aad0f3ad-933f-4034-8baa-493de507a385
خانه > رپورتاژ آگهی > معایب تحصیل در قبرس شمالی چیست؟

معایب تحصیل در قبرس شمالی چیست؟

معایب تحصیل در قبرس شمالی چیست؟
ezgif-1-eca2962dc6

قبرس شمالی در سال های اخیر برای مهاجران به یکی از مهم ترین مقصد ها تبدیل شده است. راز این منطقه در جذب تحصیل کرده های مهاجر و سرمایه گذاران چیست؟

در این مقاله می خواهیم برای شما هر آنچه لازم است در مورد مزایای مهاجرت تحصیلی در قبرس شمالی و معایب تحصیل در قبرس بدانید را بیان کنیم.

کشور قبرس شمالی

صحبت ما در مورد یک کشور جزیره ای واقع در جنوب ترکیه می باشد. کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که بخش شمالی آن تحت اداره دولت ترکیه می باشد. قبرس شمالی در سال های اخیر به دلیل توسعه و پیشرفت در اقتصاد و شرایط اجتماعی و تحصیلی به یکی از قطب های مهم مهاجرت و جذب سرمایه گذاران تبدیل شده است.

 مهاجرت به کشور قبرس شمالی

مزایای و معایب تحصیل در کشور قبرس

دانشگاه های قبرس شمالی جزء با کیفیت ترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان هستند. مدارک تحصیلی تمام مقاطع در این کشور در سر تا سر جهان اعتبار خوبی دارند. سیستم آموزشی این کشور همانند سیستم آموزشی کشور های اروپا و آمریکا است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

نکته ی جالبی که خوب است آن را بدانید اینکه برای پذیرش در دانشگاه های قبرس شمالی شما نیازی به ویزای تحصیلی ندارید و تنها کافی است در دانشگاه مورد نظرتان پذیرش شوید.

زبان رسمی کشور قبرس شمالی ترکی استانبولی می باشد و تدریس در دانشگاه ها و مدارس بین المللی این منطقه به دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی انجام می شود. علاوه بر عدم نیاز به ویزای تحصیلی برای تحصیل در قبرس شمالی شما نیازی به مدرک خاصی از زبان انگلیسی ندارید و با گذراندن دوره های زبان ما قبل از ورود به دوره ی تحصیلی می توانید به تحصیل در کشور قبرس شمالی اقدام کنید.

همچنین مسئله ی دیگری که جزء مزایای تحصیل در قبرس شمالی به شمار می آید امکان اشتغال همزمان با تحصیل است. هر فردی که در دانشگاه های قبرس شمالی به تحصیل مشغول است می تواند در طول یک هفته به مدت ۲۰ ساعت به صورت پاره وقت سرکار برود. این قانون شامل تعطیلات میان ترم نمی شود و شما در مدت تعطیلات می توانید به صورت تمام وقت به کار مشغول باشید.

 شرایط تحصیل در کشور قبرس شمالی

دانشگاه ها از لحاظ تدریس و امکانات و تکنولوژی حرف اول را می زنند. خوابگاه های این دانشگاه ها به رفاه دانشجویان توجه ویژه ای دارند. خوابگاه ها به طور فول امکانات در دسترس دانشجوها قرار داده شده‌اند. شیوه ی تدریس و اعتباری که این دانشگاه ها دارند بسیار بالاست و در سراسر جهان بخصوص دانشگاه های اروپایی و آمریکایی از جایگاه خوبی بر خوردارند.

معایب تحصیل در قبرس

اکنون به مهم ترین بخش این مقاله که معایب تحصیل در قبرس است خواهیم پرداخت. در متن بالا به طور کلی و جامع برای شما از مزایای تحصیل در قبرس شمالی گفتیم. اکنون نوبت آن رسیده که از معایب تحصیل در قبرس نیز با خبر شوید.

یکی از متداول ترین معایب تحصیل در قبرس نداشتن دسترسی فارغ التحصیلان کارشناسی به اشتغال در شغل های رده بالا و پولساز این کشور است. این مسئله به خاطر این است که اولویت اشتغال در مشاغل رده بالا با شهروندان بومی و شهروندان اروپایی می باشد. البته اگر مدارک تحصیلی بالاتر از کارشناسی داشته باشید شانس شما برای اشتغال در شغل های رده بالا افزایش پیدا می کند.

تایم محدود کارکردن دانشجویان در قبرس شمالی

اینکه اشتغال یک دانشجو تنها محدود به ۲۰ ساعت کار پاره وقت در هفته باشد از معایب تحصیل در قبرس شمالی است. اگر شما بودجه ی کافی برای امرار معاش در دوران تحصیل نداشته باشید ممکن است این زمان داده شده برای کار کردن چندان کافی نباشد و با مشکلات مالی بیشتری در طول دوران تحصیل سر و کله بزنید. اگر نتوانید درآمد خود را افزایش دهید ممکن است فرصت تحصیل در قبرس شمالی را از دست بدهید.

البته شما می توانید این خلاء مالی و زمان را با هوشمندی دور بزنید. اگر هوشمندانه عمل کنید می توانید از راه های کسب درآمدی متفاوت و غیر زمان بر جهت تامین هزینه ها استفاده کنید.

امکان برخورد با افراد نژاد پرست

از معایب تحصیل در قبرس می توان به این مورد اشاره کنیم که شما ممکن است با افراد نژاد پرست در دوران تحصیلی خود برخورد کنید. البته که افراد نژاد پرست را در هر کجای این جهان می توان پیدا کرد. این مسئله برای افرادی که از کشور های دیگر به قبرس شمالی مهاجرت می کنند ممکن است ناراحت کننده باشد. افراد رنگین پوست بیشترین افرادی هستند که در معرض تبعیض قرار میگیرند. البته نه از طرف دولت بلکه ممکن است رفتار های ناخوشایندی از مردم ساکن مشاهده کنند.

هرچند لازم به ذکر است که کشور قبرس از امنیت بی نظیری برخوردار است و قانون به درستی در آن رعایت می شود. برای مثال در قانون های دانشگاه، ما شاهد هیچ گونه تبعیضی نبودیم و دانشجوی قبرسی با سایر دانشجوها از کشور های دیگر هیچ تفاوتی ندارد. با اینکه کشور قبرس ساکنین آن را آدم های تحصیل کرده تشکیل می دهند اما امکان برخورد با اینگونه افراد نیز محتمل است. هرچند بر حسب گفته ها برخورد با مسائل نژاد پرستی در نیمه ی شمالی قبرس احتمال کمی داشته باشد و بیشتر در قبرس جنوبی این موارد رویت شده است.

عادت نکردن به زبان منطقه

معمولا تمام افرادی که قصد مهاجرت دارند یادگیری زبان کشور مقصد یکی از دغدغه هایشان خواهد بود. با اینکه زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است اما تدریس به زبان انگلیسی نیز انجام می شود. شاید برای برخی از افراد سخت باشد که به هر یک از زبان های مورد نظر تسلط پیدا کند.

کوچک بودن کشور قبرس و مساحت کم آن

کشور قبرس مساحت بزرگی ندارد و کشور شلوغی نیست. برخی این مسئله را به عنوان یکی از معایب تحصیل در قبرس در نظر میگیرند. هر چند به نظر ما این موضوع آن چنان اهمیتی ندارد فقط برای افرادی که از شهر و کشور های بسیار شلوغ خوششان می آید ممکن است گزینه ی نا مناسبی باشد.

سخت بودن سفر دانشجویان از قبرس شمالی به سایر کشور های اروپایی

در قبرس هر دو بخش شمالی و جنوبی قوانین خاص خود را دارند. خوب است بدانید که کشور قبرس شمالی در حوزه ی شنگن عضو نیست و این مسئله موجب شده سفر دانشجویان به سایر کشور های اروپایی از طریق قبرس شمالی با سختی هایی روبه رو شود. هر چند کماکان سفر به کشور های اروپایی از قبرس شمالی آسان تر از سفر از ایران به کشور های اروپایی می باشد.

به دلیل اینکه برای تحصیل در قبرس شمالی به ویزای تحصیلی نیازی ندارید تنها می توانید به عنوان یک دانشجو در حال تحصیل در قبرس شمالی به کشور هایی سفر کنید که نیازی به ویزا ندارند. کشور هایی مانند ترکیه، ارمنستان و غیره، این ها مثال کشور هایی هستند که سفر به آن ها برای دانشجو ها چنان سخت نخواهد بود.

در پایان می توانیم بگوییم که معایب تحصیل در قبرس در برابر مزایای آن ناچیز است. قبرس شمالی از بین سایر کشور ها راحت ترین شرایط را برای مهاجرت و تحصیل فراهم کرده است.

 معایب تحصیل در قبرس

نکته: این تودی هیچگونه مسوولیتی در قبال خدمات این آگهی ندارد و تمام مسوولیت خدمات آن، بر عهده شرکت ایزی تو قبرس است.


بیشتر بخوانید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
https://intoday.ir/?p=100214
van

فاطمه انوری

مطالب مرتبط
مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا
فاطمه انوری
0 دیدگاه
تجربه زندگی در قبرس: هزینه‌ها، مزایا و معایب
فاطمه انوری
0 دیدگاه
بهترین جاهای دیدنی تایلند در بهار
سردبیر ارشد
0 دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنبال چی می‌گردی؟
جزئیات مکان :
توضیحات بیشتر
اطلاعات تماس