aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > خنک ترین منطقه برای سفر در تابستان

خنک ترین منطقه برای سفر در تابستان

خنک ترین منطقه برای سفر در تابستان
ezgif-1-eca2962dc6

برای گذراندن تابستانی خوش و خاطره‌انگیز، باید پیش از هر چیز خنک‌ترین مناطق کشور را شناخته و با سفر به این مناطق، مدتی را به‌دوراز هوای گرم و سوزان این فصل سپری کنید. برخی از مناطق و مراکز استان‌ها، این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کنند که با سفر به آنها از هوایی خنک بهره‌مند شده و از طبیعت بکر و جاذبه‌های آن لذت ببرند. در ادامه شما را با چند نمونه از مناطق خنک ایران که می‌توانید در آب‌وهوای گرم تابستان به آن سفرکرده و روزهای به‌یادماندنی را تجربه کنید آشنا می‌کنیم.

سرعین – تبریز

برای سفر در تابستان اولین سؤالی که ممکن است ذهن هر فرد را به خود مشغول کند، این است که برای سفر در تابستان کجا برویم که خنک باشد؟ سرعین تبریز یکی از مناطق جذاب و دیدنی در شمال غرب ایران و استان آذربایجان شرقی است که با داشتن آب‌وهوایی خنک و دلپذیر، نمونه‌ای از شهرهای خوش‌آب‌وهوا برای سفر در تابستان است و موردتوجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است.

شهرستان سرعین به دلیل داشتن طبیعت بکر و مناظر زیبا از جمله شهرهایی است که می‌توانید در سفر به خنک ‌ترین شهرهای ایران در تابستان روی آن حساب کرده و سفری خوش و بی‌نظیر را در آن رقم بزنید. سالانه گردشگران بسیاری با سفر به این منطقه در فصل تابستان، از روزهای گرم سال دور بوده و سفری به‌یادماندنی را تجربه می‌کنند. کوهستان‌های البرز، رودخانه‌ها و دره‌های سبزی که در این منطقه قرار دارند، این امکان را به شما خواهند داد تا از فعالیت‌هایی چون پیاده‌روی، کوهنوردی و طبیعت‌گردی نهایت لذت را ببرید.

علاوه‌برآن وجود جاده‌های زیبا در این منطقه و رانندگی در آن‌ها، لذت سفر شما را دوچندان خواهد کرد؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما سفر به این شهر با ماشین شخصی است. حال اگر خودروی شما مناسب سفر نبوده یا اینکه بنا به دلایل شخصی نمی‌خواهید با ماشین خود به سفر بروید، پیشنهاد می‌کنیم که به اجاره خودرو از شرکت‌های معتبر اقدام کنید.

کرایه ماشین این امکان را به شما خواهد داد تا از مسیر سفر نهایت لذت را برده و پس از رسیدن به مقصد، نگران نداشتن خودرو و نحوه تردد در سطح شهر نباشید.

خرم آباد– لرستان

خرم‌آباد، پایتخت استان لرستان، بی شک یکی از زیباترین و مهم‌ترین مناطق ایران است که در غرب کشور واقع شده است. این شهر به دلیل واقع‌شدن در کوهپایه‌های زاگرس، یکی از شهرهای خوش‌آب‌وهوای ایران است که می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از آب‌وهوای خنک، از جاذبه‌های بی‌نظیری چون دریاچه آبشارها، چشمه‌های آب گرم، کوه‌های سبلان و… بازدید کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

خرم‌آباد از لحاظ فرهنگی نیز بسیار متنوع است. بافت قدیمی شهر، کاخ نادری، پل دوقلو و مجموعه تاریخی شاهزاده مسعود در بخش بالایی شهر از جمله آثار باستانی و تاریخی مهم هستند. همچنین، این شهر به‌عنوان مرکز صنایع مختلفی چون صنایع غذایی، نساجی و چوب مشهور است.

نکته مهم در مورد این شهر، واقع‌شدن آن در قلب سرزمین آبشارهای ایران است که به این امر، در فصل تابستان از آب‌وهوایی خنک برخوردار است و با داشتن زیبایی‌هایی بی‌نظیر، نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

خرم آباد– لرستان

آلاشت – مازندران

یکی از پرطرفدارترین استان‌های ایران که در فصل تابستان به طرز چشمگیری میزبان مسافران بسیاری از اقصی‌نقاط کشور و به‌خصوص تهران است، مازندران است. در این استان منطقه‌ای به نام آلاشت وجود دارد که با داشتن طبیعتی چشم‌نواز و آبشارهای زیبا، از آب‌وهوایی بی‌نظیر برخوردار بوده و سفری به‌یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

این شهر در فاصله کوتاهی از شهرستان ساری و در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است که همین امر سبب خوش‌آب‌وهوا شدن آن شده است. علاوه بر طبیعت خیره‌کننده و زراعت حاشیه‌ای، آلاشت دارای میراث‌فرهنگی و تاریخی چون قلعه بابک و کاخ شاهزاده رامین است که می‌توانید با خودروی خود به این منطقه رفته و عکس‌هایی زیبا از آن ثبت کنید.

آلاشت در حومه جنوبی جنگل‌های شمال ایران واقع شده است که این ویژگی سبب می‌شود تا امکانات طبیعت‌گردی مانند پیاده‌روی، کمپینگ و کوهنوردی در این منطقه فراهم باشد.

ماسوله – گیلان

روستای زیبا و تاریخی ماسوله، ازجمله مناطق خنک در ایران است که در تابستان‌ها دارای آب‌وهوایی خنک و کوهستانی است و می‌تواند برای سفر در تابستان و سپری‌کردن روزهای گرم سال گزینه مناسبی باشد. این روستا علاوه بر آب‌وهوای مناسب، دارای طبیعتی بکر و معماری زیبا و دیدنی است که برای گردشگران خود تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش را به ارمغان می‌آورد. اکثر گردشگران این شهر با اجاره خودرو به‌آسانی و بدون محدودیت به مناطق دیدنی این روستا رفته و از سفر به این شهر نهایت لذت را می‌برند.

شهر پلکانی ماسوله در جنوب غرب استان گیلان واقع شده و به دلیل وجود جاذبه‌هایی چون قلعه ماسوله، موزه ماسوله، پل کاروان‌سرایی، روستاهای سنتی، بازار شهر و… توجه گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند.

کندوان – تبریز

کندوان  روستایی در نزدیکی شهرستان اسکو واقع در آذربایجان شرقی است که قدمت آن به بیش از ۷۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. کندوان به دلیل واقع‌شدن در دامنه‌های سهند و کوهستانی بودن آن منطقه، در اکثر اوقات سال دارای آب‌وهوایی سرد و خشک است. به‌این‌ترتیب تابستان این منطقه آب‌وهوایی بسیار معتدل و دلچسب دارد و گزینه مناسبی برای سفرهای تابستانی است. اگر کندوان را به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود در فصل تابستان انتخاب نمودید، حتماً از عسل‌های معروف آن بخرید و طعم بی‌نظیرش را امتحان کنید. در این منطقه شاهد خانه‌های صخره‎‌ای که با گچ و آهک و خشت ساخته شده‌اند خواهید بود که بازدید از آنها حسی جدید و شگفت‌انگیز را در شما ایجاد خواهد کرد.

بهترین روش رفتن به سفر در تابستان

برای رفتن به سفر در تابستان با روش‌های مختلفی چون اتوبوس، قطار، هواپیما و خودروی شخصی روبه‌رو هستید. شاید بپرسید که انتخاب کدام گزینه بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟ در پاسخ باید گفت که برای سفر در تابستان، بهترین گزینه خودروی شخصی است که این امکان را به شما می‌دهد تا بدون محدودیت و مشکل تردد در شهر مقصد، سفری خوش را تجربه کنید.

برخی مواقع ممکن است خودروی شما مناسب سفر نباشد یا بنا به دلایل مختلفی چون هزینه بالای معاینه فنی خودرو، هزینه سوخت و… نخواهید با ماشین خود به سفر بروید؛ به‌این‌ترتیب و به‌اجبار به سراغ انتخاب روش‌های دیگر می‌روید.

ما برای شما یک پیشنهاد مناسب داریم که هم آسایش و رفاه حال شما عزیزان را رقم خواهد زد و هم مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. اجاره ماشین از سعادت رنت یک روش مقرون‌به‌صرفه و مناسب برای سفر در تابستان است. در وب‌سایت این مجموعه شاهد انواع مختلفی خودرو اعم از شاسی‌بلند، ون، سواری‌های لوکس و اقتصادی خواهید بود که می‌توانید باتوجه‌به شرایط و تعداد نفرات مسافر، خودروی موردنظر را انتخاب کرده و به‌صورت آنلاین اقدام به اجاره آن کنید.

با اجاره ماشین شما از مزایایی چون صرفه‌جویی در زمان و هزینه، انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی، راحتی و آسایش، اکتشاف مناطق دیدنی و… بهره‌مند خواهید شد. اکنون می‌توانید وارد وب‌سایت سعادت رنت شده و از انواع خودروهای موجود و قیمت‌های باورنکردنی رنت آنها آگاهی لازم را کسب کنید.

جمع‌بندی

با فرارسیدن فصل تابستان و پیش رو بودن گرم‌ترین روزهای سال، اکثر افراد با این موضوع مواجه خواهند شد که در فصل تابستان کجا برویم که خنک باشد و دور از گرمای طاقت فرسای تابستان باشیم؟ در این مطلب به چند مورد از خنک‌ترین مناطق کشور در فصل تابستان اشاره کردیم که با اجاره ماشین و سفر به آنها می‌توانید از زیبایی‌های جاده و آب‌وهوای خنک و دلپذیر این مناطق لذت برده و سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

سعادت رنت با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در حوزه رنت ماشین، انواع خودروهای لوکس و مدل روز را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید لذت رانندگی در جاده را تجربه کرده و سفری راحت را تجربه کنید.

نکته: این تودی هیچگونه مسوولیتی در قبال خدمات این آگهی ندارد و تمام مسوولیت خدمات این آگهی، بر عهده شرکت سعادت رنت است.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=93347
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا
فاطمه انوری
0 دیدگاه
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس