارت های اعتباری با نرخ کم، وام های شخصی، وام مسکن، وام های تجاری، بیمه، سرمایه گذاری، بانکداری خصوصی، برنامه ریزی بازنشستگی و ثروت، مدیریت دارایی، سفر و بانکداری خارج از کشور، بانکداری تلفن همراه و آنلاین، خارجی ارائه می‌دهد.

بانک Westpac

بانک Westpac

بانک Westpac اولین بانک استرالیا بود که در سال ۱۸۱۷ به عنوان بانک نیوسات‌ولز تاسیس شد. در سال ۱۹۸۲، زمانی که BNSW با بانک تجاری استرالیا ادغام شد، به شرکت Westpac Banking Corporation تبدیل شد. این شرکت خدمات مالی و بانکی خود را از طریق پنج دسته بندی ارائه می دهد: بانک مصرف کننده، بانک تجاری، گروه مالی BT، بانک نهادی Westpac و Westpac نیوزلند.

این بانک حدود ۳۲۶۲۰ کارمند دارد، شعبه مرکزی آن در سیدنی است و به ۱۳ میلیون مشتری خدمت رسانی می کند. دارایی وست‌پک مبلغ ۹۰۷ میلیارد دلار استرالیا تا سال ۲۰۲۱ گزارش شده است.

استرالیا یکی از منظم‌ترین و قدرتمندترین سیستم‌های بانکی را در جهان دارد، فهرست ۱۰ بانک مطرح و بزرگ استرالیا عبارت است از:

  • Revolut
  • Commonwealth Bank of Australia
  • ANZ
  • NAB
  • Westpac
  • Bank of Queensland
  • Macquarie Bank
  • Bendigo Bank
  • AMP Bank Ltd
  • Suncorp Bank

بانک‌ها در استرالیا نرخ بهره پایینی دارند و این نشانه اقتصاد سالم این کشور است. نرخ بهره در استرالیا نسبت به ایران، بسیار پایین‌تر است. بنابراین افراد پول و سرمایه خود را در بخش تولید، خدمات، بورس و سایر بازارها وارد می‌کنند.

بیش از ۸۵ بانک با برند متفاوت در کشور استرالیا، فعال هستند و همه این بانک‌ها تحت پوشش شبکه مالی مرکزی این کشور قرار دارند. ضمانت همه تراکنش‌ها و فعالیت‌های بانکی با دولت استرالیا است و مردم با خیالی آسوده از میان این بانک‌های متنوع و معتبر، بانک مربوط به خود را انتخاب می‌کنند.

ارتباط صرافی‌ها با بانک‌ها در استرالیا

ارتباط صرافی‌ها با بانک‌ها در استرالیا

ارتباط صرافی‌ها با بانک‌های استرالیایی یک نقطه حیاتی در صنعت مالی این کشور محسوب می‌شود. صرافی‌ها نقش مهمی را در تبادل ارز و ارائه خدمات مالی بین المللی بر عهده دارند، در حالی که بانک‌های استرالیایی نیز به عنوان مراکز اصلی مالی کشور عمل می‌کنند. این دو بخش از صنعت مالی در استرالیا اغلب با یکدیگر همکاری داشته و ارتباط تنگاتنگی را بین خود حفظ می‌کنند.

صرافی‌ها به عنوان واسطه‌های اصلی در تبادل ارز و ارائه خدمات تبادل پول بین المللی عمل می‌کنند. آن‌ها به مشتریان خود امکان می‌دهند تا ارزهای مختلف را خریداری کرده یا بفروشند و تراکنش‌های بین المللی را انجام دهند. در این فرآیند، صرافی‌ها ممکن است نیاز داشته باشند تا با بانک‌های استرالیایی همکاری کرده و به تسویه تراکنش‌ها، انتقال وجه، حواله دلار استرالیا و دسترسی به سیستم‌های پرداخت ملی و بین المللی بپردازند.

بانک‌های استرالیایی می‌توانند خدمات تسهیلات مالی مانند اعطای وام یا خط اعتبار به صرافی‌ها ارائه دهند، که این خدمات به آن‌ها کمک می‌کند تا عملکرد مالی خود را بهبودی ببخشند و میزان خدماتی که به مشتریانشان ارائه می‌دهند، گسترش بدهند.

انتخاب صرافی معتبر

به طور کلی، ارتباط صرافی‌ها با بانک‌های استرالیایی یک پایگاه مهم برای فعالیت‌های مالی بین المللی و داخلی است. این همکاری‌ها امکانات بیشتری را برای مشتریان فراهم می‌کنند و به تسهیل تراکنش‌های مالی و تبادل ارز در سراسر جهان کمک می‌کنند.

در این میان انتخاب درست یک صرافی معتبر و با سابقه برای شهروندان استرالیا از اهمیت فراوانی برخوردار است. هر سال بانک مرکزی استرالیا فهرستی نه چندان بلند بالا از صرافی‌های معتبر و مورد اعتماد خود منتشر می‌کند تا مردم بتوانند با تکیه بر این تایید ملی و رسمی، صرافی معتمد خود را انتخاب کنند.

یکی از این صرافی‌های معتبر که در میان جامعه ایرانیان استرالیا نیز شناخته شده، گروه بین المللی نیواکس https://www.neoex.com.au/ است. حضور پررنگ و همیشگی در این فهرست مردمی و سابقه درخشان در ارائه خدمات ملی و بین المللی در ایران و استرالیا برای هر صرافی ایرانی یک افتخار جدی و ارزشمند محسوب می‌شود.

تقسیم کار بین بانک‌های کوچک و بزرگ استرالیایی

تقسیم کار بین بانک‌های کوچک و بزرگ استرالیایی

همیشه داشتن یک تاریخچه اعتباری خوب، عملیات دریافت وام را تسهیل می‌کند. در دریافت وام‌های کوچک، سازمان‌هایی مثل Anglicare و AMES در ملبورن به مهاجرین کمک می‌کنند. نرخ بهره در استرالیا نسبت به ایران، بسیار پایین‌تر است.

افراد پول و سرمایه خود را در بخش تولید، خدمات، بورس و سایر بازارها وارد می‌کنند. برای دریافت وام از بانک‌های استرالیا، جدا از داشتن ۱۸ سال سن، باید مقیم استرالیا باشید و مدارک بانکی لازم را به متصدی بانک تحویل دهید.
معمولا انواع وام‌ها با توجه به ماهیت آنها، بین بانک‌های مهم کوچک و بزرگ استرالیا تقسیم می‌شود. پرداخت به موقع اقساط بانکی بسیار اهمیت دارد و بی نظمی در آن سابقه مالی شهروندی را در استرالیا به خطر خواهد انداخت.

در کنار بانک‌های مهم ملی یا داخلی، بیش از ۲۰ بانک بین المللی در استرالیا با شعب فراوان فعالیت دارند. کشور استرالیا با اقتصاد پویا و با ثبات خود دارای بزرگترین و معتبرترین بانک‌های بین المللی است. شهروندان استرالیایی برای دریافت وام باید مدارک لازم را به بانک مربوط به خود ارائه بدهند، اما مهمتر از دریافت وام، پرداخت اقساط آن است.

در کدام بانک استرالیا افتتاح حساب کنم؟

سهولت افتتاح حساب بانکی بسته به شرایط و نیازهای فردی می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، برخی از بانک‌های استرالیایی فرآیندها را ساده کرده‌اند و گزینه‌های مناسبی را برای افتتاح حساب ارائه می‌دهند. از جمله برنامه ‌های کاربردی آنلاین و ارائه حداقل اسناد.

در میان بانک‌های بزرگ استرالیا، بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA) به دلیل پلتفرم بانکداری دیجیتال، کاربر پسند و حضور گسترده و شعبه‌های فراوان خود، اغلب به عنوان یکی از در دسترس‌ترین بانک‌ها برای افتتاح حساب در نظر گرفته می‌شود.

CBA طیف وسیعی از محصولات و خدمات بانکی را متناسب با نیازهای مختلف ارائه می‌دهد، از جمله حساب‌های پس انداز، حساب‌های مخصوص تراکنش کسب و کارهای کوچک، کارت‌های اعتباری و موارد دیگر.

فرآیند درخواست آنلاین چنین حساب‌هایی بسیار ساده است و به افراد این امکان را می‌دهد تا به راحتی در خانه خود برای یک حساب کاربری اقدام کنند. علاوه بر این، CBA شبکه بزرگی از شعب و دستگاه‌های خودپرداز در سراسر استرالیا دارد که دسترسی افراد به خدمات بانکی را راحت کرده است.

عواملی مانند الزامات شناسایی، وضعیت اقامت و سابقه اعتباری نیز ممکن است بر سهولت افتتاح حساب در هر بانک خاص تأثیر بگذارد. بنابراین، توصیه می‌شود که مستقیماً با بانک‌ها تماس بگیرید یا از وب‌سایت‌های آن‌ها بازدید کنید تا به‌روزترین اطلاعات در مورد رویه‌ها و الزامات افتتاح حساب آن‌ها در اختیار داشته باشید.

بانک استرالیایی مورد علاقه ایرانیان

ترجیحات بانکی ایرانیان مقیم استرالیا بر اساس عواملی مانند تجربیات شخصی، نیازهای مالی و پیشینه فرهنگی آنها می‌تواند متفاوت باشد. برخی از ایرانیان ممکن است بانک‌هایی را ترجیح دهند که خدمات خاصی را متناسب با نیازهایشان ارائه بدهند یا در مناطقی با جامعه ایرانی، شعبه‌های قابل توجهی داشته باشند.

در هر حال چند بانک معتبر با داشتن متصدیان و کارمندان ایرانی در دو شهر سیدنی و ملبورن در میان ایرانیان مشهور هستند و البته مهاجران تازه وارد که در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی، اعتماد به نفس کمتری دارند، در قدم اول احتمالا به سراغ همین بانک‌ها خواهند رفت.

این در یک سیستم بانکی، برگ برنده محسوب نمی‌شود و شاید یک شعبه خاص در کنار محله ایرانیان یا چینی‌ها با داشتن کارمندانی با همین ملیت، موفق به جذب مشتریان زیادی شود.

در هر حال ایرانیان در یک نظرسنجی نسبتا قدیمی توسط یکی از رسانه‌های فارسی زبان ملبورن دو بانک مهم استرالیا یعنی Westpac و NAB را انتخاب کرده‌اند که البته نمی‌تواند یک معیار علمی و دقیق برای انتخاب باشد.

بانک‌های مهم بین المللی در استرالیا

بانک‌های مهمی در کشور استرالیا شعبه دارند که الزاما در سیستم بانکی این کشور وابستگی نداشته اما طبق قوانین استرالیا و البته معیارهای بین المللی، ناهنجاری در سیستم مالی این کشور ایجاد نمی‌کنند و به نوعی در سیستم بانکی استرالیا دست به بومی سازی زده‌اند.

این بانک‌های مهم خارجی در خاک استرالیا عبارتند از:

  • عرب بانک استرالیا
  • بانک چین استرالیا
  • سیتی گروپ
  • دویچه بانک استرالیا
  • HSBC
  • ING Direct (شرکت تابعه بانک هلندی)
  • بانک سرمایه گذاری Investec Bank
  • رابوبانک Rabobank

در این میان بد نیست به بانک مشهور بریتانیایی که هم در کانادا و هم در استرالیا شعبات فراوانی دارد یعنی RBC اشاره کرد. رویال بانک کانادا که با نام رسمی RBC Capital Markets فعال است بیش از ۲۰ سال تجربه رسمی در استرالیا را در وب سایت رسمی خود مدعی شده و بر این باور است که استرالیا کشور سوم این بانک بعد از بریتانیا و کانادا محسوب می‌شود.

بانک‌های کوچک محلی در استرالیا

جدا از بانک‌های معتبر و بین المللی استرالیا می‌شود به برخی از بانک‌های به ظاهر کوچک و محلی نیز اشاره کرد که اتفاقا در میان شهروندان استرالیایی بسیار معتبر هستند.

یکی از این بانک‌ها، Police Bank نیوساوت ولز و به ویژه پلیس بانک سیدنی است. این بانک مخصوص نیروهای پلیس و خانواده آنها است اما در ۳ سال گذشته پوست اندازی کرده و با همین نام به مشتریان دیگر هم خدمات بانکی ارائه می‌دهد و مردم سیدنی آن را بانک رسمی شهر خود می‌دانند.

بانک مک‌کواری ویکتوریا یکی دیگر از این بانک‌های مهم و البته تا حدی زیادی محلی است که مردم در این منطقه آن را دوست داشته و معمولا از آن وام می‌گیرند و رفت و آمد در شعبه‌های آن را به بانک‌های بزرگ و بین المللی و شلوغ شهر خود، ترجیح می‌دهند.

مزایای سیستم بانکداری استرالیا

شاید یکی از مزایای سیستم بانکداری استرالیا ارتباط مناسب و پایاپای بانک‌ها در این کشور با صرافی‌ها باشد. در واقع بانک‌های استرالیا با داشتن یک شبکه واحد و هماهنگ، می‌توانند هر لحظه ارتباطی رسمی و کاملا رصد شده با صرافی‌های معتبر و رسمی در فهرست خود داشته باشند.

این ارتباط البته دو طرفه بوده و صرافی معتبر می‌تواند با ورود به این شبکه، برای تراکنش ساده و امن بین بانکی، از بانک مورد نظر خود و یا بانک مشتری که مراجعه کرده، استفاده کند. استعلام بین بانکی یکی دیگر از مزایای سیستم سریع و دقیق بانکی در استرالیا است که به صرافی‌ها کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن مناسب ترین خدمات و تبادلات ارزی را به مشتریان خود ارائه بدهند. تعداد صرافی های معتبر در استرالیا زیاد است و شما میتوانید با توجه به سرعت و هزینه انجام خدمات مالی، صرافی مناسبی را انتخاب کنید.

بانک‌های استرالیایی معمولاً به عنوان یکی از پایدارترین و امن‌ترین سیستم‌های بانکداری جهان شناخته می‌شوند. سیستم نظارتی دقیق، قوانین مرتبط با امنیت مالی و استفاده از فناوری‌های نوین برای مدیریت امنیت، از جمله این مزایا هستند.

در استرالیا، شبکه ATM بسیار گسترده است و مشتریان به راحتی می‌توانند از سرویس‌های خودپرداز استفاده کنند. این فرآیند، این امکان را به آنها می‌دهد تا به راحتی به وجوه نقدی دسترسی داشته باشند.

بانک‌ها و موسسات مالی در استرالیا مجموعه‌ای از خدمات بانکی ارائه می‌دهند که شامل حساب‌های بلند مدت، حساب‌های پس‌انداز، وام‌های مسکن، کارت‌های اعتباری، خدمات بین‌المللی و غیره می‌شود که به مشتریان انعطاف بیشتری در مدیریت مالی خود هدیه می‌دهد.

سیستم بانکداری با محوریت سرعت و دقت

استرالیا یکی از کشورهای پیشرو در استفاده از راه ‌های پرداخت نوین مانند پرداخت بی‌تماس (Contactless Payment) و پرداخت‌های موبایلی است. این راه‌های پرداخت سریع، بسیار راحت بوده و به مشتریان امکان می‌دهد تا به سرعت خریدهای خود را انجام دهند.

به طور کلی، سیستم بانکداری استرالیا با توجه به پایداری، امنیت، فناوری پیشرفته، تنوع خدمات و راه‌های پرداخت نوین، برخی از مزایای برجسته‌ای را نسبت به سایر کشورها دارد که آن را پس از آمریکا، آلمان و کانادا در رتبه چهارم بانکداری موفق جهان قرار می‌دهد.

جمع بندی

بانک‌های استرالیایی نقش حیاتی در اقتصاد این کشور دارند و خدمات مالی ضروری را برای افراد، کسب ‌وکارها و جوامع فراهم می‌کنند. در حالی که این بانک‌ها با چالش‌های مختلفی روبرو هستند، از جمله بازرسی نظارتی، اختلالات فناورانه و انتظارات مشتریان در حال تغییر، بانک‌های استرالیایی با ثبات و قابل اعتماد باقی مانده‌اند و به دنبال حفظ استانداردهای بالای اخلاقی، خدمات مشتری و پایداری مالی در پی رشد و رفاه پایدار هستند.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
https://intoday.ir/?p=107557
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
دانلود اپلیکیشن کریم دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
دانلود اپلیکیشن مترو دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
هزینه عوارض خروج از کشور سال 1403
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
فرودگاه رشت به چه شهرهایی پرواز دارد؟
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
فاصله شیراز تا ساری
فاطمه سادات حسینی
0 دیدگاه
فاصله شیراز تا قائمشهر
فاطمه سادات حسینی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس