aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > جاذبه های گردشگری کم نظیر تبریز

جاذبه های گردشگری کم نظیر تبریز

جاذبه های گردشگری کم نظیر تبریز
ezgif-1-eca2962dc6

شهر تبریز به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان، از زمان‌های گذشته مقصدی محبوب برای گردشگران مختلف بوده است. این شهر نه تنها نقش پررنگی در سرگذشت ایران داشته و آثار تاریخی فراوانی در این شهر قرار دارند، بلکه مکان‌های دیدنی بسیاری نیز در تبریز واقع شده‌اند؛ در ادامه با تعدادی از جاذبه‌ های گردشگری کم نظیر این شهر آشنا خواهید شد و خواهید دانست که بهترین روش برای سفر به این شهر زیبا کدام است.

بهترین راه سفر به تبریز

تبریز نه تنها خود شهر بسیار زیبایی است، بلکه مسیر رسیدن به آن نیز جاذبه‌های دیدنی کمی ندارد. بسیاری از مسافرانی که می‌خواهند به تبریز سفر کنند، ترجیح می‌دهند با تهیه بلیط قطار یا استفاده از ماشین شخصی این کار را انجام دهند تا از زیبایی‌های مسیر دیدن کنند. در ادامه معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

برج ساعت تبریز

اولین مکانی که هر توریستی باید از آن دیدن کند، برج ساعت تبریز است. این برج در سال ۱۳۱۴ به دست مهندسان آلمانی ساخته شد و اکنون قریب به ۹۰ سال است که در مرکز شهر تبریز، پابرجا است. معماری این برج، بدین صورت است که چهار صفحه ساعت در سمت‌های مختلف آن قرار داشته و هر ۱۵ دقیقه، ساعت را اعلام می‌کنند.

برج ساعت تبریز، اولین موزه این شهر است و در بخش‌های مختلف این بنا می‌توانید به تماشای آثار تاریخی مختلف بپردازید. در این موزه اقلامی مانند فرش‌های نفیس، ماشین‌های قدیمی، دوربین‌های عکاسی و… نگهداری می‌شوند و به‌راحتی شما را به قرن گذشته خواهند برد.

برج ساعت تبریز

بازار بزرگ تبریز

از دیگر مکان‌های جذاب و دیدنی شهر تبریز، بازار بزرگ آن است. این بازار، با وسعت یک کیلومتر مربع، از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان بوده و از سالیانی بسیار دور، محل تجارت و کسب درآمد تعداد زیادی از مردم تبریز است. بیش از ۵۰۰۰ مغازه در این مکان وجود دارند و قصد خرید هر کالایی را که داشته باشید، می‌توانید به سریع‌ترین حالت ممکن آن را در بازار تبریز پیدا کنید.

بازار تبریز به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، همواره از رونق بالایی در طول تاریخ برخوردار بوده است؛ اما نقطه شروع شکوفایی این محل را می‌توان دوره صفویه دانست. از جذاب‌ترین ویژگی‌های این مکان، این است که حتی با گذشت چند صد سال از ساخت آن، هنوز هم سبک سنتی خود را حفظ کرده و حال ‌و هوایی قدیمی دارد.

باغ ائل‌ گلی

باغ ائل گلی، یکی از مکان‌های دیدنی شهر تبریز است که سرگذشت بسیار جالبی در طول تاریخ داشته است. ائل به معنای مردم و گلی به معنای استخر است؛ البته اسم این تفرجگاه تا قبل از انقلاب، شاه گلی بود و بعد از آن به ائل گلی تغییر پیدا کرد.

ائل گلی قدمتی بسیار طولانی دارد و در ابتدا، استخری بزرگ بوده که از آن برای آبیاری باغ‌های تبریز استفاده می‌شده است. تعدادی از تاریخ‌دانان معتقدند که واژه «شاه گلی»، به شخص شاه اشاره‌ای نداشته و هدف آن، توصیف عظمت و شکوه این استخر بوده است. در ادوار گوناگون، مساحت این استخر به‌مرور کاهش یافت و در نهایت، در دوره پهلوی به شهرداری سپرده شد تا به یک تفرجگاه برای مردم تبریز تبدیل شود. امروزه امکانات زیادی برای این مکان در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانید با خیالی راحت، چندین ساعت را در ائل گلی به تفریح بپردازید.

مقبره الشعرا

شهر تبریز، از دیرباز زادگاه بسیاری از شعرا، ادبا و هنرمندان بوده است و در تمامی برهه‌های تاریخ، افراد برجسته‌ای در این شهر حضور داشته‌اند. مقبره الشعرا، مکانی تاریخی است که قدمت آن به بیش از ۸۰۰ سال پیش بازمی‌گردد؛ اما به‌خاطر آسیب‌هایی که به دلایل مختلف از جمله زلزله دیده است، بارها مورد بازسازی قرار گرفته و ظاهر فعلی آن، تفاوت‌های زیادی با معماری گذشته دارد. علاوه بر این، به دلیل همین آسیب‌ها، اثری از مقبره بسیاری از بزرگانی که در این محل به‌ خاک سپرده شده‌اند، وجود ندارد.

حدود ۴۰۰ تن از بزرگان و مشاهیر تبریز، در مقبره الشعرا دفن شده‌اند و از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به استاد شهریار، خاقانی شروانی، اسدی طوسی، ظهیر فاریابی، حکیم قطران تبریزی و… اشاره کرد.

مقبره الشعرا

روستای کندوان تبریز

روستای کندوان، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی تبریز بوده و نه‌ تنها در کشور، بلکه در تمامی جهان نیز نمونه‌ای مشابه با آن وجود ندارد. این روستا قدمتی ۷۰۰۰ ساله داشته و شکل‌گیری آن، به دلیل فعالیت کوه آتشفشانی سهند بوده است. در واقع گدازه‌های آتشفشانی که از این کوه خارج می‌شده‌اند، صخره‌هایی را تشکیل داده و مردم با تراشیدن این صخره‌ها، در دل آن‌ها برای خود خانه‌هایی کوچک اما بسیار جالب را ساخته‌اند.

امروزه امکانات رفاهی بسیاری از جمله هتل‌ها و رستوران‌های متنوع در این منطقه وجود دارند و می‌توانید با خیالی راحت، از این روستا دیدن کنید. علاوه بر این، اگر به صنایع دستی و محصولات روستایی علاقه دارید، بازارچه‌های کوچک و مغازه‌های بسیاری در کندوان فعالیت کرده و پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان آن‌ها را از دست ندهید.

جنگل ارسباران تبریز

از دیگر جاذبه‌های طبیعی تبریز که به‌هیچ‌عنوان نباید آن را از دست بدهید، جنگل ارسباران است. علاوه بر گیاهان و گونه‌های جانوری بسیاری که در این منطقه وجود دارند، آثاری تاریخی مانند قلعه بابک نیز در این منطقه هستند. دژ بابک، در بالای کوهی به ارتفاع ۲۳۰۰ متر قرار گرفته و به زمان ساسانیان تعلق دارد. دلیل نامگذاری این قلعه، انتساب آن به بابک خرمدین است؛ اما این نامگذاری کمی مبهم بوده و اسناد تاریخی محکمی برای اثبات این مسئله وجود ندارد.

گشت‌و‌گذار شهری را فراموش نکنید!

اگر می‌خواهید سفری به‌یادماندنی به تبریز داشته باشید، به هیچ عنوان گشت‌وگذار شهری را فراموش نکنید. تبریز تاریخی بسیار غنی دارد و تقریبا تمامی این شهر، پر از اتفاقات سرنوشت‌ساز بوده است. از زمان ایلخانیان گرفته، تا جنبش مشروطه که آزادی‌خواهانی همچون ستارخان و باقرخان در این شهر قدم برمی‌داشته‌اند. علاوه بر این، معماری شهری و طراحی خیابان‌ها نیز از سبک خاصی برخوردار بوده است و پیاده‌روی عصرانه در تبریز، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

فلای‌تودی؛ همراه شما در سفر به تبریز

اگر قصد دارید تا یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید، فلای‌تودی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. فلای‌تودی به واسطه تجربه و علم خود در حوزه گردشگری، توانسته تا امکان خرید بلیط قطار را برای کاربران خود فراهم کند. شما می‌توانید با عضویت در فلای‌تودی، به‌راحت‌ترین شکل ممکن، بهترین بلیط‌های قطار، هواپیما و هتل‌های شهر تبریز را رزرو کنید.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=101755
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا
فاطمه انوری
0 دیدگاه
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس