aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > چرا اگر زندگی تکنولوژی محوری دارید، باید حتما اقامت در بوم گردی‌ها را تجربه کنید

چرا اگر زندگی تکنولوژی محوری دارید، باید حتما اقامت در بوم گردی‌ها را تجربه کنید

images_1686647079_64883127b4193
ezgif-1-eca2962dc6

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های سفر که به‌تازگی بسیار رواج پیدا کرده، روستاگردی و سفر به مناطق بکر است. یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این سبک سفر تازه، اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی است که می‌تواند برای کسانی که زندگی تکنولوژی محوری دارند، جذاب باشد. حال این پرسش مطرح می‌شود که بوم‌گردی چیست و چه تفاوتی با دیگر انواع اقامتگاه‌ها دارد؟ ما در ادامه نوشته درباره اقامتگاه بوم گردی، مزایا و ویژگی‌های آن به طور کامل توضیح داده‌ایم. پس اگر تا انتهای این نوشته همراه ما باشید، احتمالاً سبک سفر شما هم تغییر خواهد کرد.

تعریف اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه بوم‌گردی‌ در واقع خانه‌ای با بافت سنتی است که با توجه به سبک معماری گذشته مختص هر شهر بنا شده است. مثلاً اقامتگاه‌های بومگردی شمال کشور اغلب از چوب ساخته شده‌اند. از آن طرف اقامتگاه‌های بوم گردی مناطق کویری و جنوب معمولاً دیوارهای کاه‌گلی، سقف‌هایی با تیرک‌های چوبی، تنور و حوض آب دارند که با توجه به اقلیم آن منطقه ساخته شده‌اند و یادآور سبک زندگی گذشتگان آن منطقه هستند.

معمولاً بومیان هر شهر و منطقه اقامتگاه‌های بوم گردی را اداره می‌کنند تا مسافران بتوانند هرچه بیشتر و بهتر با فرهنگ و تاریخچه آن شهر آشنا شوند و از اقامت بی‌دردسر لذت ببرند. از جذابیت‌های اکثر اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان به نشستن زیر سایه درختان در عصرها و لذت نوشیدن چای کنار حوض‌ اشاره کرد که در همان حین داستان زندگی مردمان محلی را از زبان خودشان می‌شنوید و می‌توانید چند روزی را در آن فضای دنج دور از هیاهوی شهر زندگی کنید.

اقامتگاه بوم گردی در ایران

اکثر اقامتگاه‌های بوم گردی در ایران به‌قدری جذاب و دیدنی هستند که خود به هدفی برای سفر تبدیل می‌شوند. زمانی که شما یک اقامتگاه بومگردی را برای سفر خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید صنایع دستی محلی آن شهر یا روستا را نیز یاد بگیرید. به این صورت که بسیاری از بوم‌گردی‌ها کارگاه‌های صنایع دستی دارند و مهمانانی که علاقه‌مند به یادگیری آن هستند می‌توانند آموزش ببینند. در اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مناطق مختلف دیدن کنید و از داستان‌های محلی که پشت هر کدام از آن‌هاست، باخبر شوید. مثلا می‌توانید با اجاره اقامتگاه بوم گردی قشم از جاذبه های این شهر لذت ببرید و با آداب و رسوم مردمانش آشنا شوید.

تفاوت بوم گردی با ویلا و آپارتمان

تفاوت‌های اقامتگاه بوم گردی با ویلا و آپارتمان بسیار زیاد است. به‌عنوان مثال ویلا و آپارتمان امکانات یک ساختمان کامل یعنی آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق خواب و… را به شکل مستقل دارند. همچنین با معماری مدرن‌تری نسبت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی ساخته می‌شوند و نزدیکی با فضای سنتی خانه‌های بوم گردی ندارند. علاوه بر این، معماری بومگردی‌های شهرهای مختلف با هم تفاوت‌هایی دارند؛ اما ویلا و آپارتمان‌ها در شهرهای مختلف معمولاً شبیه هم هستند. پس حتماً قبل از انتخاب اقامتگاه بومگردی به علایق و سلیقه خود توجه کنید تا سفری دلنشین و به‌یادماندنی داشته باشید.

تفاوت بوم گردی با هتل

بسیاری از افراد هنگام سفر، هتل را به‌عنوان اولین گزینه برای اقامت می‌بینند. هتل‌ها تفاوت‌های زیادی با اقامتگاه‌های بوم گردی دارند؛ اما اگر بخواهیم ساده بگوییم، تقابل میان سنت و مدرنیته در این دو نوع اقامتگاه است. در هتل‌ها می‌توانید انواع امکانات و خدمات که بعضاً لوکس هستند را دریافت کنید؛ اما خبری از امکانات لاکچری در اقامتگاه‌های بوم گردی نیست. از آن طرف شما مجذوب بافت سنتی این مکان‌ها خواهید شد. بنابراین اگر فرد ماجراجویی هستید، اقامت در بوم‌گردی‌ها به‌مراتب برایتان جذاب‌تر از هر هتل لاکچری خواهد بود.

تفاوت بوم گردی با اقامتگاه سنتی

برخلاف هتل و آپارتمان که تفاوت زیادی با اقامتگاه‌‌های بوم گردی دارند، باید بگوییم که خانه‌هایی که با عنوان اقامتگاه بومگردی شناخته می‌شوند، در واقع نوعی اقامتگاه سنتی هستند. با این تفاوت که از نظر وسعت و تعداد اتاق‌ها کوچک‌تر از اقامتگاه‌های سنتی هستند؛ اما ماهیت و هدف هر دو مکان یکی است و شما با اقامت در آن‌ها سفری در زمان را تجربه خواهید کرد.

ویژگی بوم گردی های ایران

بومگردی‌های ایران بسیار ویژگی‌های خاص و جذابی دارند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اغلب اقامتگاه‌های‌ محلی یا همان بوم‌گردی‌های ایران در دل طبیعت واقع شده‌اند. در حالی که بیشتر هتل‌ها در فضای شهری و مدرن ساخته می‌شوند و کم پیش می‌آید که هتلی خارج از شهر وجود داشته باشد. این طبیعت می‌تواند جنگل‌های سرسبز شمال باشد یا مناطق کوهستانی و دشت‌های باصفای آذربایجان. می‌تواند در کویری آرام و پرستاره در مرکز ایران باشد یا لب ساحل جنوب کشور.

انتخاب مکان این اقامتگاه به سلیقه و شرایط خودتان بستگی دارد که کدام حالت را می‌پسندید. به خصوص که ایران از جغرافیایی متنوع برخوردار است و می‌توان تجربه‌هایی متنوع در سراسر ایران داشت. بنابراین با اقامت در بومگردی‌هایی که در دل طبیعت هستند، می‌توانید در زمانی کوتاه به مکان‌های تفریحی مانند دریا یا کوهستان برسید. مگر می‌شود از شنیدن صدای رودخانه، بیدار شدن صبحگاهی با آواز پرندگان، بوی انواع گل‌ها و گیاهان و… لذت نبرد؟ تمام این لذت‌ها را می‌توانید با اقامت در بومگردی‌هایی که در دل طبیعت هستند، تجربه کنید.

اقامتگاه های بوم گردی برای چه سفر و چه کسانی مناسب است

تمام کسانی که عاشق سفر هستند از اقامت در بومگردی‌های جذاب سراسر کشور لذت می‌برند و این اقامتگاه‌ها برایشان مناسب هستند. به خصوص آن دسته از افراد که برای حفظ طبیعت کوشا هستند و تلاش می‌کنند فرهنگ و تاریخ را حفظ کنند. بنابراین اگر آشنایی با تاریخ و آداب و رسوم هر منطقه شما را به وجود می‌آورد، اقامتگاه‌های بومگردی گزینه‌ای مناسب برای شما و اقامت سفران خواهد بود. معمولاً افرادی که به‌صورت دسته‌جمعی با دوستان یا خانواده سفر می‌کنند، از این اقامتگاه‌های بومگردی استقبال می‌کنند؛ اما وقتی به اقامتگاه‌های بومگردی می‌نگریم، می‌بینیم تعداد افرادی که برای فرار از زندگی شلوغ و آلوده شهری به‌دنبال پناهگاه هستند نیز کم نیست. شما جزو کدام دسته هستید؟ ترجیح می‌دهید سفر خود را با اقامت در بومگردی‌های جذاب محلی بگذرانید یا هتل‌های لوکس و آپارتمان‌های استخردار انتخاب شماست؟


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=91963
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا
فاطمه انوری
0 دیدگاه
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس