aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > راهنمای سفر > قوانین فرودگاهی > پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور در سداد

پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور در سداد

پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور در سداد
ezgif-1-eca2962dc6

اپلیکیشن پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور سامانه اینترنتی سداد است که ویژه پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین است که قابلیت استعلام عوارض خروج از کشور با کد ملی و یا کنسلی استرداد عوارض خروج از کشور در صورت منتفی شدن سفر شماست، توصیه داریم به هیچ وجه از اپلیکیشن های متفرقه همچون آپ یا بله برای پرداخت عوارض خروج از کشور استفاده نکنید تا فیش عوارض شما به صورت قطعی در اداره امور مالیاتی کشور ثبت شود و بتوانید اقدام به درخواست ارز مسافرتی ۱۰۰۰ یورویی کنید، تمام مسافرانی که قصد انجام سفرهای خارجی از مرزهای هوایی، زمینی یا ریلی دارند، باید اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت حضوری یا آنلاین از سایت سداد کنند تا اجازه دریافت ارز مسافرتی و اجازه عبور از مرز یا سوار شدن به پرواز به آن‌ها داده شود.

پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی

اگر به قولی تور لحظه آخری یا پرواز لحظه آخری و دقیقه نودی گرفتید و فرصت مراجعه حضوری به بانک برای پرداخت عوارض خروج نداشتید و یا اصلا فراموش کردید که عوارض را پرداخت کنید، خیلی ارحت می‎‌توانید در فرودگاه امام خمینی از طریق دستگاه خودپرداز عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید و فیش پرداختی خود را به سرعت دریافت کنید و از این بابت جای نگرانی نیست، همچنین در طول زمانی که سوار تاکسی یا ماشین شدید تا به سمت فرودگاه حرکت کنید هم با گوشی موبایل وارد سامانه سداد شوید تا عوارض خروج را آنلاین پرداخت کنید.

قوانین پرداخت عوارض خروج از کشور باری کودکان

طبق قانون رسمی اداراه امور مالیاتی که در سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، پرداخت عوارض خروج از کشور برای تمام افراد بالای ۷ سال الزامی است و نرخ عوارض برای کودکان بالا ۷ سال و بزرگسالان هیچ تفاوتی ندارد، پس اگر شما کودکی زیر سن ۷ سال دارید، لازم نیست برای ایشان عوارض خروج پرداخت کنید. کودکان زیر ۷ سال از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

نرخ عوارض خروج از کشور هوایی و زمینی، سیاحتی و زیارتی چقدر است؟

در سال ۱۴۰۲ نرخ عوارض خروج از کشور به شرح زیر می‌باشد که به صورت حضوری در بانک یا آنلاین باید به ازای هر نفر پرداخت کنید، عوارض خروج از کشور شامل تمام افراد بالای ۷ سال می‌باشد.

نوع مسافر

مرتبه اول

مرتبه دوم

مرتبه سوم به بعد

نوع مرز

مسافر عادی۴.۰۰۰.۰۰۰۶.۰۰۰.۰۰۰۸.۰۰۰.۰۰۰تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)
زائرین حج تمتع و عمره۱.۳۲۰.۰۰۰۱.۹۸۰.۰۰۰۲.۶۴۰.۰۰۰تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)
زائرین عتبات عالیاتهوایی ۳۷۵.۰۰۰

زمینی ۱۲۵.۰۰۰

هوایی ۴۵۰.۰۰۰

زمینی ۱۵۰.۰۰۰

هوایی ۴۵۰.۰۰۰
زمینی ۱۵۰.۰۰۰
هوایی

زمینی

راهنمای پرداخت عوارض خروج از کشور در سداد

در این بخش شما را با راهنمای گام به گام با ثبت نام و پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور در سامانه سداد آشنا خواهیم کرد که هم به صورت متنی درج شده و هم به صورت تصویری در ادامه مطلب، دقت کنید در حین تکمیل این بخش‌ها در درج صحیح مشخصات دقت زیادی داشته باشید:

  1. ابتدا وارد سایت سامانه سداد برای پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور شوید.
  2. تلفن موبایل همراه پرداخت کننده را درج کنید مثل ۰۹۹۰۵۲۲۷۹۰۹
  3. سپس نوع سفر خود را انتخاب کنید ( سفر سیاحتی یعنی سفر به کشورهای خارجی با هواپیما ) ( سفر حج شامل تمام پروازهای هوایی به عربستان و شهرهای مکه و مدینه ) ( عتبات عالیات هوایی یعنی تمام سفرهای هوایی با هواپیما به شهرهای مختلف عراق و سوریه شامل کربلا، نجف، بغداد و دمشق ) ( عتبات عالیات زمینی شامل تمام سفرهای زمینی از طریق پایانه مرزی مهران، پایانه مرزی خسروی و پایانه مرزی شلمچه برای سفر به کربلا، نجف و سایر شهرهای عراق که بیشتر در دوره اربعین استفاده می‌شود)
  4. کد ملی خودتان را درج کنید به صورت کامل و دقیق
  5. تلفن موبایل را دوباره تکرار کنید مثل ۰۹۹۰۵۲۲۷۹۰۹
  6. تکمیل بخش ایمیل الزامی نیست و اگر ایمیل ندارید لازم نیست این بخش را تکمیل کنید.
  7. کد امنیتی را وارد کنید ، دقیقا مطابق اعدادی که در کنار کادر سفید رنگ درج شده همان اعداد را داخل کادر تایپ کنید.
  8. بعد از تکمیل کادرهای بالا دکمه افزودن رکورد جدید را کلیک کنید تا نرخ و هزینه پرداختی به شما نمایش داده شود که اگر سفر اولتان در آن سال باشد ۴۰۰ هزار تومان، اگر سفر دومتان باشد ۶۰۰ هزار تومان و اگر سفر سوم به بالاتر در همان سال باشد ۸۰۰ هزار تومان درج خواهد شد ( مبنای تعداد سفر به سفرهای خارجی هر مسافر از تاریخ ۱ فروریدین تا ۲۹ اسفند هر سال لحاظ می‌شود و بعد از تاریخ ۲۹ اسفند دوباره اطلاعات شما سفر می‌شود )
  9. پس از آن دکمه پرداخت را کلیک کنید تا وارد درگاه بانکی سداد شوید و با وارد کردن شماره کارت، تاریخ انقضا، سی وی وی ۲، کد امنیتی و رمز پویا هزینه را پرداخت کنید و منتظر بمانید تا دوباره وارد سایت سداد شوید و فیش واریزی به شما نمایش داده شود ( بعد از فشار دادن دکمه پرداخت در درگاه بانکی شاید تا ۱ دقیقه زمان ببرد تا دوباره وارد سایت سداد شوید و در این مدت زمان اصلا از صفحه گوشی خارج نشوید و به هیچ دکمه ای در گوشی خود دست نزنید.)
  10. سپس فیش واریزی را دانلود کنید و در یک کافی نت آن را پرینت بگیرید تا هم در فرودگاه همراه گذرنامه همراهتان باشد و هم اگر تمایل به ثبت نام دریافت ارز مسافرتی دارید این فیش لازمتان خواهد بود.
  11. دقت کنید اگر شما یک خانواده مثلا ۴ نفره هستید، برای هر نفر باید دوباره همین مراحل را طی کنید مثلا برای همسرتان دوباره وارد سایت سداد شوید و مدارک همسرتان را درج کنید و مبلغ را پرداخت کنید و دوباره برای تک تک فرزندانتان که بالای ۷ سال سن دارند هم همین مراحل را طی کنید و فیش هر نفر را دانلود کنید تا همه فیش های عوارض خروج از کشور را پرینت بگیرید و در فرودگاه همراهتان باشد.

راهنمای تصویری پرداخت عوارض خروج از کشور سداد

راهنمای تصویری پرداخت عوارض خروج از کشور سداد
راهنمای تصویری پرداخت عوارض خروج از کشور سداد
واریز عوارض خروج در درگاه بانکی سداد
واریز عوارض خروج در درگاه بانکی سداد

بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
https://intoday.ir/?p=109138
van

کوروش ابریشمی

اینکه رشته نرم افزار خوندم و هیچ کمکی تو زندگی بهم نکرد داشت نا امیدم می کرد تا بعد از آزمون و خطاهای متعدد با شغل گردشگری آمیخته شدم ، همین که به کارم علاقه دارم ایزد رو شکر می کنم هر روز.

مطالب مرتبط
دانلود اپلیکیشن کریم دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
دانلود اپلیکیشن مترو دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
هزینه عوارض خروج از کشور سال 1403
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان شد!
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
پرواز رشت به اصفهان برقرار شد!
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
فرودگاه رشت به چه شهرهایی پرواز دارد؟
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس