aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > سفر تور ارزان‌تر است یا سفر شخصی؟

سفر تور ارزان‌تر است یا سفر شخصی؟

سفر تور ارزان‌تر است یا سفر شخصی؟
ezgif-1-eca2962dc6

آیا برنامه‌ریزی‌های قبل از سفر خود را انجام دادید؟ آیا هنوز برای اینکه به صورت شخصی یا با تور سفر کنید، تصمیمی نگرفتید؟ برای انتخاب باید ویژگی‌های این دو مدل از سفر را مورد بررسی قرار دهید. پرداخت هزینه یکی از چالش‌هایی است که در زمان انتخاب با آن مواجه می‌شوید. در این مطلب با بررسی اینکه سفر تور ارزان‌تر است یا سفر شخصی، شما را برای انتخاب بهترین گزینه راهنمایی می‌کنیم.

برآورد هزینه‌های سفر شخصی

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که تمایل دارید به صورت شخصی سفر کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه‌های سفر شخصی کمی بیش‌تر از سفر با تور است. اما اینکه این هزینه‌ها چیست و برای چه چیز‌هایی باید هزینه بپردازید را در ادامه توضیح می‌دهیم.

انتخاب وسیله حمل و نقل برای سفر

برای اینکه بتوانید به مقصد خود برسید باید انتخاب کنید که با چه وسیله‌ای بروید. اگر شما هم تمایل دارید در طول سفر با همسفرانتون خوش بگذرانید و کمی استراحت کنید بهتر است به فکر خرید بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار باشید. در هنگام خرید بلیط هواپیما نیز می‌توانید حالت دو طرفه یا یک طرفه را بخرید. برای مثال با خرید بلیط دو طرفه در سفرتان به استانبول دیگر نیازی ندارید بلیط استانبول به تهران را تهیه کنید.

برآورد هزینه‌های سفر شخصی

برای سفر با خودرو شخصی باید از سلامت فنی ماشین خود مطمئن شوید. این موضوع برای سفر‌های خارجی کمی دشوار‌تر است. یعنی اگر قصد دارید سفر زمینی استانبول بروید باید گواهینامه بین‌المللی با اعتبار یک ساله، کارت مالکیت ماشین، پلاک بین‌المللی برچسب CD و IR، بیمه اتومبیل به مدت ۱۰ روز و پرداخت هزینه گمرکی و کاپوتاژ را داشته باشید. همچنین به تفاوت هزینه بنزین ایران و ترکیه نیز توجه کنید.

هزینه غذا و خوراکی

پیش از اینکه به سفر بروید جستجویی راجع به هزینه‌های رستوران‌های مقصد مورد نظر داشته باشید. به خصوص در مورد تور‌های خارجی این اختلاف قیمت را مد نظر قرار دهید و برآوردی از میانگین هزینه‌های رستوران‌های مختلف داشته باشید.

اقامت در هتل

برای اینکه بتوانید سفر خوبی را تجربه کنید باید یک هتل مناسب را برای اقامت بگیرید. هتل‌ها درجه‌بندی‌های متفاوتی بر اساس تعداد ستاره‌های خود دارند که روی کیفیت این مجموعه‌های اقامتی تاثیر‌گذار است. قطعا با توجه به کیفیت هتل‌ها، قیمت آن‌ها نیز متفاوت می‌شوند. البته بر اساس تعداد روز‌هایی که قصد دارید بمانید یا خدماتی که استفاده می‌کنید نیز افزایش یا کاهش قیمت خواهد داشت.

ملزومات سفر‌های خارجی

شما برای اینکه بتوانید در مقصد خود گشت و‌گذار کنید لازم است که پول رایج آن کشور را بخرید. بنابراین همین موضوع نیز از عوامل موثر بر تعیین هزینه‌های سفر شما به صورت شخصی محسوب می‌شود. همچنین برای خروج از کشور باید مبلغی را به عنوان عوارض خروج از کشور بپردازید.

برآورد هزینه‌های سفر با تور

برنامه‌ریزی از پیش انجام شده تور‌های مسافرتی کمک می‌کند که شما برای زمانی که در سفر هستید کاملا آگاهانه و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنید. همچنین تقریبا می‌دانید که از قبل چه مقدار پول برای هزینه‌های شخصی خود به همراه داشته باشید. از طرفی با خرید تور‌های مسافرتی دیگر نیازی به رزرو هتل و خرید بلیط پرواز ندارید. شما می‌توانید با توجه به توری که انتخاب کردید، هتل، ایرلاین هوایی و مدت اقامت خود را در نظر بگیرید. بعضی از این هتل‌ها ممکن است سرویس صبحانه رایگان هم داشته باشند.

به طور کلی سفر به شهر‌های داخل ایران یا خارج از ایران با تور کمک می‌کند لذت واقعی سفر را بچشید. زیرا دیگر نیازی نیست برنامه‌ریزی‌های سفر، هزینه‌های رزرو هتل یا خرید بلیط را بپردازید. برای مثال با خرید تور هوایی استانبول در صورتی که شامل بلیط رفت و برگشتی باشد، نیازی به خرید بلیط استانبول به تهران ندارید.

برآورد هزینه‌های سفر با تور

تور‌های مسافرتی؛ بهترین انتخاب با کم‌ترین هزینه

همچنین آژانس‌های مسافرتی که تور‌ها را ارائه می‌دهند به طور کامل با هتل‌ها یا ایرلاین‌های هوایی و به طور کلی برنامه سفر در تور خود آشنایی دارند. اما ممکن است شما انتخاب اشتباهی داشته باشید. بنابراین با خرید تور‌های مسافرتی علاوه بر اینکه بهترین انتخاب را دارید، هزینه کم‌تری می‌پردازید.

سفر تور یا شخصی، کدام یک به صرفه‌تر است؟

با مشاهده تور‌های مسافرتی می‌بینید که مبلغ درج شده برای تور نسبت به مجموع هزینه‌هایی که به صورت شخصی برای همان هتل، بلیط هواپیما و باقی هزینه‌ها می‌پردازید ارزان‌تر است. علاوه بر این در صورت سفر شخصی باید هزینه‌های حمل و نقل، رستوران و موارد دیگر را هم در نظر بگیرید که هزینه‌های شما را چند برابر می‌کند.

شما می‌توانید برای خرید تور، سطح هتل و باقی موارد را هم در نظر بگیرید. اما برای انتخاب هر یک از آن‌ها در سفر‌های شخصی دستتان باز‌تر است. ولی باز هم هزینه‌ای اضافی‌تر از تور می‌پردازید. به طور کلی با موارد گفته شده اگر سفر با تور و سفر شخصی در شرایط یکسانی صورت بگیرند، هزینه سفر با تور با قیمت کم‌تری محاسبه می‌شود.

بنابراین در این مطلب به طور کلی تفاوت قیمت‌های سفر با تور یا به صورت شخصی را توضیح دادیم. همچنین گفتیم در سفر شخصی باید برای چه مواردی هزینه‌های لازم را پرداخت کنید. در آخر به این نتیجه رسیدیم که از نظر قیمت، تور‌های مسافرتی انتخاب مقرون به صرفه‌ای هستند. شما می‌توانید انواع متفاوتی از تور‌های هوایی یا زمینی برای کشور‌های خارجی یا شهر‌های داخل ایران را از طریق وبسایت علی بابا رزرو کنید.

نکته: این تودی هیچگونه مسوولیتی در قبال خدمات این آگهی ندارد و تمام مسوولیت خدمات تفریحی مقاله، بر عهده شرکت علی بابا است.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=96067
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا
فاطمه انوری
0 دیدگاه
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس