aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > دانستنی های گردشگری > در پاییز به کجا سفر کنیم؟

در پاییز به کجا سفر کنیم؟

در پاییز به کجا سفر کنیم؟
ezgif-1-eca2962dc6

پاییز فصل بسیار خوبی برای سفر به تمام نقاط ایران و حتی جهان است. در این فصل هوای اغلب نقاط ایران خنک و یا متعادل است. همچنین به دلیل همزمانی این فصل با فصل مدرسه و دانشگاه، اغلب نقاط گردشگری خلوت‌تر از سایر مواقع هستند. از طرف دیگر پاییز فصل رنگ‌هاست. بنابراین تماشای طبیعت در این فصل جذابیت بسیار بیشتری نسبت به سایر فصول خواهد داشت.

در این مقاله پاسخ کاملی به سوال در پاییز به کجا سفر کنیم؟ ارائه کرده‌ایم. بنابراین اگر قصد سفر در این فصل مسحورکننده را دارید، توصیه می‌کنیم که تا انتها همراه ما باشید.

جنگل گیسوم

زیبایی جنگل گیسوم در پاییز افسانه‌ای و کاملاً مسحورکننده است. جنگل گیسوم زیر مجموعه یک منطقه تفریحی فوق‌العاده زیبا و بکر است که در شمال ایران واقع شده است. این منطقه ۸۰ هکتار جنگل دارد که در بخش پره‌سر شهرستان تالش قرار گرفته است. نام این منطقه از روستای گیسوم گرفته شده است که در نزدیکی این محل زیبا قرار دارد. گیسوم فقط یک جنگل نیست؛ بلکه ساحل زیبای خزر را هم در دل خود دارد. شما می‌توانید در آن لحظات خوشی را سپری کنید.

قلعه رودخان

قلعه رودخان یک دژ تاریخی و مقاوم است که در استان گیلان واقع شده است. این قلعه در بین جنگل‌های سرسبز و پرآب فومن ساخته شده است. به دلیل زیبایی طبیعت بی حد این محل، یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر پاییز است. اگر در فصل پاییز به قلعه رودخان بروید به معنای واقعی کلمه پاییز هزار رنگ را خواهید دید.

قلعه رودخان

جنگل فندقلو

اولین چیزی که با ورود به جنگل فندقلو خواهید دید، گل‌های بابونه ان است. البته این گل‌ها در پاییز خودشان را نشان نمی‌دهند. جنگل فندقلو یک منطقه دیدنی و خارق‌العاده در استان اردبیل است که در کنار گردنه حیران قرار دارد. این جنگل پر از درختان فندق است.

شما می‌توانید با سفر به این جنگل از امکانات مختلف استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید تنی به آب‌های گرم چشمه، یا با تله‌کابین به بالای کوه بروید و اسکی روی چمن کنید. جنگل فندقلو در بهار و تابستان زیباترین حالت خود را دارد و شما را به تماشای منظره جذاب و منحصربه‌فرد جنگل و ساحل دعوت می‌کند. اما تماشای آن در پاییز خالی از لطف نخواهد بود.

جنگل فندقلو

روستای نایبند طبس

اگر به دنبال یک تجربه فراموش نشدنی از کویرگردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماٌ به روستای نایبند طبس سفر کنید. این روستا یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق ایران است که با خانه‌های پلکانی و نخلستان‌های سرسبز، شما را به جهانی دیگری می‌برد. این روستا در دل کویر لوت قرار دارد ولی باورتان نمی‌شود که چقدر زندگی در آن پُر رنگ و پُر شور است.

شما می‌توانید در باغ‌های مرکبات و گندم و جو زارها قدم بزنید و از آب و هوای خنک پاییز لذت ببرید. شب‌ها هم به ستاره‌های درخشان در آسمان صاف نگاه کنید و از معماری منحصر به فرد روستا شگفت زده شوید. روستای نایبند طبس در واقع یک ماسوله در دل کویر است که همه چیز در آن زیباتر از چیزی است که حتی فکرش را بکنید.

روستای نایبند طبس

درود لرستان

اگر دوست دارید که از گرمای کویر فرار کنید و سراغ یک طبیعت پاییزی خیره‌کننده بروید، لرستان جایی است که نباید از دست بدید. این استان با داشتن رشته‌کوه‌های زاگرس و آب و هوای خوشایند، یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز است. شهر دورود یک نمونه بارز از زیبایی‌های شکفته شده لرستان است که با طبیعت بی‌نظیر و آبشار فوق‌العاده خود، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

دورود لرستان در پای کوه اشترانکوه قرار دارد و در تمام فصول سال، طبیعتی مجذوب کننده دارد. اما در پاییز، رنگین‌کمان درختان، شما را به تماشای یک تابلوی هنری می‌برد. شما می‌توانید در میان درختان سرخ و زرد قدم بزنید و به آبشار بیشه سفر کنید. آبشار بیشه یک گوهر افسانه‌ای است که با عظمت و طبیعت جادویی خود، شما را به وجد می‌آورد. دورود لرستان یک بهشت پنهان در دل زاگرس است که طبیعت آن تحسین برانگیزتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

درود لرستان

جاده اسالم به خلخال

اگر دوست دارید یک سفر خاطره‌انگیز را با یک جاده فوق‌العاده شروع کنید، جاده اسالم به خلخال را انتخاب کنید. این جاده یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که با دشت‌های پرزرق و برق و درختان بلند و قدیمی، شما را به تماشای یک تفریح طبیعی دعوت می‌کند. مه و رطوبت هم همراه شما هستند و باعث می‌شوند که هوای این جاده همیشه خنک و تازه باشد.

این جاده در هر فصلی زیبایی خاص خودش رو دارد، اما در پاییز، شاهکار واقعی طبیعت را به نمایش می‌گذارد. در پاییز، جاده اسالم به خلخال با مه‌ای غلیظ پوشیده شده است و درختان هزاران رنگ، شما را به دیدن یک نقاشی هزاررنگ زنده می‌برند. در این جاده، گاهی از کنار دشت‌های سرخ و زرد می‌گذرید و گاهی در میان درختان بلند و فراوان.

جاده اسالم به خلخال

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

یلاق اولسبلنگاه یکی از زیباترین ییلاق‌های ایران است که در استان گیلان واقع شده است. این ییلاق در مسیر جاده اسالم به خلخال قرار دارد و با داشتن کلبه‌های چوبی، جنگل‌های رنگارنگ و مناظر خیره‌کننده، شما را به تماشای انواع مختلف پدیدیه‌های طبیعی دعوت می‌کند. شما می‌توانید در کلبه‌های چوبی این ییلاق اقامت کنید و از آب و هوای خنک پاییز لذت ببرید. همچنین می‌توانید در میان جنگل‌های هزار رنگ قدم بزنید و از بوی بی‌نظیر و پرطراوت برگ‌ها لذت ببرید.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

چابهار

چابهار یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز است که با داشتن سواحل زیبا و صخره‌ای، بازارهای متنوع و آب و هوای خنک، شما را به خود جذب می‌کند. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کنار دریای عمان قرار دارد و در این فصل، زیبایی‌های بسیاری را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید در ساحل آفتاب بگیرید و از تماشای امواج دریا لذت ببرید. همچنین می‌توانید به گلفشان‌ها و موج‌فشان‌ها بروید و از شنیدن صدای آب و صخره‌ها لذت ببرید.

شاید برجسته‌ترین جذابیت چابهار در پاییز، سواحل شب‌تاب آن باشد. سواحلی که در شب با نور آبی رنگ، شما را به دل یک جادو می‌برند. این نور آبی رنگ به دلیل حضور پلانکتون‌های نورانی در آب به وجود می‌آیند که با حرکت آب، روشن می‌شوند. در نزدیکی چابهار هم می‌توانید به دریاچه صورتی لپار سفر کنید و از دیدن آب صورتی رنگ آن شگفت زده شوید. این دریاچه به دلیل حضور جلبک‌های قرمز، رنگ صورتی به خود گرفته است.

چابهار

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر شاهرود یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای طبیعی ایران است که با داشتن درختان باستانی و آبشارهای زیبا، شما را به گذشته خواهد برد. جنگل ابر در استان سمنان قرار دارد و در کنار کویر دشت بیابانک، یک تضاد جالب را ایجاد می‌کند. جنگل ابر در پاییز، زیبایی‌های بسیاری را به نمایش می‌گذارد. درختان هزار رنگ، برگ‌های فرش مانند، مه‌های پرپر، آبشارهای خروشان و چشمه‌های شفابخش، تنها بخشی از جذابیت‌های این جنگل هستند.

جنگل ابر شاهرود

جنگل النگدره

جنگل النگدره با زیبایی‌های بی‌نظیرش یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردش در پاییز است. کسانی که این جنگل را دیده‌اند پاییز را بهترین زمان برای دیدن این جنگل فراخ و شگفت‌انگیز معرفی می‌کنند. درختان جنگل النگدره با رنگ‌های مختلف و زیبای خود یک نمایش رنگین و شاد را برای بینندگان به نمایش می‌گذارند و با برگ‌های فراوان خود چشم‌اندازی دلنشین و بسیار زیبا را به وجود می‌آورند. هوای سرد و ملایم و نم نم باران هم زیبایی و جذابیت این جنگل را دوچندان می‌کند.

در پاییز به کجا سفر کنیم؟

اهواز و شوش

اگر می‌خواهید در پاییز یک سفر گرم و شاد داشته باشید، اهواز و شوش را از دست ندهید. این دو شهر با داشتن آب و هوای خنک‌تر در پاییز، جذابیت‌های بسیاری را برای شما فراهم می‌کنند. اهواز یک شهر پر جنب و جوش است که با داشتن سواحل کارون، خیابان لشکرآباد و پل سفید، شما را به تماشای خود معتاد می‌کند. شما می‌توانید در کنار کارون آرامش بیابید و از فلافل‌های معروف اهوازی لذت ببرید.

همچنین می‌توانید به کلیسای سورت مسروپ، کاروانسرای معین التجار و مجموعه تاریخی تپه هفتاد و دو تن سفر کنید و از زیبایی‌های تاریخی و معماری این شهر شگفت زده شوید. شوش نیز یک شهر باستانی است که با داشتن آثار تمدنی کهن، شما را به گذشته می‌برد. شما می‌توانید به معبد چغازنبیل، کاخ آپادانا، تپه آکروپل و … بروید و بقایای تمدن‌های کهن ایرانی را ببینید. این دو شهر گردشگرپذیر، چشم‌اندازهای فراموش نشدنی را برای شما در پاییز آماده کرده‌اند.

اهواز و شوش

روستای فیلبند

روستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای مرتفع در استان مازندران است که با داشتن درختان باستانی و آبشارهای زیبا، شما را جذب خود خواهد کرد. این روستا از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل است و در ۵۷ کیلومتری جنوب شهر آمل و شرق رودخانه هراز قرار گرفته است. اگر از جاده هراز و سنگچال آمل به این روستا بروید، دسترسی راحتی به آن خواهید داشت. روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود ۲,۳۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین روستای قسمت شرقی استان مازندران است و به همین دلیل با نام «بام شرقی مازندران» نیز شناخته می‌شود.

این محل نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد. حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای شما خلق خواهد کرد. روستای فیلبند در پاییز، زیبایی‌های بسیاری را به نمایش می‌گذارد. درختان هزار رنگ، برگ‌های فرش مانند، مه‌های پرپر، آبشارهای خروشان و چشمه‌های شفابخش، تنها بخشی از جذابیت‌های این روستا هستند. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به فیلبند، به آثار تاریخی مانند تپه هفتاد و دو تن، کاروانسرای معین التجار و کلیسای سورت مسروپ هم سر بزنید.

روستای فیلبند

شیراز

اگر می‌خواهید در پاییز یک سفر دلنشین به شهری پر از زیبایی و تاریخ داشته باشید، شیراز را از دست ندهید. شیراز یکی از قشنگ‌ترین شهرهای ایران است که با داشتن آثار تاریخی و فرهنگی، جذابیت‌های بسیاری را برای شما فراهم می‌کند. شیراز در استان فارس قرار دارد و به عنوان پایتخت تاریخی ایران شناخته می‌شود.

این شهر در پاییز، آب و هوای خنک و ابری دارد که باعث می‌شود که سفر به آن لذت‌بخش‌تر باشد. شما می‌توانید در شیراز به آثار تاریخ نظیر تخت جمشید، مقبره کوروش کبیر، نقش رستم و موارد مشابه دیگر بروید و بقایای تمدن‌های کهن و باشکوه ایرانی را ببینید. همچنین می‌توانید به محل‌هایی مانند باغ ارم، حافظیه، سعدیه، آرامگاه شاه چراغ و موارد دیگر بروید و از زیبایی‌های معماری و تماشای این شهر لذت ببرید.

شیراز

جزیره کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که با داشتن آب و هوای خنک و صاف در پاییز، شما را به یک سفر طبیعی دعوت می‌کند. شما می‌توانید در جزیره کیش به خرید بروید و از مراکز تجاری متنوع بدون گمرک لذت ببرید. همچنین می‌توانید به ساخل بروید و از تماشای دریای خلیج فارس و سوار شدن بر کشتی‌های لذت ببرید. جزیره کیش آثار تاریخی اعم از شهر حریره، کاروانسرای پورتغال، آب‌انبار کریم خان و موارد دیگر را نیز در خود جای داده است.

این جزیره در فصل پاییز با زیبایی‌های منحصر به فرد خود، شما را به وجد خواهد آورد. در این فصل، شما می‌توانید از آب و هوای خنک و باران‌های رگباری لذت ببرید. بارش این باران‌ها باعث می‌شوند که هوا خنک‌تر و صاف‌تر شده و زمیت تازه‌تر شود. بعد از باران، شما می‌توانید قوس الماس را در آسمان ببینید و از طبقات رنگیندرختان متعجب شوید. جزیره کیش در پاییز، چشم‌اندازهای فراموش نشدنی را برای شما به وجود خواهد آورد. در سفر به این جزیره می‌توانید با اجاره خودرو از یکی از شرکت‌های معتبر اعم از کافه رنت، کل جزیره را بدون هیچ دسرسری بگردید.

جزیره کیش

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کویرهای ایران است که در استان اصفهان و در نزدیکی شهر کاشان قرار دارد. این کویر در پاییز، آب و هوای خنک و صاف دارد. آسمان پرستاره شب کویر مرنجاب چشم‌اندازی است که در کمتر جایی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر به جاذبه های تاریخی نیز علاقه دارید در مسیر رسیدن به این کویر می‌توانید سری به کاروانسراهای مرنجاب و سفیدآب نیز بزنید.

کویر مرنجاب

آب گرم لاویج

روستای لاویج یکی از زیباترین ییلاق‌های کشور است که در نزدیکی شهر نور واقع شده است. این روستا در فصل پاییز با رنگ‌های متنوع و شاد خود چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. این روستا در دامنه‌های البرز قرار دارد و به همین خاطر چشمه‌های آب معدنی زیادی در اطراف آن جاری است. اگر دوست دارید در پاییز به یک مقصد طبیعت‌گردی بروید، روستای لاویج گزینه‌ای عالی برای شماست. چون هوای سرد و تازه و مناظر طبیعت و چشمه‌های آب معدنی این روستا می‌توانند برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشند.

آب گرم لاویج

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یکی از مقاصد زیبا و ناشناخته برای گردش در پاییز است. این روستا فقط ۴۹ کیلومتر تا تهران فاصله دارد و برای یک سفر یک روزه بسیار مناسب است. شما می‌توانید با رفتن به لواسان به راحتی این روستای دلنشین را پیدا کنید. این روستا با رنگ‌های متنوع و شاد خود چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. هوای این روستا هم خنک و تازه است و می‌تواند برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتماً سفر به این روستا را امتحان کنید.

جاده چالوس

شهر چالوس یکی از شهرهای زیبا و دیدنی شمال کشور است که با جاده‌ای فوق‌العاده همراه است. جاده چالوس یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاده‌های ایران است که در هر فصلی می‌تواند منظره‌ای خیره‌کننده به شما نشان دهد. اما اگر می‌خواهید از جاده چالوس لذت بیشتری ببرید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز به آن سفر کنید. دلیل این انتخاب این فصل هم رنگ‌های متنوع و شاد پاییز است که طبیعت در دل جاده چالوس به نمایش می‌گذارد. مطمئن باشید تصویر پاییزی که در جاده چالوس خواهید دید، زیباترین تصویر پاییزی عمرتان خواهد بود.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=100624
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
دانلود اپلیکیشن کریم دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
دانلود اپلیکیشن مترو دبی
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
زعفران سوغات کدام شهر است؟
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
لیست سالن های کنسرت تهران
مریم عبداللهی
0 دیدگاه
ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان شد!
کوروش ابریشمی
0 دیدگاه
پربازدیدترین مکان جهان در سال 2023!
مریم عبداللهی
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس