aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > چگونه بلیط ارزان هواپیما بخرم؟

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخرم؟

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخرم؟
ezgif-1-eca2962dc6

از زمان شروع به کار شرکت‌های خدمات گردشگری آنلاین، فرآیند سفر برای همه خیلی راحت شده است. هر وقت هوای سفر به سرتان زد فقط کافی است مقصد را انتخاب کنید و چمدانتان را ببندید. سپس با گوشی هوشمندی که همیشه در دست دارید کلمه خرید بلیط هواپیما یا خرید تور را جستجو می‌کنید و مناسب‌ترین پرواز را می‌خرید. سفر با هواپیما یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های سفر است. اما برای خیلی‌ها هزینه سفر اهمیت زیادی دارد و ممکن است به خاطر قیمت بلیط هواپیما از سفر هوایی منصرف شوند. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهم بهترین ترفندهای خرید بلیط هواپیما ارزان را به شما بگویم.

خرید بلیط ارزان هواپیما

قیمت بلیط هواپیما ثابت نیست و به صورت لحظه‌ای در حال تغییر است. ممکن است قیمت بلیط هواپیما با یک شماره پرواز و در یک روز و ساعت مشابه در سایت های خدمات گردشگری متفاوت باشد. دلیل این تفاوت هم هیچ ربطی به نوع خدمات در پرواز و یا امکانات پرواز ندارد. هواپیما همان هواپیما است و خدمات پرواز آن هم مشابه است. اگر برایتان سوال است که دلیل این تفاوت قیمت چیست باید بگویم که چیزی نیست به جز تصمیم چارتر کننده صندلی‌های آن پرواز.

معمولا آژانس‌های هواپیمایی یا شرکت‌های خدمات گردشگری صندلی‌های پرواز را به صورت فصلی یا سالانه اجاره می‌کنند. به همین دلیل، قیمت ارزان‌تری برای آن‌ها درمی‌آید. در شرایطی که ظرفیت پرواز خالی بماند و صندلی‌های اجاره شده پر نشود، چارتر کننده قیمت بلیط هواپیما را کاهش می‌دهد تا صندلی‌ها پر شوند و ضرر ندهد. ترفندهای خرید بلیط هواپیما ارزان به ترتیب زیر هستند:

۱. زمان سفر مهم‌ترین ترفند خرید بلیط هواپیما ارزان

تاریخ سفر و حتی ساعت پرواز تاثیر مستقیم در قیمت بلیط هواپیما دارد. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما ارزان بخرید باید سفر خود را به روزهای عادی سال و فصل‌های خلوت گردشگری موکول کنید. همچنین، ساعت پرواز خود را نیمه شب یا صبح خیلی زود انتخاب کنید.

بدون شک در روزهای تعطیل رسمی و مناسبت‌های خاص مثل تعطیلات نوروز به خاطر تقاضای بالای سفر قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل افزایش پیدا می‌کند. اما در فصل‌های خلوت گردشگری یا به اصطلاح Low-season به خاطر کاهش تقاضای سفر قیمت بلیط هواپیما ارزان می‌شود. علت کاهش قیمت این است که به خاطر تعداد کم مسافران، اتاق‌های هتل‌ها و صندلی‌های هواپیما خالی می‌مانند و چارتر کننده برای جلوگیری از ضرر مجبور است قیمت‌ها را کاهش بدهد.

1. زمان سفر مهم‌ترین ترفند خرید بلیط هواپیما ارزان

۲. نوع پرواز

برای خرید بلیط هواپیما ارزان پرواز سیستمی نخرید. پروازهای سیستمی قیمت بالایی دارند و نرخ آن‌ها ثابت است. معمولا قیمت بلیط هواپیما سیستمی به صورت مستقیم توسط ایرلاین تعیین می‌شود. بهترین نوع پرواز برای خرید بلیط ارزان هواپیما پرواز چارتر است. قیمت پروازهای چارتر معمولا ارزان هستند. خصوصا اگر بلیط هواپیما چارتر لحظه آخری بخرید.

۳. کلاس پروازی

کلاس پروازی با توجه به خدمات و امکانات متفاوت در پرواز تاثیر زیادی در قیمت بلیط هواپیما دارد. معمولا در پروازهای داخلی و مسیرهای کوتاه ایرلاین‌های ایرانی بیشتر کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی (پرواز اکانومی) را ارائه می‌دهند. اما در بعضی پروازهای کوتاه، کلاس پروازی بیزینس یا تجاری هم فراهم است. به همین دلیل، هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما حتما به کلاس پروازی دقت کنید. برای خرید بلیط ارازن هواپیما کلاس پرازی اکونومی یا اقتصادی را انتخاب کنید.

در کل بهتر است بدانید که ما سه نوع کلاس پروازی داریم. ارزانترین بلیط هواپیما کلاس پروازی اکونومی یا اقتصادی (Economy) است.  بعد از پرواز اکونومی، کلاس پروازی تجاری یا بیزینس کلاس (Business Class) است که قیمت بالاتری دارد و نوع صندلی آن راحت‌تر است. علاوه بر نوع صندلی، در پروازهای بیزینس کلاس تنوع غذا بالاتر است و مقدار بار مجاز در پرواز بیشتر است. همچنین، امکانات و خدمات پرواز بهتری به مسافر ارائه می‌دهند. گرانترین بلیط هواپیما کلاس پروازی درجه ۱ یا فرست کلاس (First Class) است.

4. خرید بلیط لحظه آخری هواپیما

۴. خرید بلیط لحظه آخری هواپیما

همانطور که در بالا گفتم بعضی وقت‌ها ارائه دهندگان پرواز برای خالی نماندن صندلی هواپیما و جلوگیری از ضرر، قیمت بلیط هواپیما را یک روز یا چند روز قبل از پرواز کاهش می‌دهند. این کاهش قیمت بستگی به تعداد صندلی خالی و ساعات باقی مانده به پرواز دارد. هرچه به ساعت پرواز نزدیک‌تر شوید، قیمت خرید بلیط هواپیما ارزانتر می‌شود. برای خرید بلیط لحظه آخری باید چمدان سفرتان را ببندید و کارهای قبل از سفرتان را از قبل انجام بدهید. گاهی اوقات ممکن است در روزی که تصمیم به سفر گرفتید موفق به خرید بلیط هواپیما نشوید؛ پس برای خرید بلیط لحظه آخری ارزان باید صبور باشید.

چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم؟

همه کارهای قبل از سفر را انجام بدهید و کاملا آماده سفر باشید. از چند روز قبل، پرواز خود را در سایت خدمات گردشگری جستجو کنید. لیستی از پروازهای مد نظر با شماره پرواز و ساعت پرواز تهیه کنید. چند ساعت مانده به پرواز، وارد سایت نوین تروال ۱۶۰۶ بشوید و ارزانترین پرواز را انتخاب کنید.

5. ایرلاینی که برای خرید بلیط هواپیما انتخاب می‌کنید

۵. ایرلاینی که برای خرید بلیط هواپیما انتخاب می‌کنید

ایرلاین‌ها با توجه به نوع هواپیما، سن ناوگان، خدماتی که در پرواز ارائه می‌دهند، بلیط هواپیما را با قیمت متفاوتی ارائه می‌دهند. برای خرید بلیط ارزان هواپیما باید ایرلاین‌های ارزان را انتخاب کنید. به طور مثال برای سفر ارزان به استانبول خرید بلیط هواپیما از ایران ایر یا هر ایرلاین ایرانی خیلی ارزانتر از خرید بلیط هواپیما از ترکیش است. پس برای سفر ارزان باید از ایرلاین ایرانی بلیط هواپیما بخرید. نرخ پرواز در ایرلاین‌های ایرانی هم متفاوت است. معمولا خرید بلیط هواپیما از ماهان قیمت بالاتری دارد؛ ولی باز هم با توجه به شرایط ایرلاین و آژانس هواپیمایی ممکن است قیمت‌ها متغیر باشد.

۶. پرواز مستقیم نخرید

در مسیرهای سفر دور، پرواز به صورت مستقیم و کانکشن یا ترانزیت انجام می‌شود. پروازهای مستقیم قیمت بالاتری دارند؛ به ویژه اگر با ایرلاین خارجی انجام شود. یکی از ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما، رزرو پرواز کانکشن است. در پروازهای کانکشن، با توجه به مقصد سفر، در یکی از فرودگاه‌های بین مسیر از هواپیما پیاده می‌شوید و بعد از چند ساعت معطلی در فرودگاه، و چک-این دوباره و تحویل چمدان، سوار یک هواپیمای دیگر می‌شوید. اگر یک لگ از پرواز را ایرانی انتخاب کنید، باز هم مقداری از هزینه سفر را می‌توانید کاهش بدهید. پس به طور خلاصه یکی دیگر از ترفندهای خرید بلیط هواپیما ارزان، سفر با ایرلاین داخلی و انتخاب پرواز ترانزیت است.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ارزان

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ارزان ساعت‌های نزدیک به پرواز در وسط هفته و نیمه دوم سال است. برای خرید بلیط ارزان هواپیما باید به طور مداوم سایت نوین تراول ۱۶۰۶ را بررسی کنید تا ارزانترین نرخ را بتوانید رزرو کنید. از فیلترهای بالای صفحه هنگام جستجوی بلیط هواپیما، گزینه ارزانترین را انتخاب کنید تا ارزانترین پروازها در ابتدای لیست قیمت بلیط هواپیما به شما نمایش داده شود.

چطوری بلیط هواپیما بگیریم؟

چطوری بلیط هواپیما بگیریم؟

برای خرید بلیط هواپیما وقتی وارد سایت نوین تراول ۱۶۰۶ شدید، با توجه به مقصد سفرتان یکی از گزینه‌های پرواز داخلی یا پرواز خارجی را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن مبدا و مقصد و تاریخ پرواز روی گزینه جستجو می‌زنید و لیست پروازها برایتان نمایش داده می‌شود. در مرحله بعد مناسب‌ترین پرواز را انتخاب می‌کنید و بعد از وارد کردن مشخصات مسافر به درگاه پرداخت بانکی متصل می‌شوید. پس از پرداخت، بلیط شما آماده است.

خلاصه‌ای از ترفندهای خرید بلیط هواپیما ارزان

همانطور که در بالا گفتم نرخ بلیط هواپیما متغیر است و عوامل متعددی در تعیین قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارند. برای خرید بلیط هواپیما ارزان در هر زمان از شبانه روز وارد سایت نوین تراول ۱۶۰۶ شوید و پرواز مورد نظرتان را جستجو کنید. لیست پروازها از ارزانترین قیمت برایتان نمایش داده می‌شود. در سایت نوین تراول می‌توانید قیمت بلیط هواپیما در روزهای قبل و بعد از تاریخی که جستجو کردید هم ببینید و با توجه به توضیحاتی که در بالا دادم ارزانترین بلیط هواپیما را پیدا کنید. نوین تراول ۱۶۰۶ یکی از مطمئن‌ترین شرکت‌های خدمات گردشگری است که می‌توانید با خیال راحت از آن خرید کنید.

نکته: این تودی هیچگونه مسوولیتی در قبال خدمات این آگهی ندارد و تمام مسوولیت خدمات این مطلب، بر عهده شرکت نوین تراول ۱۶۰۶ است.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
https://intoday.ir/?p=95374
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا
فاطمه انوری
0 دیدگاه
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس