aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > راهنمای طبیعت گردی؛ معرفی مقاصد مناسب طبیعت گردی

راهنمای طبیعت گردی؛ معرفی مقاصد مناسب طبیعت گردی

راهنمای طبیعت گردی؛ معرفی مقاصد مناسب طبیعت گردی
ezgif-1-eca2962dc6

یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین تجربه‌ها برای هر فردی در طول زندگی‌اش، طبیعت‌گردی است. مقاصد مختلفی در ایران وجود دارد که با طبیعتی بکر و بی‌نظیر در هر فصلی از سال، می‌توانند میزبان شما باشند و در هر زمان که بخواهید می‌توانید برنامه سفری چند روزه به این مقاصد را بچینید. اگر شما هم به طبیعت‌گردی علاقه دارید و به دنبال بهترین مقاصد هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی مقاصد مناسب برای طبیعت گردی

از آنجایی که مناطق طبیعی دیدنی زیادی در کشورمان وجود دارد، گردشگران بسیاری هر ساله از سراسر جهان برای طبیعت‌گردی، راهی ایران می‌شوند. اما شاید شما هنوز هم با همه این مقاصد آشنایی نداشته باشید. پس در ادامه به معرفی تعدادی از مقاصد مناسب برای طبیعت‌گردی همچون ماسوله گیلان، جنگل دالخانی، آبشار کبودوال، دشت نرگس و دریاچه زریوار می‌پردازیم.

  • ماسوله گیلان

ماسوله گیلان یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت‌گردی است که روستایی چهارفصل به حساب می‌آید. این روستا در هر فصل از سال، زیبایی‌های خاص خود را دارد، اما در فصل زمستان به دلیل سرد شدن بیش از حد، گردشگران کم‌تری به آنجا سفر می‌کنند. ماسوله در فصل بهار خصوصا اردیبهشت ماه به اوج زیبایی خود می‌رسد و پر از گردشگر است. شما می‌توانید سفری ریلی به این طبیعت زیبا داشته باشید و طبیعت گردی خود را از همان مسیر سرسبز منتهی به گیلان شروع کنید. با مراجعه به سایت‌های معتبر می‌توانید برای خرید اینترنتی بلیط قطار اقدام کنید.

آبشار کوشم، آبشار تریشوم، آبشار ماسوله رودخان، آبشار خرم بو، آبشار لارچشمه، چشمه علی زاخونی، چشمه زمزمه، رودخانه ماسوله و‌ییلاق کوربار تنها برخی از جاذبه‌های طبیعی ماسوله هستند. اگر می‌خواهید طبیعت‌گردی را در بهترین آب‌وهوا تجربه کنید، پس سفر به ماسوله را در فصل تابستان از دست ندهید.

  • جنگل دالخانی مازندران

درختان و پیچ‌های جاده جنگل دالخانی با ایجاد دالان‌های سبز شگفت‌انگیز، یکی از زیباترین جاده‌های ایران را به وجود آورده‌اند. جنگل دالخانی یکی از بکرترین مناطق برای پیاده‌روی و کمپ زدن به حساب می‌آید. از طرفی این جنگل با ارتفاع ۸۰۰ متر، یکی از جنگل‌های نیمه مرتفع محسوب می‌شود که گزینه مناسبی برای کوهنوردی است.

جنگل دالخانی، یکی از آن طبیعت‌هایی است که می‌توان در هر فصل از سال به آن سفر کرد. این جنگل در فصل بهار، آب‌و‌هوای بسیار مطبوعی دارد و در تابستان نیز خبری از گرما و هوای شرجی نیست. پاییز این جنگل تابلوی بی‌نقصی از مناطق پاییزی را به نمایش می‌گذارد و در زمستان به دلیل کاهش بازدیدکنندگان، آرامش و سکوت غیر قابل وصفی دارد.

جنگل دالخانی مازندران

  • آبشار کبودوال گلستان

آبشار کبودوال علی‌آباد کتول در دامنه کوه هارون و اعماق دره‌ای جنگلی در استان گلستان قرار دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها حین بازدید از این آبشار، طی کردن مسیر منتهی به آن یعنی یک جاده جنگلی و سرسبز پنج کیلومتری است. پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه دره‌ای با سنگ فرش‌ در مسیر آبشار، به یکی از خاطره انگیز‌ترین تجربه‌های شما تبدیل می‌شود.

علی‌آباد کتول یکی از زیباترین شهر‌های ایران با آب‌وهوایی معتدل است که منطقه‌ای دیدنی و زیبا در تمامی فصول به حساب می‌آید. اما از نظر گردشگران آبشار کبودوال در فصل بهار و تابستان به دلیل آب‌وهوای مناسب، مرطوب و طبیعت سرسبز اطرافش در زیباترین حالتش قرار دارد.

  • دشت نرگس فارس

دشت نرگس کازرون با وسعت ۶۵ هکتار، یکی دیگر از مقاصد مناسب برای طبیعت‌گردی است که حتی با تهیه بلیط اتوبوس می‌توانید از آن دیدن کنید. مناطق جره، بلبک، فامور و سرمشهد بخش اعظمی از نرگس ‌زار‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند که همگی در بخش جره و بالاده کازرون قرار دارند. گل‌های نرگس این شهرستان علاوه بر داشتن طراوت و مرغوبیت خاص، زیبایی منحصربه‌فردی به منطقه بخشیده‌اند.

از آنجایی که ماه‌های دی و بهمن موسم به گل نشستن گل‌های نرگس است، بهترین زمان برای بازدید از دشت نرگس کازرون فارس نیز به حساب می‌آید. در این زمان جمعیت بسیار زیادی از علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت به دیدن دشت نرگس ‌می‌روند تا از این زیبایی بی‌نصیب نمانند.

  • دریاچه زریوار کردستان

دریاچه بسیار دیدنی و تماشایی زریوار یا زریبار یکی از زیباترین مقاصد برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید که در فاصله سه کیلومتری این شهرستان قرار دارد. این دریاچه یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا، محبوب‌ترین جاذبه گردشگری کردستان و بهترین دلیل برای بازدید از شهرستان مریوان به حساب می‌آید. این دریاچه فیروزه‌ای‌رنگ میان کوه‌هایی مرتفع محصور گشته است و بازدیدکنندگان خود را مات و مبهوت می‌کند.

فصل بهار، بهترین زمان برای بازدید از دریاچه زریوار در آب‌وهوایی بسیار دلپذیر و معتدل است. البته در فصل تابستان نیز دمای هوا در محدوده مطلوب قرار می‌گیرد و آب‌های نیلگون دریاچه با انعکاس درخشش نور آفتاب زیباترین جلوه‌ها را به وجود می‌آورند.

فوت و فن برنامه‌ ریزی سفر

فوت و فن برنامه‌ ریزی سفر

برای برنامه ریزی سفر به طبیعت در قدم اول باید لیستی از وسایل مورد نیاز را آماده کنید تا قبل از شروع سفر چیزی از قلم نیفتد. کفش مناسب، لباس متناسب با سفر، کوله پشتی برای حمل وسایل ضروری، وسایل شخصی مانند قاشق و لیوان، راهنمای مسیر، زیرانداز و کیسه زباله تنها بخشی از این وسایل هستند.

  • خرید بلیط: اگر قصد تهیه بلیط هواپیما یا قطار یا حتی اتوبوس را دارید، باید سریعا برای آن اقدام کنید؛ زیرا ممکن است با پر شدن ظرفیت مقصد مورد نظر، از برنامه سفر به کلی عقب بیفتید. برای خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار یا بلیط اتوبوس می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید و از مزایای خرید آنلاین بهره‌مند شوید.
  • رزرو هتل: یکی دیگر از فوت‌وفن‌های برنامه‌ریزی برای سفر، رزرو هتل در نزدیکی جاذبه یا مقصد مورد نظرتان است. این کار باعث سهولت در بازدید از جاذبه مورد نظرتان می‌شود و مشکلی بابت رفت‌وآمد نخواهید داشت. رزرو آنلاین هتل نیز بهترین روش است.

بنابراین با نگاهی به نقشه طبیعت‌گردی ایران، مقاصد متنوعی با جاذبه‌های زیبا در سراسر ایران به چشم می‌خورند که همین تنوع شاید انتخاب بهترین مقاصد طبیعت‌گردی را با کمی مشکل همراه کند. وقتی از طبیعت‌گردی در ایران صحبت می‌شود، اغلب افراد اول به یاد جنگل‌های سرسبز شمال می‌افتند. البته که نمی‌توان از زیبایی‌های این مناطق گذشت، اما نباید از جاذبه‌های سایر مناطق مانند کردستان، فارس، لرستان و… هم چشم‌پوشی کرد. حتی مقاصد جذاب کویرگردی زیادی نیز در کشورمان وجود دارد.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=109412
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
وقت سفارت آمریکا را چطور دریافت کنیم؟
فاطمه انوری
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس