aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب

تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب

تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
ezgif-1-eca2962dc6

این روزها به‌سبب پیشرفت حیرت‌انگیز دنیا و ایجاد فرصت‌های رفاهی، کاری، تحصیلی و … در کشورهای پیشرفته، میل به مهاجرت در ایرانیان به‌مراتب افزایش یافته است. پیر و جوان، زن و مرد، همگی به‌دنبال راهی برای مهاجرت هستند تا شرایط بهتری را برای زندگی خود و خانواده فراهم کنند. در میان تمام مقصدهای مهاجرتی، یکی از کشورهایی که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته،‌ قبرس است. شاید تاکنون با تهیه بلیط پرواز و رزرو آنلاین هتل، به قبرس سفر کرده باشید، اما قطعا آن را به‌عنوان مقصد مهاجرتی بررسی نکرده‌اید. در این مقاله، می‌خواهیم مرور مختصری بر کشور رویایی قبرس داشته باشیم.

قبرس کجاست و از‌نظر جغرافیایی چگونه است؟

قبرس یکی از کشورهایی است که از یک دهه قبل به‌عنوان یک مقصد مهاجرتی عالی شناخته شد. فرصت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری و حتی تحصیل در قبرس در اختیارتان قرار می‌گیرد، می‌تواند زمینه را برای مهاجرتی آسان و بی‌دردسر فراهم کنند؛ بااین‌حال، به‌غیر از مسئله مهاجرت، قبرس کشوری بی‌نظیر برای سفری خاطره‌انگیز محسوب می‌شود. قبرس در دل دریای مدیترانه واقع شده و یکی از کشورهای توریستی خاورمیانه شناخته می‌شود. این کشور از شمال با ترکیه، از غرب با سوریه و از جنوب با یونان مجاورت دارد. البته این هم‌جواری‌ها به‌واسطه مرزهای آبی هستند. جالب است بدانید که قبرس به‌عنوان سومین جزیره پرجمعیت در دریای مدیترانه شناخته می‌شود و در محدوده سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا قرار دارد.

قبرس از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که بخش شمالی آن ترک‌نشین است. این قسمت جزو اتحادیه اروپا نیست و فرهنگی مشابه ترکیه دارد. قسمت جنوبی قبرس، در اتحادیه اروپا پذیرفته شده است و به‌سبب نزدیکی به یونان، اغلب ساکنین آن را یونانی‌ها تشکیل می‌دهند و فرهنگ یونان نیز به جنوب قبرس نفوذ کرده است. جالب است بدانید که ۷۷ درصد مردم جزیره، یونانی هستند. هر دو بخش شمالی و جنوبی برای رزرو هتل و سفر، می‌توانند جذاب و دیدنی باشند.

آب‌وهوای قبرس در طول سال

قبرس شرایط جوی و آب‌وهوایی بسیار مطلوبی دارد. آب‌وهوای مدیترانه‌ای در همه جای دنیا پرطرفدار است و با جنگل‌های سرسبز و سواحل بکر شناخته می‌شود. در قبرس هم به‌همین‌شکل، شرایط جوی سبب ایجاد دشت‌ها و جنگل‌های سرسبز شده‌اند و سواحل نیز به زیباترین شکل، خودنمایی می‌کنند. این کشور به‌طورکلی دو فصل تابستان و زمستان دارد. فصل تابستان از اواخر اسفند شروع شده و تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت. این فصل گرم و تقریبا خشک است. بارش زیادی در فصل گرما اتفاق نمی‌افتد. فصل زمستان هم از اوایل آبان شروع می‌شود و هوایی معتدل با بارش فراوان را با خود به‌همراه می‌آورد. فصل‌های بهار و تابستان در قبرس معمولا بسیار کوتاه هستند و بین زمستان و تابستان دیده می‌شوند؛ به‌طورکلی، قبرس آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای دارد که در هر برهه از سال می‌توان از آن لذت برد.

شرایط مهاجرت به قبرس در مقایسه با سایر کشورها

شرایط مهاجرت به قبرس در مقایسه با سایر کشورها

اگر بخواهیم مهاجرت به قبرس را با سایر کشورها مقایسه کنیم، باید بگوییم که مسیری به‌مراتب آسان‌تر را پیش‌رو خواهید داشت. قبرس جنوبی بخشی از اتحادیه اروپاست و با اقامت در این کشور و دریافت ویزای شینگن، می‌توانید به‌راحتی به سایر کشورهای اروپا سفر کرده و با تهیه بلیط قطار، از سرتاسر قاره سبز بازدید کنید. این در‌حالی است که دریافت اقامت آن از کشورهای غرب اروپا بسیار راحت‌تر است. بسته به این‌که در چه شرایط و موقعیتی هستید، می‌توانید یکی از روش‌های مهاجرت را انتخاب کرده و برای آن درخواست دهید. معمولا روش سرمایه‌گذاری یا تحصیل بیشترین تقاضا را دارند؛ با‌این‌حال، طی یک سفر به قبرس و بررسی شرایط کشور، می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. کافیست رزرو هتل را انجام دهید و بلیط هواپیما را خریداری کنید.

مزایای زندگی در قبرس

برای آن‌که مزایا و معایب زندگی در قبرس را به‌طور تخصصی و دقیق بررسی کنیم، باید قبرس شمالی و جنوبی را از یکدیگر تفکیک کرده و به‌صورت مجزا به تحلیل آن‌ها بپردازیم. چند مورد از مزایای زندگی در قبرس به شرح زیر هستند.

  • با اقامت در قبرس جنوبی امکان سفر به سایر کشورهای اروپا را خواهید داشت.
  • هزینه تحصیل در قبرس جنوبی بسیار پایین است.
  • خدمات بهداشتی و درمانی در هر دو بخش شمالی و جنوبی قبرس باکیفیت است.
  • قبرس شمالی کشوری آرام و به دور از تنش است.
  • در قبرس شمالی می‌توانید زندگی لوکسی را با حداقل هزینه تجربه کنید.
  • قبرس از‌نظر بازار کار، رو به‌ رشد است و فرصت‌های شغلی ویژه‌ای برای مهاجران دارد.

معایب و مشکلات زندگی در قبرس

در کنار مزایای متعددی که زندگی در قبرس دارد، می‌توان شاهد برخی معایب نیز بود؛ ازاین‌رو، خوب است پیش از انتخاب قبرس برای زندگی، این مزایا و معایب را در کنار هم بررسی کنید. معایب زندگی در قبرس به شرح زیر هستند.

  • زبان رسمی کشور قبرس ترکی، یونانی و انگلیسی است و برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط، باید به هر سه زبان مسلط باشید.
  • در قبرس شمالی مشاغل صنعتی جایگاه چندانی ندارند و بیشتر کشور تاجران است.
  • امکان سفر زمینی با استفاده از بلیط قطار از قبرس به سایر کشورها وجود ندارد.
  • هزینه زندگی در قبرس جنوبی بالاست. در قبرس جنوبی هزینه زندگی بالاتر از قبرس شمالی است.
  • کیفیت تحصیل در قبرس جنوبی کمتر از قبرس شمالی است. باوجود این‌که قبرس جنوبی امکان تحصیل ارزان‌قیمت را فراهم می‌کند، اما قبرس شمالی دانشگاه‌های معتبرتری دارد.
  • گرمای هوا در فصل تابستان، کمی آزاردهنده است.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل قبرس با فلای تودی

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل قبرس با فلای تودی

برای داشتن سفری خاطره‌انگیز و دلپذیر به قبرس، باید با فلای تودی آشنا شوید. این پلتفرم جامع تمام اقدامات پیش از سفر را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بی‌هیچ نگرانی، برای سفر آماده شوید. به‌عنوان مثال، می‌توانید رزرو هتل را از‌طریق فلای تودی انجام دهید، بلیط هواپیما را از همین پلتفرم بخرید و یا حتی برای اخذ ویزای توریستی درخواست دهید. فلای تودی تنها مرجعی است که در سفرهای داخلی و خارجی به آن نیاز خواهید داشت. فراموش نکنید که رزرو بلیط قطار را نیز می‌توانید از‌طریق همین سایت انجام دهید.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=109473
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
وقت سفارت آمریکا را چطور دریافت کنیم؟
فاطمه انوری
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس