aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > بهترین فصل سفر به بوشهر چه زمانی است؟

بهترین فصل سفر به بوشهر چه زمانی است؟

بهترین فصل سفر به بوشهر چه زمانی است؟
ezgif-1-eca2962dc6

با فرارسیدن فصول سرد سال، بازار سفر به شهرهای جنوبی کشورمان داغ می‌شود. یکی از این شهرهای جنوبی که موردتوجه گردشگران قرارگرفته است، شهر زیبای بوشهر است. بوشهر با توجه به موقعیت مکانی ویژه‌ای که دارد نقش مهمی در صنعت کشتی‌سازی و شیلات کشورمان ایفا می‌کند و همین موضوع باعث شده علاوه بر گردشگران، سالیانه تعداد قابل‌توجهی برای تجارت به بوشهر سفر کنند. فرقی ندارد هدفتان از سفر به بوشهر چیست درهرصورت دغدغه اقامتگاه نخواهید داشت؛ چراکه در این شهر هتل‌های بی‌نظیری مثل هتل درسا بوشهر پیدا می‌شود.

اگر قصد دارید به‌منظور تفریح و گشت‌وگذار به بوشهر سفر کنید، حتماً در نظر داشته باشید که فصل مناسبی را برای سفر به بوشهر انتخاب کنید تا بتوانید در هوای خنک و دلپذیر از طبیعت زیبای بوشهر لذت ببرید.

بهترین فصل برای سفر به بوشهر چه زمانی است؟ این یکی از پرتکرارترین سؤالات مسافران است. بنابراین تصمیم گرفتیم در ادامه به این سؤال پاسخ دهیم.

بوشهر کجاست؟

حتی اگر تابه‌حال به بوشهر سفر نکرده باشید، حتماً آوازه این شهر ساحلی به گوشتان خورده است. استان بوشهر در جنوبی غربی کشورمان و در حاشیه دریای نیلگون خلیج‌فارس واقع‌شده است.

اگر از تاریخ و قدمت طولانی بوشهر بگذریم، این استان ازنظر اقتصادی یکی از مهم‌ترین و بااهمیت‌ترین استان‌های کشورمان است چراکه دارای منابعی عظیم نفت و گاز است و همین موضوع باعث شده، بوشهر به پایتخت انرژی ایران شناخته شود.

کشاورزی، نخل داری، کشتی‌سازی، شیلات و دامداری از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که اقتصاد بوشهر را تشکیل می‌دهد اما در رأس همه آن‌ها، صنعت صادرات و واردات دریایی است. از آنجایی بوشهر در از موقعیت استراتژیکی بسیار خوب دریای خلیج‌فارس برخوردار است، صادرات و واردات در این شهر حرف اول را می‌زند.

بررسی آب‌وهوای استان بوشهر

یکی از مهم‌ترین مواردی که در کیفیت سفر تأثیر می‌گذارد، آب‌وهوا است؛ به همین دلیل قبل از هر چیزی می‌خواهیم وضعیت آب‌وهوای استان بوشهر را موردبررسی قرار دهیم.

به‌طورکلی استان بوشهر دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب می‌باشد. مردمان این شهر در فصل تابستان هوای بسیار گرما را تجربه می‌کنند و معمولاً در این فصل مردم شاهد هوای بسیار گرم و شرجی هستند به‌طوری‌که حتی نفس کشیدن هم سخت می‌شود.

در فصول سرد سال مثل زمستان، دیگر خبری از گرما طاقت‌فرسا یا سرمای سوزناک نیست؛ بلکه هوای خنک با بارش باران ملایم، جایگزین هوای گرم می‌شود.

بهترین فصل سفر به بوشهر

شهر بوشهر در هر فصل زیبایی خاص خودش را دارد، اما اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در این شهر بگذرانید و از جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید کنید، بهتر است زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید؛ تا هوای گرم و شرجی برایتان آزاردهنده نباشد. در ادامه به بررسی شرایط آب‌وهوایی بوشهر در فصول مختلف سال خواهیم پرداخت.

بوشهر در فصل بهار

بوشهر در زمستان

با فرارسیدن فصل بهار، معمولاً اغلب شهرها ایران دارای آب‌وهوایی معتدل به همراه بارندگی هستند. شهر بوشهر نیز در بهار دارای آب‌وهوای خنک و بهاری اما بدون بارندگی است. اگر قصدتان از سفر به بوشهر تفریح و گشت‌وگذار است تا اواسط فصل بهار، بوشهر دارای آب‌وهوای خنک و دلپذیری می‌باشد درنتیجه زمان مناسبی برای سفر می‌باشد.

توجه داشته باشید در تعطیلات نوروز با توجه به‌روزهای تعطیل و هوای مناسب، بوشهر یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است. معمولاً در ایام نوروز حضور مسافران و گردشگران در این شهر دوچندان می‌شود درنتیجه شلوغی و ازدحام زیادی در بوشهر برقرار است. بنابراین اگر تحمل شلوغی را ندارید، بهتر است سفرتان را به‌روزهای خلوت سال موکول کنید.

بوشهر در تابستان

بوشهر مانند سایر شهرهای جنوبی کشور، روزهای بسیار گرم و شرجی را سپری می‌کند. گرمای شدید باعث شده کمتر کسی در روزهای گرم تابستان به فکر سفر به بوشهر باشد. جالب است بدانید در چله تابستان، شهر بوشهر به‌قدری گرم است که مردمان محلی به آن “خرماپزان” می‌گویند.

معمولاً در شهرهای جنوبی، زمانی که دما و رطوبت هوا به بالاترین حد ممکن می‌رسد، محصول درختان نخل از شدت حرارت گرما، از خارک‌ها به رطب و پس‌ازآن به خرما تبدیل می‌شوند و به این مراحل خرماپزان می‌گویند.

اگر قصد سفر تابستانه دارید، شهر بوشهر اصلاً گزینه مناسبی نیست؛ چراکه هوای گرم و شرجی نفس کشیدن را سخت می‌کند و حتی ممکن است گرمازده بشوید.

ارزان‌ترین زمان سفر به بوشهر

بوشهر در پاییز

با فرارسیدن فصل پاییز هوای خنک و دلپذیر جای هوای گرم و شرجی را در بوشهر می‌گیرد. در این فصل دیگر خبری از گرمای نفس‌گیر تابستان نیست و همین امر باعث شده گردشگران زیادی برای بوشهرگردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، به این شهر زیبا سفر کنند.

در فصل پاییز احتمال بارندگی در بوشهر وجود دارد پس توصیه می‌شود هنگام بستن چمدان، لباس گرم فراموش نشود. در نظر داشته باشید، هوای نیمه خنک و دلپذیر باعث شده این شهر به‌عنوان مقصدی عالی برای سفرهای پاییزی معرفی شود؛ پس حضور زیاد گردشگران این فصل، چیزی دور از انتظار نیست.

بوشهر در زمستان

بوشهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری در زمستان شناخته می‌شود. اگر دوست دارید روزهای سرد زمستان را در جایی خنک و معتدل بگذرانید، قطعاً بوشهر گزینه مناسبی خواهد بود. در زمستان با ورزش بادهای مدیترانه به‌سوی فلات ایران، استان بوشهر تحت تأثیر این بادها قرار می‌گیرد. بنابراین همان‌طور که گفتیم در این فصل بارندگی‌های کم و ملایمی در بوشهر اتفاق می‌افتد.

فصل زمستان با توجه به آب‌وهوای خنک و معتدل، زمان مناسبی برای سفر به شهر بوشهر است. همچنین زمستان از فصول کم سفر به بوشهر است؛ درنتیجه لازم نیست نگران شلوغی و ازدحام در شهر باشید.

زمان برگزاری جشنواره‌ها

ارزان‌ترین زمان سفر به بوشهر

این روزها هزینه‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران است. اگر دوست دارید سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را به بوشهر تجربه کنید، بهتر است زمان‌های خلوت سال را برای سفر انتخاب کنید.

معمولاً در روزهای پر سفر مثل تعطیلات نوروز یا فصل پاییز که تقاضای برای سفر به بوشهر دوچندان می‌شود، هزینه‌های سفر مثل هتل افزایش می‌یابد. همچنین ظرفیت بهترین هتل‌ها، مثل هتل پلاس بوشهر به‌سرعت تکمیل می‌شود.

چنانچه به دنبال سفری ارزان و اقتصادی به بوشهر هستید، بهتر است روزهایی که کمتر کسی به فکر سفر به شهر بوشهر است، مثل تابستان یا زمستان برای سفر انتخاب کنید. در این فصول سال هزینه‌های سفر می‌تواند تا حد قابل چشمگیری کاهش یابد.

بهترین فصل سفر به بوشهر

زمان برگزاری جشنواره‌ها

همه ما می‌دانیم مردمان بوشهر افرادی خونگرم و صمیمی هستند و آوازه مهمان‌نوازی بوشهری‌ها در سراسر دنیا پیچیده است. در زمان سفر به شهر بوشهر فرصت خوبی برای شناخت فرهنگ و آداب‌ورسوم مردمان این منطقه است. اگر علاقه‌مند به شناخت فرهنگ و سبک زندگی مردمان جنوب هستید، جالب است بدانید در برخی از روزهای سال جشنواره‌ها و رویدادهای جذابی در شهرهای بوشهر برگزار می‌شود. توصیه می‌کنم در سفر به شهر زیبای بوشهر این جشنواره‌ها را از دست ندهید.

یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های بوشهر، جشنواره بازی‌های محلی دالکی است که برای تماشای آن، باید حدود ۸۲ کیلومتر رانندگی کنید تا به شهر دالکی بوشهر برسید. در این جشنواره انواع آیین‌های جنوبی مثل رخت برون، مراسم سنتی عروسی، دعای باران و… نمایش داده می‌شود. این جشنواره جذاب معمولاً در اسفندماه برگزار می‌شود.

مراسم‌های مذهبی مثل تاسوعا و عاشورا در استان بوشهر بسیار باشکوه و متفاوت برگزار می‌شود. مردمان بوشهر در عزاداری‌های محرم، با ریتم سوزناک به نواختن سنج و دمام می‌پردازند. برگزاری متفاوت مراسم‌های عزاداری باعث شده گردشگران زیادی در این ایام به بوشهر سفر کنند.

بوشهر در فصل بهار

بهترین زمان برای خرید

شهر بوشهر با توجه به بندری که دارد، دارای بازارهای پررونقی است و سالیانه تعداد قابل‌توجهی مسافر برای خرید اجناس ارزان‌قیمت راهی بوشهر می‌‌شوند. اما توجه داشته باشید، اجناس بازارهای بوشهر همیشه ارزان نیست؛ بلکه در زمان‌های پر سفر گران‌تر می‌شود.

معمولاً در پایان هر فصل و روزهای کم سفر تابستان، اجناس در بازار بوشهر، با تخفیف‌های بسیار عالی به فروش می‌رسد.

جمع‌بندی

بوشهر یکی از جذاب‌ترین شهرهای جنوبی کشورمان است که جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آن موردتوجه مسافران قرارگرفته است. همان‌طور گفتیم، بهترین زمان برای سفر به بوشهر ازنظر آب‌وهوا، نیمه اول بهار، پاییز و زمستان می‌باشد.

نکته: این تودی هیچگونه مسوولیتی در قبال خدمات این آگهی ندارد و تمام مسوولیت خدمات تفریحی این مقاله، بر عهده شرکت ایران هتل آنلاین است.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=99206
van

کوروش ابریشمی

اینکه رشته نرم افزار خوندم و هیچ کمکی تو زندگی بهم نکرد داشت نا امیدم می کرد تا بعد از آزمون و خطاهای متعدد با شغل گردشگری آمیخته شدم ، همین که به کارم علاقه دارم ایزد رو شکر می کنم هر روز.

مطالب مرتبط
مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا
فاطمه انوری
0 دیدگاه
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس