aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > معرفی دانشگاه های محبوب پزشکی در مجارستان که هزینه بالایی ندارند

معرفی دانشگاه های محبوب پزشکی در مجارستان که هزینه بالایی ندارند

تحصیل در مجارستان
ezgif-1-eca2962dc6

مجارستان به عنوان یکی از کشورهای پرطرفدار برای دانشجویان بین‌المللی در رشته پزشکی شناخته شده است. با داشتن دانشگاه‌های برجسته و برنامه‌های تحصیلی با کیفیت، این کشور امکانات مناسبی را برای دانشجویان علاقه‌مند به پزشکی فراهم می‌کند. یکی از جوانب مهم در انتخاب دانشگاه پزشکی، هزینه تحصیلات است. مهمترین ویژگی این دانشگاه‌ها، هزینه تحصیل در مجارستان نسبتاً کمتر از سایر کشورها است. اکثر دانشجویان جستجوی دانشگاه‌هایی را که هزینه بالایی نداشته باشند، در پیش می‌گیرند. در این مقاله، به معرفی چند دانشگاه پزشکی محبوب در مجارستان می‌پردازیم که هزینه بالایی ندارند و به دانشجویان بین‌المللی فرصتی مناسب را برای تحصیل در رشته پزشکی ارائه می‌دهند.

بهترین دانشگاه های پزشکی ارزان قیمت مجارستان کدامند؟

تصمیم گیری در مورد انتخاب دانشگاه پزشکی مناسب، یکی از تصمیمات حیاتی است که دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به رشته پزشکی در مجارستان با آن مواجه هستند. دانشگاه‌های موجود در مجارستان، از جمله برترین دانشگاه‌های جهانی هستند و هزینه‌های مناسبی از دانشجویان ملی و بین‌المللی دریافت می‌کنند. بنابراین، در صورت پذیرش و تحصیل در یکی از این دانشگاه‌ها، می‌توانید یک آینده روشن و درآمد مناسب را در مجارستان یا حتی کشورهای اروپایی دیگر تجربه کنید.

دانشگاه سملوایز درمجارستان (Semmelweis University)

دانشگاه سملوایز مجارستان به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در این کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه در شهر بوداپست واقع شده و در رشته‌های مختلف به زبان‌های انگلیسی، مجاری و آلمانی آموزش ارائه می‌دهد. با توجه به رتبه‌بندی QS، دانشگاه سملوایز در میان دانشگاه‌های جهان در جایگاه ۴۰۰ الی ۵۰۰ قرار دارد و در رشته پزشکی نیز در جایگاه ۱۵۰ تا ۲۰۰ جهان قرار دارد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان را دارید، خوب است بدانید مدارک تحصیلی اخذ شده از این دانشگاه توسط وزارت بهداشت در کشور ایران تایید شده است. دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مختلفی مانند دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری، داروسازی، مامایی، فیزیوتراپی، علوم بهداشت، خدمات اجتماعی و طب ورزشی در این دانشگاه تحصیل کنند.

شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه سملوایز بسته به رشته تحصیلی متفاوت است. در رشته‌های طب ورزشی و فیزیوتراپی، شهریه تحصیل در دانشگاه سملوایز ۶۴۰۰ یورو می باشد. اما در رشته پزشکی، شهریه تحصیل به میزان ۱۸۰۰۰ یورو ارتفاع یافته است. همچنین در رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز شهریه تحصیل به ترتیب ۱۶۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ یورو است. برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه سملوایز، قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه الزامی است.

دانشگاه دبرسن (University of Debrecen)

دانشگاه دبرسن مجارستان
دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن در مجارستان یکی از دانشگاه‌های مشهور و قدیمی است که برترین موسسه آموزش عالی در این کشور به شمار می‌رود. این دانشگاه در رده‌بندی شانگهای جایگاه ۶۹۵ام را در بین دانشگاه‌های جهان داراست. دانشگاه دبرسن در سال ۲۰۰۷ به عنوان برترین و معتبرترین موسسه آموزش عالی در مجارستان شناخته شد. این دانشگاه معتبر و دولتی در مجارستان در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در ۸ پردیس خود، فرصت تحصیل برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی فراهم کرده است.

از آنجا که بسیاری از رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، دانشگاه دبرسن مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از ۱۲۰ کشور مختلف جهان است. با بیش از ۶۳۰۰ دانشجوی بین‌المللی، این دانشگاه به عنوان یک محیط چندملیتی شناخته می‌شود. طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی از جمله پزشکی، مهندسی، علوم زمین، ریاضیات و فیزیک در این دانشگاه ارائه می‌شوند که امکان دسترسی به تحصیل در زبان مادری و یا انگلیسی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

شهریه دانشگاه دبرسن در  مجارستان: سالانه بین ۵۱۰۰ تا ۲۸۸۵۰ یورو

دانشگاه سگد (University of Szeged)

دانشگاه سگد مجارستان با قرار گرفتن در رتبه بندی شانگهای و QS در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان، به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر مجارستان شناخته شده است. این دانشگاه که در شهر سگد واقع شده است، از امکانات و تسهیلات مدرنی برخوردار بوده و به دانشجویان امکان تحصیل در رشته‌های مختلف را در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می‌دهد. برخی از رشته‌های تحصیلی محبوب در این دانشگاه شامل دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، علوم بهداشت، تربیت بدنی، علوم مهندسی، فناوری اطلاعات، موسیقی، اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی و علوم کشاورزی می‌باشند.

شهریه دانشگاه سگد در مجارستان: سالانه بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰۰ یورو

دانشگاه پچ (University of Pécs)

دانشگاه پچ در شهر پچ مجارستان واقع شده است و با ۶۵۰ سال سابقه، قدیمی‌ترین دانشگاه در این کشور است. این دانشگاه با رتبه بین ۴۰۱-۵۰۰ در میان دانشگاه‌های جهان قرار دارد. دانشگاه پچ دارای ۱۰ دانشکده مختلف است که در زمینه‌های پزشکی، داروسازی، علوم بهداشت، حقوق، علوم انسانی و اجتماعی، تجارت و اقتصاد، علوم فرهنگی/آموزش و پرورش و توسعه منطقه‌ای، مهندسی و فناوری اطلاعات و هنرهای تجسمی و موسیقی فعالیت می‌کنند. دانشجویان بین المللی نیز می‌توانند در این دانشگاه در رشته‌های مختلف به زبان‌های مجاری، آلمانی و انگلیسی تحصیل کنند، شرط اصلی آن قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه رشته مورد نظر است.

شرایط سنی و معدل از جمله عوامل مهمی هستند که در ارزیابی صلاحیت دانشجو برای دریافت پذیرش دانشگاه پچ در مجارستان نقش مهمی دارند.

شهریه دانشگاه پچ  در مجارستان: سالانه بین ۴۴۰۰ تا ۱۴۷۵۰ یورو

توجه: هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف ممکن است با توجه به تغییرات قیمت‌ها و سیاست‌های مالی دانشگاه‌ها تغییر کند. در نتیجه، توصیه می‌شود قبل از انتخاب دانشگاه و تحصیل در مجارستان، با دقت اطلاعات به‌روز را جستجو کنید و به سایت رسمی دانشگاه‌های مورد نظر مراجعه کنید.

سخن پایانی

در نتیجه، مجارستان با داشتن دانشگاه‌های برجسته و برنامه‌های تحصیلی با کیفیت، به یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان پزشکی در جهان تبدیل شده است. این دانشگاه‌ها امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند و در عین حال هزینه تحصیلات خوبی نیز دارند. با انتخاب یکی از دانشگاه‌های پزشکی معتبر در مجارستان، شما می‌توانید یک پایه قوی برای شروع مسیر حرفه‌ای خود در عرصه پزشکی را فراهم کنید.

نکته: این تودی هیچگونه مسوولیتی در قبال خدمات این آگهی ندارد و تمام مسوولیت خدمات تفریحی این مطلب، بر عهده موسسه مهاجرتی اصطهباناتی است.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=95983
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
وقت سفارت آمریکا را چطور دریافت کنیم؟
فاطمه انوری
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس