aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > معرفی بلندترین ساختمان های دبی + موقعیت و امکانات

معرفی بلندترین ساختمان های دبی + موقعیت و امکانات

لیست بلندترین ساختمان های دبی
ezgif-1-eca2962dc6

دبی به عنوان یکی از لوکس ترین شهرهای خاورمیانه شناخته می شود. معماری در این شهر ترکیبی از تاریخ و مدرنیته است. وجود سبک های جدید معماری در کنار آسمان خراش های دبی، دبی را به یکی از مقاصد گردشگری فوق العاده تبدیل کرده است. شناخت بلندترین ساختمان های دبی به افرادی که به زیبایی معماری در دبی اهمیت می دهند، بسیار توصیه می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد بلندترین ساختمان های دبی صحبت کنیم. ساختمان هایی که تا به امروز هیچ رقیبی نداشته اند و حتی سایر کشورهای خارجی نتوانسته اند، ساختمانی بلندتر از این ساختمان ها طراحی کنند.

آسمان خراش های دبی؛ زیبایی در کنار معماری نوآورانه

کافیست که به عکس های آسمان خراش های دبی نگاه کنید تا متوجه زیبایی معماری در دبی شوید. بلندترین ساختمان های جهان در حال حاضر در دبی قرار دارند. این یعنی اینکه این شهر نسبتا کوچک و پیشرفته می تواند رکورد ساختمان های بلند جهان را بزند و به یکی از خاص ترین شهرها در خاورمیانه تبدیل شود.

زیبایی شهر دبی در کنار آسمان خراش ها، دریای خلیج فارس و جزایر مصنوعی در دبی تکمیل شده است. این زیبایی خیره کننده باعث شده تا هر ساله مسافرین و گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از دبی برنامه ریزی کنند. با وجود اینکه بلندترین ساختمان های جهان از جمله برج خلیفه در دبی به ثبت رسیده اند. اما هنوز هم معماران متعددی در حال تلاش برای ساخت آسمان خراش های جدید در دبی هستند تا بتوانند رکورد برج خلیفه را نیز بشکنند.

بلندترین برج دبی کدام است؟

قبل از اینکه بخواهیم بلندترین ساختمان های دبی را به شما معرفی کنیم، باید در مورد برجی با شما صحبت کنیم که توسط معمار مشهور اسپانیایی در حال ساخت است. گفته می شود این برج پس از اتمام رکورد برج خلیفه را از نظر ارتفاع می شکند و با ارتفاع ۱۰۰۰ متر، به بلندترین برج و آسمان خراش در جهان تبدیل می شود.

نام بلندترین برج دبی «برج نهر» است. این برج پس از ساخت می تواند به یکی از بزرگ ترین شگفتی های دبی تبدیل شود. با وجود این پروژه، در کشورهای دیگر نیز تلاش شده را برج های بلند و آسمان خراش های مرتفع تر از برج خلیفه ساخته شوند. اما هنوز هیچ یک از پروژه ها موفق نشده اند و به نظر می رسد که معمار مشهور اسپانیایی بتواند مجددا نام دبی را با آسمان خراش های بلند در میان جهانیان طنین انداز کند.

معرفی بلندترین ساختمان های دبی

از ساختمان ها و برج های در حال ساخت دبی که بگذریم، در حال حاضر برج های زیادی در دبی وجود دارند که لقب بلندترین ساختمان ها در جهان را از آن خود کرده اند. این برج ها در کنار زیبایی فوق العاده و مشهور بودن، خدماتی را به مسافرین و گردشگران ارائه می کنند که توجه به آن ها خالی از لطف نیست. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با آسمان خراش های دبی آشنا کنیم.

معرفی بلندترین ساختمان های دبی
معرفی بلندترین ساختمان های دبی
  1. برج خلیفه (Burj Khalifa)؛ ۸۲۸ متر

برج خلیفه محبوب ترین ساختمان در دبی است. این برج توانست در سال ۲۰۰۴ لقب بلندترین ساختمان جهان را از آن خود کند. برج خلیفه با امکانات بی نظیر خودش توانسته به یکی از مقاصد گردشگری لوکس برای گردشگران خارجی تبدیل شود. معماری برج خلیفه بی نظیر است. در طول شب نورپردازی فوق العاده برج خلیفه، زیبایی فوق العاده ای به شهر می دهد.

برج خلیفه در حال حاضر به یک نماد در شهر دبی تبدیل شده است. به طوری که بسیاری از هتل های لوکس دبی در تلاش اند که نمایی از برج خلیفه را در اتاق های خودشان داشته باشند. برج خلیفه به دلیل موقعیت مکانی خاص، توانسته به عنوان قطب تجارت در دبی شناخته شود. جایی که بسیاری از امکانات لوکس و خاص دبی در آنجا قرار دارند.

امکانات برج خلیفه

برج خلیفه با ۱۶۳ طبقه متفاوت، امکانات بی نظیری را در اختیار مسافرین و گردشگران قرار می دهد. از جمله امکانات این برج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باشگاه بدنسازی و اسپا

  • اتاق های لوکس برای استراحت مسافرین

  • رستوران های متعدد با غذاهای لذیذ

  • کافی شاپ برای وعده های عصرانه

  • استخر و جکوزی اختصاصی

  • امکانات برگزاری جلسه

موقعیت مکانی برج خلیفهاین هتل در بلوار شیخ محمد بن راشد شماره ۱ در مرکز شهر دبی واقع شده است.

مارینا ۱۰۱ (Marina 101)؛ ۴۲۶ متر

مارینا یکی از برج های خیره کننده در دبی است. این برج توانسته لقب دومین بلندترین ساختمان های دبی را از آن خود کنید. این ساختمان در منطقه قرار گرفته است که می توانید از طریق آن منظره اسکله تفریحی و نمادین شهر دبی را ببینید و از آن لذت ببرید.

قرار بود برج مارینا در سال ۲۰۱۴ به اتمام برسد. اما در حال حاضر هنوز ۳ درصد از این پروژه ناتمام مانده است. جالب است بدانید که در همسایگی این برج، دومین ساختمان بلند مسکونی در جهان قرار دارد که فقط ۱ متر از این برج کوتاه تر است. بنابراین، در حال حاضر می توان برج مارینا ۱۰۱ را بلندترین ساختمان مسکونی در دبی شناخت.

امکانات برج مارینا ۱۰۱

برج مارینا ۱۰۱، دارای ۱۰۱ طبقه با امکانات عالی است. این برج به دلیل داشتن موقعیت مکانی خاص و امکانات بی نظیر به یکی از گران قیمت ترین برج های مسکونی موجود در دبی تبدیل شده است. این ساختمان مسکونی در مجموع دارای ۲۸ آسانسور فوق سریع است که در کوتاه ترین زمان ممکن افراد را به ارتفاع بالا می رساند. از جمله امکانات این برج می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استخر و سالن ورزش

  • آپارتمان های ۱ تا ۳ خوابه

  • هتل هارد راک

  • فضای اختصاصی برای بازی بچه ها

  • برگزاری رویدادها و جلسات متنوع

  • پارکینگ اختصاصی

موقعیت مکانی مارینا ۱۰۱: این برج در خیابان الشرتا در مارینا دبی واقع شده است.

لیست بلندترین ساختمان های دبی
لیست بلندترین ساختمان های دبی

برج پرنسس (Princess Tower)؛ ۴۱۳ متر

برج پرنسس یکی از آسمان خراش های دبی با زیبایی فوق العاده است. برج پرنسس مانند برج مارینا ۱۰۱، یک ساختمان مسکونی است. مناظر دیدنی که از طریق این برج قابل مشاهده اند، این برج را به یکی از خاص ترین برج های مسکونی در دبی تبدیل کرده اند. در بالای برج پرنسس یک گنبد قرار دارد که باعث شده این ساختمان به راحتی قابل تشخیص باشد.

برج پرنسس در سال ۲۰۱۲ تکمیل شد و تا به امروز افراد زیادی در این برج ساکن هستند. آپارتمان های واقع در طبقات بالای این برج دارای سیستم تشخیص باد هستند. هر زمانی که باد بیش از حد باشد، درب های کشویی آپارتمان ها بسته می شوند. برج پرنسس قرار بود که در ۹۰ طبقه ساخته شود. اما بعدا برای افزایش سوددهی تعداد طبقات این برج افزایش پیدا کرد.

امکانات برج مسکونی پرنسس

برج مسکونی پرنسس دارای ۱۰۱ طبقه با طراحی بی نظیر است. افرادی که به دنبال ساختمان های مسکونی لوکس و بی نظیر در دبی هستند، می توانند این برج مسکونی را با امکانات کامل انتخاب کنند. از جمله امکانات بی نظیر آسمان خراش پرنسس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آپارتمان های ۱ تا ۳ خوابه

  • پنت هاوس

  • آپارتمان های دوبلکس

  • استخر سرپوشیده و روباز

  • سالن ورزش اختصاصی

  • سونا و جکوزی

  • سالن بیلیارد

  • تنیس روی میز

  • خدمات اختصاصی مهد کودک

  • سالن برگزاری جلسات در طبقه ۹۷

  • امکان مشاهده مناظر دریا

موقعیت مکانی برج پرنسساین برج در نزدیکی خیابان ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در مارینا دبی واقع شده است.

۲۳ مارینا (۲۳ Marina)؛ ۳۹۲ متر

یکی دیگر از بلندترین ساختمان های دبی، برج ۲۳ مارینا است. این برج یکی از بهترین ساختمان های مسکونی با امکانات کامل است. بسیاری از افراد مهم در دبی، در این ساختمان اقامت دارند. طراحی ساختمان ۲۳ مارینا بسیار جذاب است. معماری اروپایی این ساختمان در طراحی داخلی و خارجی آن به چشم می خورد. جالب است بدانید که ساختمان ۲۳ مارینا آنقدر در حین ساخت و ساز محبوب شد که حدود ۷۹ درصد از آن قبل از تکمیل پروژه به طور کامل فروخته شد.

برج ۲۳ مارینا در سال ۲۰۱۲ تکمیل شد. آسانسورهای برج مسکونی ۲۳ مارینا به گونه ای طراحی شده اند که همه افراد می توانند در کمتر از ۴۵ ثانیه سوار آسانسور شوند و به طبقه مد نظر خود برسند. برج ۲۳ مارینا به شکل یک هشت ضلعی طراحی شده است و از نظر معماری یکی از منحصر به فردترین آسمان خراش های دبی است.

امکانات برج ۲۳ مارینا

برج ۲۳ مارینا به دلیل داشتن امکانات کامل توانست به یکی از برج های مسکونی لوکس در دبی شناخته شود. این برج دارای ۸۸ طبقه مجزا است که در هر کدام از طبقات امکانات متنوعی وجود دارند. از جمله امکانات برج ۲۳ مارینا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آپارتمان های ۲ و ۳ خوابه

  • آب گرم

  • مرکز تناسب اندام

  • ۷ استخر بزرگ

  • ۵۰ استخر مناسب شنا

  • دارای خانه های دوبلکس با استخر خصوصی و جکوزی آب گرم

  • پارکینگ خودرو

  • مسیر مناسب دویدن

موقعیت مکانی ساختمان ۲۳ مارینا: ساختمان ۲۳ مارینا بین خیابان النسیم و خیابان الخیای مقابل هتل مدیا وان در دبی مارینا قرار می گیرد.

آسمان خراش های دبی
آسمان خراش های دبی

الیت رزیدنس (Elite Residence)؛ ۳۸۰ متر

یکی دیگر از بلندترین ساختمان های دبی، الیت رزیدنس است. این ساختمان با در اختیار قرار دادن ویو پانورامایی از نخل جمیرا و خلیج عربی، فضای منحصر به فردی را به وجود آورده است. این ساختمان به عنوان یکی از بهترین آسمان خراش های دبی با معماری مدرن است. امکانات فراوان این ساختمان، آن را به یکی از بهترین انتخاب ها تبدیل کرده است.

این برج در سال ۲۰۱۲ به اتمام رسید. از همان سال بسیاری از مردم علاقه مند به خرید و اجاره خانه در این ساختمان بودند. یکی از برتری های این برج مسکونی این است که امکان اجاره خانه را برای افراد فراهم می کند. از این رو یکی از بهترین آسمان خراش های دبی برای شروع زندگی در دبی، همین آسمان خراش منحصر به فرد است.

امکانات برج الیت رزیدنس

برج الیت رزیدنس دارای ۸۷ طبقه مجزا با امکانات عالی است. این برج در کنار معماری فوق العاده، به امکانات عالی خود شهرت دارد. به همین خاطر بسیاری از ساکنین این برج به دنبال فضای لوکس برای استراحت خود هستند. در ادامه به امکانات خاص این برج که یکی از آسمان خراش های دبی محسوب می شود، اشاره می کنیم.

  • آپارتمان های ۱ تا ۴ خوابه

  • استخرهای شنا متعدد

  • آب گرم

  • باشگاه تناسب اندام

  • مرکز تجاری

  • سالن اختصاصی ورزش

موقعیت مکانی الیت رزیدنس: الیت رزیدنس در خیابان الشرتا روبروی مارینا ۱۰۱ در دبی مارینا واقع شده است.

آدرس BLVD (The Address BLVD)؛ ۳۶۸ متر

برج آدرس BLVD یکی از بلندترین ساختمان های دبی است که در رتبه ششم قرار گرفته و به عنوان یکی از نمادهای مرکز شهر دبی شناخته می شود. این برج در کنار برج خلیفه قرار گرفته است و با وجود امکانات فوق العاده ای که در اختیار افراد قرار می دهد، یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد خاص پسند است. این برج برخلاف برج های اخیر معرفی شده، مسکونی نیست و به صورت هتل ۵ ستاره طراحی شده است.

اتاق های هتل دارای امکانات فوق العاده و نمای خیره کننده ای هستند. با ویوی برج خلیفه، فواره دبی و خلیج بی نظیر این شهر، می توانید احساس فوق العاده ای از حضور در این برج داشته باشد. این هتل در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. در حال حاضر هتل آدرس دبی دارای ۱۹۶ اتاق و بیش از ۵۳۰ آپارتمان با خدمات و امکانات اختصاصی است.

امکانات هتل آدرس BLVD

هتل آدرس BLVD به عنوان یکی از لوکس ترین هتل های دبی شناخته می شود. نزدیکی این هتل به برج خلیفه باعث معروف شدن آن نیز شده است. این هتل با داشتن ۷۲ طبقه، پذیرای گردشگران و مهمانان بسیار زیادی از سراسر جهان است. از جمله امکانات این هتل ۵ ستاره در دبی، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سالن بدنسازی

  • استخر آبشاری

  • استخر آب گرم

  • باشگاه کودکان

  • خدمات لیموزین

  • مرکز اسپا و تناسب اندام

  • سالن ناهارخوری اختصاصی

موقعیت مکانی هتل آدرس BLVD: این هتل ۵ ستاره در بلوار شیخ محمد بن راشد ۲۱۴۴۷ واقع شده است.

آسمان خراش های دبی کدام اند؟
آسمان خراش های دبی کدام اند؟

برج الماس (Almas Tower)؛ ۳۶۰ متر

برج الماس یکی دیگر از بلندترین ساختمان های دبی است. برخلاف آسمان خراش های دبی معرفی شده تا به الان، این برج نه مسکونی است نه گردشگری، بلکه یک ساختمان اداری است. این ساختمان حاصل شاهکار مهندسی واقعی در برج های دریاچه جمیرا است.

طراحی برج الماس واقعا برجسته است. زیرا از نحوه شکل گیری الماس ها برای ساخت این برج الهام گرفته شده است. در برج الماس صرافی معروف الماس دبی قرار دارد. زیبایی بخش های مختلف این برج باعث شده تا بتوان آن را به یکی از خاص ترین برج های اداری در دبی شناخت. این برج تجاری در دبی، در سال ۲۰۰۹ تکمیل شد.

امکانات برج الماس

برج الماس یکی از ساختمان های بلند دبی است که خدمات تجاری را به افراد ارائه می کند. این برج ۶۸ طبقه دارد. از جمله امکانات موجود در این برج لوکس دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مراکز تجاری متنوع

  • لابی

  • رستوران های متنوع

  • کافی شاپ های مختلف

  • اتاق های کنفرانس

  • منظره و ویو بی نظیر آب

موقعیت مکانی برج الماسبرج الماس در یک جزیره مصنوعی جداگانه در JLT واقع شده است که مستقیما از خیابان شیخ زاید قابل دسترسی است.

هتل گئورا (Gevora Hotel)؛ ۳۵۶ متر

یکی از شناخته شده ترین آسمان خراش های دبی، هتل گئورا است. این هتل طراحی بسیار چشم نوازی دارد. نمای بیرونی هتل به صورت شیشه ای است که حداکثر نور طبیعی را برای ساختمان به ارمغان می آورد. به کار رفتن رنگ طلایی در این هتل، طراحی این هتل را بسیار چشم نواز و خاص می کند. با وجود اینکه آسمان خراش های دیگری نیز در کنار این هتل وجود دارند، اما به کار رفتن رنگ طلایی در طراحی این هتل، آن را از سایر آسمان خراش های دبی متمایز کرده است.

طبق استانداردهای جهانی این هتل که در سال ۲۰۱۷ ساخته شد، در حال حاضر بلندترین هتل در جهان شناخته می شود. اگرچه برج خلیفه از این هتل بلندتر است، اما چون امکانات دیگری را به غیر از هتل ارائه می کند در این استاندارد قرار نمی گیرد. بنابراین، هتل گئورا هنوز رتبه بلندترین هتل در جهان را در اختیار دارد.

امکانات هتل گئورا

هتل گئورا یکی از هتل های ۴ ستاره عالی در دبی است. این هتل دارای ۷۵ طبقه بوده که در هر کدام از طبقات اتاق های متنوع با ویوی جذاب وجود دارند. از جمله امکانات هتل گئورا در دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۵۲۸ اتاق و سوئیت لوکس

  • رستوران های لوکس و خاص

  • باشگاه بدنسازی

  • پارکینگ مجزا

  • استخر

موقعیت مکانی هتل گئورا: این هتل ۴ ستاره در خیابان شیخ زاید ۱۰۱ در DIFC واقع شده است.

معرفی بهترین و بلندترین ساختمان های دبی
معرفی بهترین و بلندترین ساختمان های دبی

هتل JW Marriott Marquis Dubaiy؛ ۳۵۵ متر

یکی دیگر از هتل های دبی که در لیست بلندترین ساختمان های دبی قرار دارد، هتل JW Marriott Marquis Dubaiy است. این هتل مجهز ۵ ستاره، دارای امکانات بسیار متنوعی است و می تواند به یکی از بهترین هتل ها برای اقامت مهمانان تبدیل شود. وجود امکانات رفاهی و تفریحی خوب در کنار موقعیت مکانی عالی این هتل توانسته این هتل را به یکی از بهترین هتل های برتر در دبی تبدیل کند.

این هتل در حال حاضر دومین هتل بلند در امارات است. وجود دو برج در کنار هم باعث شده تا این هتل نسبت به سایر هتل های بلند دبی مشهور شود. یکی از برج های این هتل در سال ۲۰۱۲ و یکی دیگر از برج های این هتل در سال ۲۰۱۴ ساخته شدند.

امکانات هتل JW Marriott Marquis Dubaiy

این هتل ۵ ستاره با ارتفاع ۳۵۵ متر و ۶۶ طبقه بهترین خدمات و امکانات را به مسافرین خود ارائه می کند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از گردشگران خارجی با بودجه خوب، این آسمان خراش را برای اقامت خودشان انتخاب کنند. از جمله امکانات این هتل ۵ ستاره در دبی، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استخر روباز

  • آب گرم

  • مرکز تناسب اندام

  • ۱۰ رستوران

  • سالن استراحت

  • سالن رقص

موقعیت مکانی هتل JW Marriott Marquis Dubaiy: این هتل در خیابان شیخ زاید در خلیج تجاری واقع شده است.

برج اداری امارات (Emirates Office Tower)؛ ۳۵۴ متر

در میان لیستی از بلندترین ساختمان های دبی، باید نامی از برج اداری امارات نیز ببریم. این برج در حال حاضر رتبه دهم بلندترین برج های دبی را از آن خود کرده است. این ساختمان اداری بخشی از برج های دو قلو دبی است. جالب است بدانید که این برج قبل از ظهور برج خلیفه توانست به یکی از بلندترین برج ها در دبی و امارات تبدیل شود. برج اول این ساختمان به صورت اداری است، اما برج دوم دارای یک هتل اختصاصی می باشد که با نام هتل امارات جمیرا شناخته می شود.

برج اداری امارات از زمین، ماه و خورشید الهام می گیرد و منظره شگفت انگیزی را به وجود می آورد. برج امارات در میان لیست بلندترین ساختمان های دبی، قدیمی ترین ساختمان بلند دبی است. چرا که این ساختمان در سال ۱۹۹۹ تکمیل شد. دو برج اداری امارات با یک بلوار خرده فروشی در دو طبقه به یکدیگر متصل می شوند.

امکانات برج اداری امارات

برج اداری امارات با ۳۵۴ متر دارای ۵۴ طبقه است. در هر یک از این طبقات دفاتر اداری مختلفی وجود دارند که روزانه بسیاری از اقدامات اداری در دبی، در این دفاتر انجام می شوند. از جمله امکاناتی که در این برج اداری ارائه می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رستوران های متعدد

  • قهوه خانه ها

  • داروخانه

  • بانک

  • سالن ورزش

  • پارکینگ خودرو

موقعیت مکانی برج اداری امارات: این برج ها در منطقه مالی در دبی در جاده شیخ زاید واقع شده اند.

سفر به دبی؛ شهر آسمان خراش ها

در این مقاله شما را با بلندترین ساختمان های دبی آشنا کردیم. با وجود آسمان خراش های دبی، سفر به دبی می تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر علاقه مند به سفر به کشورهای خارجی هستید، توصیه می کنیم که حتما سفر به دبی را در برنامه های خودتان قرار دهید. شما می توانید قیمت بلیط تور دبی را در سایت بوکینگ مشاهده کرده و از طریق این سایت اقدام به خرید تور دبی نمایید. در صورت نیاز به مشاهده لیست تورهای دبی، کافیست که به سایت بوکینگ مراجعه کنید.

نکته: این تودی هیچگونه مسوولیتی در قبال خدمات این آگهی ندارد و تمام مسوولیت خدمات تفریحی و گردشگری این مقاله، بر عهده شرکت بوکینگ دات آی آر است.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
https://intoday.ir/?p=107159
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا
فاطمه انوری
0 دیدگاه
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس