aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > گردشگری > تفریحات تابستانی > تله کابین عون بن علی یا عینالی تبریز
tabriz-Einali-cable-car

تله کابین عون بن علی یا عینالی تبریز

تله کابین عینالی تبریز کجاست؟
ezgif-1-eca2962dc6

عینالی تبریز یا عون بن علی از بهترین جاهای دیدنی تبریز می باشد و شما در این قسمت می‌توانید از پایه کوه عینالی، بوسیله تله کابین خودتون رو به بالاترین نقطه کوه برسونید و به تفریح بپردازید، علت نام گذاری این منطقه به اسم عون بن علی وجود یک زیارتگاه به همین اسم در بالای قله کوه می‌باشد که سبب شده تا این کوه به یک منطقه توریستی، تفریحی و زیارتی تبدیل گردد.

عینالی

تبریز پایتخت شهرهای اسلامی دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی می‌باشد، ما در پست‌های گذشته شما را با چند جاذبه توریستی به نام این شهر یعنی خانه مشروطه و دریاچه ائل گلی تبریز آشنا کردیم، در این پست به معرفی کامل منطقه توریستی و گردشگری عینالی به همراه تله کابین عینالی خواهیم پرداخت، همچنین علاوه بر همه این زیبایی‌ها، یک دریاچه مصنوعی بی نظیر به اسم داغ گلی در این منطقه ساخته شد است و تقریبا هر نوع تفریحی که مد نظر شما باشید را در این قسمت از شهر تبریز می‌توانید، انجام دهید.

عینالی کجاست؟

از هر کجای شهر تبریز به سمت شمال که نگاه کنید، رشته کوه‌های قرمز رنگ را خواهید دید که در نوع خود بسیار شگفت انگیز می‌باشد، نام این رشته کوه‌ها فام است اما در بین مردم آذربایجان شرقی به اسم عینالی شناخته می‌شود و بلندترین نقطه این کوه ۱۸۳۳ متر می‌باشد.

جاهای دیدنی کوه عینالی

دوستان عزیز در منطقه و تفرجگاه عینالی تبریز تفریحات متعددی وجود دارد که یک به یک به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تله کابین عینالی | زیپ لاین عینالی۱- زیارتگاه عون بن علی

در بالای کوه عینالی یک امامزاده به چشم شما می‌خورد که در آن فرزندان حضرت علی به اسم عون بن علی و زید بن علی در آن مدفون گردیده‌اند و در بین مردم شهر تبریز از حرمت و شهرت خاصی برخوردار می‌باشد، به گفته مورخین این زیارتگاه قبل از ورود دین اسلام به کشور ایران کلیسای ارامنه بوده است و پس از ورود دین اسلام و شهادت فرزندان حضرت علی این مکان به مسجد و امام زاده تغییر کاربری داده است.

۲- ستون یادمان شهدای جنگ تحمیلی

یک برج زیبا در عینالی ایجاد شده است و هدف از ایجاد آن یاد از شهدای گمنان هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق می‌باشد که در این قسمت ۲۰۰ شهید گمنام دفن گردیده‌اند و مردم برای ادای احترام به این شهدا از این قسمت عینالی هم باردید به عمل می‌آورند.

۳- تله کابین عینالی

تله کابین عون بن علی یا تله کابین عینالی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری این منطقه توریستی در شهر تبریز می‌باشد که در مدت زمان بسیار کمی شما را از پایین کوه به بالاترین نقطه کوه می‌رساند، تله کابین عینالی که در سال ۱۳۹۰ شمسی به دست یک شرکت معتبر اتریشی با برترین لوازم و تجهیزات روز جهان ساخته شد، قرار است در دو فاز دیگر هم ارتقا یابد و جز با کیفیت‌ترین و طولانی‌ترین تله کابین های ایران می‌باشد.

  • هزینه بلیت تله کابین عینالی رفت و برگشت : هر نفر ۱۵۰ هزار تومان
  • هزینه بلیت رفت تله کابین عینالی : ۸۰ هزار تومان
  • ساعات بازدید از تله کابین عینالی : ۸ صبح تا ۲۳

۴- زیپ لاین عینالی

به تازگی هزمان با عید نوروز ۱۳۹۷ زیپ لاین عینالی یا زیپ لاین عون بن علی افتتاح گردید و خیلی جالبه بدونید که عنوان بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین زیپ لاین کشور رو به خودش اختصاص داده است، طول زیپ لاین عینالی تبریز، ۵۰۰ متر یعنی نیم کیلومتر است که شما در این زیپ لاین می‌توانید منظره‌ای زیبا از طبیعت و محیط شهری تبریز را روی هوا طی کنید.

  • هزینه بلیت زیپ لاین عینالی تبریز : ۸۰ هزار تومان
  • ساعات کاری زیپ لاین عینالی : ۹ تا ۱۹

۵- دریاچه مصنوعی داغ گلی در کوه عینالی

وقتی از زیارتگاه عون بن علی پایین بیایید با دریاچه مصنوعی داغ گلی روبرو خواهید شد که مساحت این دریاچه به ۵۵ هزار متر مربع می‌رسد و در نوع خود کشور بی همتاست، در تصاویر مشاهده می‌کنید که دریاچه دغ گلی چقدر زیباست.

۶- جنگل و پارک های سرسبز عینالی

قبل بوجود آمدن تله کابین عینالی و زیپ لاین این منطقه توریستی در سال ۱۳۸۱ شمسی در کوه عینالی یا رشته کوه‌های فام درخت کاری‌های متعدد و جنگل کاری‌های زیبایی انجام گرفت که هم اکنون تاثیر آن و زیبای این درختان و پارک بوجود آمده در نوع خود بسیار بی نظیر است.

۷- چشمه‌ها و رودخانه آجی چای کوه عینالی

رودخانه آجی چای از رشته کوه های با سلابت سبلان سرچشمه می‌گیرد و از آذربایجان شرقی در کوه عینالی به غرب کشور و دریاچه ارومیه ختم می شود، اگر اهل کوهنوردی و بیرون شهر هستید، می‌توانید در امتداد رودخانه آجی چای عینالی پیاده روی کنید و به تفریح بپردازید.

از دیگر جاذبه های تفریحی کوه عینالی

  • سینمای شش بعدی عینالی
  • آبشار مصنوعی عینالی
  • مجسمه عظیم قیچی ساز اورست نورد ایرانی
  • توربین‌های بادی کوهستان عینالی
  • مزرعه پرورش شترمرغ عینالی

سخن پایانی

اگر قصد سفر به کوه عینالی را دارید باید بدونید، این منطقه جز مناطق بادگیر شهر تبریز می‌باشد و باید لباس بادگیر با خودتون همراه داشته باشید، همچنین در صورت سفر به عینالی با ماشین سواری می‌توانید از جاده ۴ کیلومتری این رشته کوه استفاده کنید و خودتون رو به بالاترین نقطه برسونید، بهترین فصل سفر به شهر تبریز و به خصوص عینالی فصل بهار و تابستان می‌باشد چون در سایر فصول سال یعنی پاییز و زمستان بارش‌های برف و باران و هوای سرد طاقت فرسایی حکم فرماست که برای سایر مردم که در شهرهای دیگر کشور زندگی می‌کنند شاید قابل تحمل نباشد.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
https://intoday.ir/?p=5180
van

آتنا بنی اسدی

بعد از انصراف از دانشگاه هشت شغل رو تست کردم تا اینکه با گروه خوب این تودی آشنا شدم و مسیر زندگی خودم تغییر کرد ، ترکیب گردشگری با کار باعث شد دید من نسبت به جهان تغییر کند.

مطالب مرتبط
Atashbar historical painting house(خانه تاریخی آتشبار تبریز و وسایل آن)خانه تاریخی نقاشی آتشبار
مریم عظیمی
0 دیدگاه
آبشار ارتکند
کوروش ابریشمی
5 دیدگاه
آبشار آق‌سو جنگل گلستان
کوروش ابریشمی
4 دیدگاه
موزه احد حسینی تبریز
مریم عظیمی
0 دیدگاه
امامزاده سید حمزه تبریز
مریم عظیمی
0 دیدگاه
پل قاری کورپوسی تبریز
مریم عظیمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود ، اینم اضافه کنید که این منطقه در فصل زمستون خیلی خیلی سرده و باید با تجهیزات به اون سفر کرد

ممنون از راهنمایی شما

دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
مدت بازدید : 1 تا 3 ساعت
ساعت دسترسی : 08:00 تا 23:00
هزینه ورودی : 150.000 تومان
قدمت این مکان : 1390 ه ش
نوع کاربری : تله كابين تفریحی در کوه عون بن علی تبریز
توضیحات بیشتر
موارد تفریحی : کوهنوردی، پیاده روی، قایق سواری، تله کابین، سینما، عکاسی
امکانات رفاهی : سرویس بهداشتی، خودپرداز، پارکینگ، کافه، رستوران، آنتن دهی موبایل، دسترسی به اینترنت، فضای سبز، نمازخانه، نیمکت، آلاچیق
ملزومات سفر : موبایل، وجه نقد، کارت بانکی، کفش راحتی، عینک و کلاه آفتابی، آب آشامیدنی، کارت شناسایی
اطلاعات تماس
آدرس : ایران، استان آذربایجان شرقی، تبریز، بزرگراه پاسداران، تفرجگاه عینالی
شماره تماس : 04132367343